24 Reacties
3 jaar geleden
Toevallig hier ook mijn dochter met spruw. Wij konden gelijk langskomen en kregen toen medicatie. Nu lees ik hier veel topics dat het niet werkt. Maar gisteren moest mijn dochter echt krijsen (bij flesje, speentje) en dat is nu niet. Ze is nog niet de oude, maar lijkt al iets beter te gaan. Ik heb ook crème voor mijn tepels
3 jaar geleden
Ja hier bij iedere baby spruw gehad. Heb medicijnen voor hem (hij is 3,5 week pas, dus moeten met een vinger het in zijn mondje smeren) en ik heb zalf voor de tepels anders blijf je elkaar besmetten.
Ja.het.kan zeker erger worden.
Hier werd er ook slechter door gedronken en meer spugen enz.
3 jaar geleden
Reactie op naomi!
Toevallig hier ook mijn dochter met spruw. Wij konden gelijk langskomen en ...
Hij drinkt wel zn flesjes op alleen is wel hangerig en wilt heel de tijd bij mij zijn
3 jaar geleden
Reactie op EekeEek
Ja hier bij iedere baby spruw gehad. Heb medicijnen voor hem (hij is 3,5 we ...
Wat voor medicatie krijg je ?
3 jaar geleden
Reactie op naomi!
Toevallig hier ook mijn dochter met spruw. Wij konden gelijk langskomen en ...
Wat voor medicatie krijg je?
3 jaar geleden
Hier ook, hij was net 1 week oud. Zag er veeel heftiger uit dan dit. Een hele dikke witte laag op zijn tong. De dokter gaf meteen aan dat als hij zelf goed drinkt dat je dan niets krijgt omdat het vanzelf over gaat. Wij hebben wel medicijnen gekregen. Dit is nystatine. Hielp heel snel en binnen een halve dag was zn tong een stuk minder wit. Na een weekje was het over. Hij vond het trouwens wel super vies. Spuugde de helft weer uit. Het geven was dus geen pretje!
3 jaar geleden
Hier ook spruw helaas wij hebben Nystatine RPH gekregen. Met anderhalve dag werd het al minder gelukkig
3 jaar geleden
Hier ook spruw en vloeibaar spul gehad! Na 2 flesjes kreeg ik uiteindelijk een pil die ik moest slikken en nu eindelijk spruw vrij😇😌❤️veel succes
3 jaar geleden
Hier ook spruw. Medicatie gehad. Maar vind ze enorm vies, het ruikt ook sterk naar pepermunt.
Nadat we daarmee begonnen werd ze misselijk en ging elke voeding er volledig weer uit. Wij zijn er dus mee gestopt en spugen stopte daarna ook gelijk.
Spruw is wel minder geworden en schijnt ook vanzelf over te kunnen gaan. Ik smeer het nog wel op mijn borsten en we koken haar spenen elke dag goed uit.
3 jaar geleden
Mijn zoontje had met 1 week oud spruw op zijn tong en gelijk ook op zijn billen.
Ik had het op mijn tepels.
Voor mijn tepels en zijn billen ook een crème gekregen, anders blijf je het maar weer besmetten. Mond en tepels waren snel beter. Op zijn billen was het veel hardnekkiger.
Handen 100x per dag wassen, alles wat in aanraking komt met de baby mond of billen of tepels op 60 graden wassen. Billen droog blazen met een föhn voordat we de crème erop doen...
Uiteindelijk is het nu wel weg, maar wat een gedoe zeg...
3 jaar geleden
Hier helaas ook ervaring met spruw.. zowel de eerste als nu m’n tweede.
Kokosolie kan iets helpen, verder houdt spruw niet van zuur. Mondje na de voeding schoonmaken met cranberrysap kan helpen (ik maak mijn tepels schoon met appelazijn in water), hierdoor waren bij mezelf de klachten binnen 2 dagen heel sterk verminderd.
Verder probiotica geven aan je kindje (orthiflor start geef ik). Hierdoor gaat de spruw vooral blijvend weg omdat je kindje door verbeterde darmflora de spruw zelf kan bestrijden.
En je kan inderdaad medicatie bij de huisarts krijgen zoals hieronder al staat aangegeven.
Succes!!
3 jaar geleden
Ik heb nu een drankje gekregen met een spuitje en dat moet ik 4 keer perdag aanbrengen na zn fles