8 Reacties

2 maanden geleden

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, ik heb zelf ook een druk jongetje wat niet altijd luistert. Echter vind ik wel stellig dat slaan of corrigerende tikjes, hoe zacht ze ook zijn, echt not done zijn. Het geeft het verkeerde signaal af en is niet bevorderend voor de band tussen moeder en kind. Wat ik zelf probeer als mijn zoontje niet zo goed luistert is hem uit de situatie halen en afleiden. Dat haalt meteen wat spanning weg bij ons allebei. Succes!

2 maanden geleden

Ik vind een corrigerende tik echt niet oké. Kan mij echt niet voorstellen dat je in een situatie komt met een kind van 2 (die nog niet alles snapt) dat je zoiets moet toepassen.

2 maanden geleden

Los van dat ik begrijp dat je soms onmacht voelt en het ouderschap soms pittig kan zijn, Heb ik er moeite mee dat je een "corrigerende tik" normaliseert. Dit is alles behalve normaal. In welke optiek dan ook.

2 maanden geleden

Reactie op Blij-ei

Los van dat ik begrijp dat je soms onmacht voelt en het ouderschap soms pit ...
Is jouw mening, ik voed op hoe ik her wil. Heb hier nergens om een mening gevraagd van de corrigerende tik. Gelieve mijn topic dan ook te verlaten

2 maanden geleden

Is jouw mening, ik voed op hoe ik her wil. Heb hier nergens om een mening g ...
Jij vraagt in je eerste zin al om de mening van anderen. Of mensen dit herkennen. Vervolgens zeg je dat iets "normaal" is. Niet dat het normaal is in jouw ogen. Je opent een topic op een forum, waar iedereen op kan en mag reageren. Maar wanneer het jou even niet uit komt dan toch liever niet? Wie bepaald wat normaal is? In welk boek staat dat dit normaal is? Dat dit normaal is voor jou, dat is een ander verhaal. Vind ik zelfs verdrietig voor je dat dit voor jou normaal is. Ik gun jou en iedere andere moeder, dat dit niet normaal is, dat je leert dat er ook andere opties en mogelijkheden zijn om je kind op te voeden zonder machtsmisbruik. Maar vooral gun ik het de kindjes die hierdoor leren dat dit ook hun "normaal" gaat worden. Ik zal hier idd niks meer plaatsen, maar besef dat je op een forum zit en zelf om een mening vraagt en daarbij een topic start met een erg gewaagd onderwerp wat dit soort reacties uit lokt. Fijne dag en succes met het vinden van een weg in je "te strenge" dagen 🍀🥰

2 maanden geleden

Ik weet van mezelf dat ik best wel streng ben voor mijn kleintje. Hij test ons lekker uit en af en toe kan ik hem achter het behang plakken omdat ik gek word van het herhalen. Mijn man en ik zijn echter van mening dat een corrigerende tik zeker niet gaat gebeuren. Ik vind dat het hem aangeeft dat slaan oké is en ik wil juist niet dat hij ons of andere mensen slaat. Maargoed dat is een keuze die jij zelf maakt. Ik baal soms als ik weereens een beetje bozig heb gedaan omdat ie weer voor de 1000e keer staat op de bank bijvoorbeeld, maar probeer het wel altijd op te lossen door met hem te praten, te zeggen waarom het niet mag en hem dan in dit geval bijvoorbeeld van de bank af te halen. Kost tijd en energie en baal soms van mezelf, maar denk dat het er wel bij hoort.

2 maanden geleden

Een corrigerende tik heeft hetzelfde effect op de hersenen als mishandeling. Het is niet voor niets strafbaar. Dus ja, ik vind je te streng en ik snap dat je je daar schuldig om voelt. Hopelijk zorgt het voor een verandering in je denken.

2 maanden geleden

Ik heb wel eens een tik gegeven toen ze na 20x tegenhouden en zeggen dat het niet mag ze opnieuw de hete oven wilde aanraken. Voornamelijk uit reflex (niet echt bij nagedacht), en daar had ik daarna ook spijt van. Al kan ik het nu wel zien als bescherming.. Ik begrijp wel dat je kindje je soms zo ver kan drijven dat je dit wilt doen, maar probeer het te voorkomen!