12 Reacties

3 jaar geleden

Kijk goed naar de ingedrienten! Als daar ook alcohol en citroenzuur inzit zou ik het laten. Weleda en naief zijn goed, maar heel eerlijk kun je net zo goed een pot kokosolie halen, puur natuur, ruikt lekker, trekt snel in en niet schadelijk. Sommige hebben het al in huis en kost niet veel🤗

3 jaar geleden

Ik heb het voor mijn dochtertje gekocht, maar nooit gebruikt. Ligt nu nog in de kast. Ik gebruikte Zwitsal natural en Naïef

3 jaar geleden

Ik kan de app INCI Beauty heel erg aanraden! Daar checken ze producten op 20 schadelijke stoffen. Hier zie je een overzicht als je de producten aanklikt kun je het nog specifieker bekijken. Dit zijn redelijk goede scores.

3 jaar geleden

Reactie op Amber-r

Ik kan de app INCI Beauty heel erg aanraden! Daar checken ze producten op 2 ...
Handig, die kende ik nog niet!

3 jaar geleden

Ik kan zelf heel goed tegen rituals terwijl ik van andere troep een brandende en jeukende huid krijg. Zoontje heeft ook een hele gevoelige huid en kon juist weer niet tegen rituals. Denk dat het toch vaak uitproberen is. Hij is nu inmiddels al 2,5 en ik moet hem nog elke avond insmeren om droge plekken te voorkomen maar nog steeds heb ik het ideale product niet gevonden. Wat hem het meeste helpt is la roche posay, deze gebruiken we ook al vanaf new born, er zit alleen geen lekker geurtje aan. Oh en inoli creme.

3 jaar geleden

Reactie op Dribbel1993

Ik kan zelf heel goed tegen rituals terwijl ik van andere troep een branden ...
Hier zoontje met toch wel goede eczeem uitslag. Hier mag ik hem met niks anders dan rituals wassen. De rest brande allemaal. Was wel 3jaar toen het op zijn hevigdt stond. Nu gaat hij in de zomer toch dagelijks in de douche 2x per week wassen met zeep en de eczeem is eigenlijk zo goed als onder controle nu (hij is 7jaar)

3 jaar geleden

Ik zou zelf producten gebruiken zonder parfum (dus geen Zwitsal / naïf, alles wat lekker ruikt dus) als ze zo klein nog zijn. Ik heb niet naar de ingrediënten van tiny rituals gekeken maar verwacht dat dat ook vast erg lekker ruikt :)

3 jaar geleden

Gewoon 100% olieen bij Holland en Barrett. Ik gebruik altijd amandelolie. Ook voor mijzelf. Castor ook. Als ik massageolie of iets wil doe ik een stuk of wat druppels essentiële olie lavendel met kamille in een potje amandelolie. Nooit huidproblemen gehad.

3 jaar geleden

Reactie op evelien8089

Ik zou zelf producten gebruiken zonder parfum (dus geen Zwitsal / naïf, all ...
Naïf gebruikt wel allergeenvrije parfum, onze dochter kon heel veel merken niet hebben. Naïf wel!

3 jaar geleden

Reactie op first time mom

Naïf gebruikt wel allergeenvrije parfum, onze dochter kon heel veel merken ...
Wat fijn! Het gaat bij mij er alleen niet om of het natuurlijk of synthetisch is / goed tegen allergie, maar ik vind parfum gewoon gewoon overbodig als ze zo klein zijn. Bottomline is dat parfum parfum blijft :) Baby’s hebben al van nature zo’n heerlijk Zwitsal luchtje om zich heen hangen. Maargoed, bovenstaande is niet meer on topic want antwoord op Tiny rituals weet ik dus niet:)

3 jaar geleden

Pure shea butter met eventueel een druppeltje essentiele olie (die voor baby’s geschikt zijn). Pure shea butter alleen is ook goed! Die van Holistic doula is aan te raden (ook Voor jezelf overigens)

3 jaar geleden

Reactie op first time mom

Naïf gebruikt wel allergeenvrije parfum, onze dochter kon heel veel merken ...
Hier helaas juist droge plekken door naïf. Ik gebruikte in het begin de babylijn van Weleda en nu van Burt’s Bees 🐝