4 Reacties

één maand geleden

Hier moeten de kinderen ook altijd ‘afkicken’ nadat ze ziek zijn geweest. Gewoon weer even streng zijn en terug naar normaal, zijn ze ook zo weer aan gewend 😊

één maand geleden

Mijn dochter kijkt 1u tv in de voormiddag (niet altijd) en in de namiddag meestal 1u30 en rond 18u gaat de tv uit om rustig te worden voor bedje. Wat hier vooral helpt is haar entertainen, laten meehelpen in het huishouden, leuke muziek opzetten, buiten spelen, samen spelen, knutselen. Ik besef ook dat ze soms wat meer schermtijd heeft als we zelf dingen moeten doen waarbij ze niet kan helpen. Maar ze speelt en houdt zich zelf dan wel bezig met de tv soms als achtergrond.

één maand geleden

Mijn dochter vraagt er ook meerdere malen per dag om. Het antwoord is nee. Driftbui of gewoon huilen is de meest voorkomende reactie maar ik vind het niet nodig. Ik leg het vaak wel uit en soms begrijpt ze het wel maar meestal is ze boos. Soms als alternatief doe ik dan liedjes over de speaker. Dan is haar muziek aan en is ze er soms tevreden mee. Soms ook niet, ja jammer. Het wordt zo snel een gewoonte. Natuurlijk zetten we weleens wat aan maar niet wanneer zij erom aan het drammen is

één maand geleden

Ons zoontje vraagt ook regelmatig om tv maar hij mag van ons max 1 uur per dag kijken. En dat vind ik eigenlijk al veel 🤣🙈. Ik zeg altijd nee is ook een antwoord. Probeer een alternatief te geven en als dat niet merkt mag hij best wel even boos worden dat hij iets niet mag. Is helemaal niet erg om zijn gevoel te uiten 🙃. Maar ben wel consequent, nee is hier ook echt nee en dat weet hij. Daarom zijn de driftbuien van ons zoontje vaak maar 30 seconde hij weet dat het toch geen zin heeft😅. Knuffel en kus en weer door.