6 Reacties

2 jaar geleden

Bij m’n dochter met 16 maanden gestopt. Kreeg vanaf de eerste verjaardag de speen alleen nog in bed of als ze ziek was. Op een gegeven moment legde ik de speen boven op de kast, zodat ze ‘m niet zelf kon pakken. Op een avond vroeg ze niet om dr speen en op dat moment zijn we cold turkey gestopt. De eerste nachten waren lastig en helaas is ze vanaf toen gestopt met overdag slapen. Ben met mijn zoontje dezelfde aanpak van plan. Nu alleen nog in bed en de speen gaat binnenkort op de kast.

2 jaar geleden

Ik had voor mn zoontje altijd Bibs/Friggs spenen en daar wilde ik vanaf. Ik ben daarom met 8 maanden overgestapt naar Difrax en daar gaf hij helemaal niks om. Daarna waren we echt met een week ofzo van de speen af. Hele fijne bijkomstigheid wat mij betreft!

2 jaar geleden

Vraagje, waarom wil je er vanaf? Geeft het problemen met slapen? Ik ben het met je eens dat een kind dat de hele dag met speen rond loopt geen gezicht is, maar in bed is toch niet zo'n probleem? Hier ook alleen in bed ( liggen dr 4 in) en ze kan ze zelf in en uit doen. Slaapt er mee in, en dan vallen ze uit. Wordt ze tussendoor wakker dan pakt ze er weer 1 en slaapt weer in/door

2 jaar geleden

Ik wil er ook graag helemaal vanaf. Mijn dochter slaapt in principe zonder maar soms of met periodes slaapt ze minder en dan weer ik gewoon niet hoe ik haar stil krijg in bed. Niks werkt dan behalve de speen. Hoe pak je dat aan als je gestopt bent met de speen?

2 jaar geleden

Reactie op Dvhil

Vraagje, waarom wil je er vanaf? Geeft het problemen met slapen? Ik ben het ...
Omdat het ook voor het gebit niet zo goed is. En voor de zuig behoefte is het niet meer nodig.

2 jaar geleden

Van een slaapcoach gehoord, of heel vroeg afbouwen, dus met 6 maanden al of pas met 2,5 jaar.. tussenin is schijnbaar heel moeilijk. Maar alles kan, en is gewenning natuurlijk. Mijn zoontje heeft alleen een speentje als hij slaapt, de rest van de dag niet.