Onze dochter was vlot met praten. Met 18 maanden sprak ze al meer 50 woorden en maakt nu ook zinnen van 2,3 of 4 woorden. Het viel ons al een tijd op dat ze soms bij een woord bleef hangen: 'ik ik ik ik ook broodje eten!' We maakten ons eigenlijk niet zo'n zorgen omdat het klonk of ze gewoon enthousiast was of te snel iets wilde duidelijk maken. Maar nu sinds een paar dagen hapert ze ook bij woorden die ze tot voorkort gewoon vloeiend uitsprak: 'aa aa aa aardbei, h h h haas'. En het volgende moment kan ze het wel weer goed uitspreken. Ik heb er even over gelezen en het schijnt ook goed een fase te kunnen zijn. Sommige kinderen die juist verbaal al iets verder zijn, maar de motoriek van het spreken nog niet volledig onder de knie hebben kunnen een fase gaan stotteren. We hebben het ook aangekaart bij het consultatiebureau. We mochten het nog even aanzien maar er kon ook laagdrempelig een logopediste thuis in haar eigen omgeving meekijken. Dat hebben we wel aangevraagd, gewoon voor de zekerheid. Ergens denk ik dat het een fase is, maar het kan natuurlijk ook blijvend zijn. Mijn vraag: herkennen meer ouders dit? Of bij een ouder kind bijvoorbeeld? En is het weer over gegaan?