14 Reacties
3 jaar geleden
We zijn nog maar 2 keer gaan fietsen. Baby helmpjes zijn ook te groot, maar we plaatsen de helm als ze haar kapje van haar jas aanheeft. Dan past de helm perfect en blijft het goed op haar hoofd zitten. Groetjes
3 jaar geleden
https://www.decathlon.nl/p/fietshelm-teen-520-xs/_/R-p-331475?mc=8640614
Deze hebben wij. Hij valt wel wat klein, want ik denk dat de omtrek van het hoofd van onze meid nog geen 48 cm is, maar ze past deze wel. In de winkel hadden ze trouwens meerdere maten, ook nog een slag kleiner dan deze.
3 jaar geleden
Wij hebben de helm van Urban Iki
https://www.urbaniki.com/fietshelm-baby-in-kurumi-brown-hoofdomtrek-44-48-cm/
Is perfect, want die kan je dus verstellen. Hij zit perfect bij ons zoontje.
3 jaar geleden
Hi! Ik wil ook fietsen met de kleine binnenkort maar wist niet of het al kon..
Vanaf wanneer begonnen jullie? De kleine kan nog niet helemaal alleen zitten, wel bijna. Valt nog net om
3 jaar geleden
Reactie op Nouk92
Ik begin als ze 9 maand is,ze kan al steeds langer zitten ☺️
Is dit omdat ze dan al goed kan zitten of omdat het pas vanaf 9 maanden mag? Ik wil ook zooo graag met de kleine fietsen maar weet niet echt wanneer het nou mag
3 jaar geleden
Is dit omdat ze dan al goed kan zitten of omdat het pas vanaf 9 maanden mag ...
"Als je kindje nog niet zelfstandig rechtop kan zitten is het heel kwetsbaar. Trillingen en klappen kun je dan beter vermijden"
"Kinderen mogen vanaf 9 maanden in een kinderzitje op de fiets mee. Dan zijn hun nek- en rompspieren voldoende ontwikkeld om goed rechtop te kunnen zitten"
3 jaar geleden
Hi! Ik wil ook fietsen met de kleine binnenkort maar wist niet of het al ko ...
Wij hebben het advies opgevolgd met het wachten tot ze goed uit zichzelf kon gaan zitten. Dit in verband met het anders nog niet goed genoeg kunnen opvangen van de trillingen en de schokken. Ook kregen wij het advies bij de fietsenwinkel om het rustig aan op te bouwen en de eerste keer echt niet langer dan 5 minuten te gaan.