14 Reacties

vorig jaar
Onze zoon heeft hetzelfde. Ik verschoon hem dan staande. Dan is het ook nog wel een wiebelkontje maar dan heb ik geen strijd. Als hij gepoept heeft geef ik hem wat eten blijft hij vaak beter liggen(hij komt 99% met poep uit bedje, ik probeer het broodje al klaar te hebben voordat hij eruit komt.)

vorig jaar
Reactie op Kristel1990
Misschien flesje melk?
Deze gooit hij uit z’n mond. Alles is ook niet veilig als die word verschoond want alles krijgt vliegles van hem 😂

vorig jaar
Hier heeft het een poosje geduurd en uiteindelijk was het ineens over. Duidelijk aangeven waarom je moet overschoenen. Komt hij net uit end en doet hij moeilijk? Dan weer terug in bed leggen. Krijg je weerstand, leg je meteen uit dat hij verschoond moet worden als hij uit bed komt. Denk dat die duidelijkheid hier wel de doorslag is geweest

vorig jaar
Hier heeft ze soms geen zin maar uiteindelijk lukt t wel. Wat hier helpt
- aankleedkussen op de grond zodat ze zelf kan komen liggen
- uitleggen waarom het nodig is (rode billen). Ik benoem dat ze het niet fijn vind maar wel belangrijk is
- soms gek doen voor (om d’r naar het aankleedkussen te lokken) of tijdens het verschonen
- stukje laten helpen met zelf de luier uit t tasje pakken
- soms eerst de babypop of knuffel samen verschonen
- soms probeert ze het uit te stellen door met iets te spelen, dan mag ze dat meenemen/vasthouden tijdens het verschonen
Lastig hoor, zeker als er gepoept is 🫣 je wilt het graag samen doen in harmonie maar soms moet er wel echt even verschoond worden.
Heb je een vermoeden waarom hij het doet? Voelt t onprettig? Geen controle? Iets wat ie niet zelf kan doen?

vorig jaar
Reactie op zon22
Hier heeft ze soms geen zin maar uiteindelijk lukt t wel. Wat hier helpt
- ...
Ik denk dat het vooral het stilliggen is en het zelf niet kunnen doen. Hij is heel ondernemend, en kan ook geen seconde stil zijn in beweging en praten..

vorig jaar
Kan het ook zijn dat hij toe is aan een potje?
Mijn zoon is afgelopen week ook een paar keer flink overstuur geweest, alleen al als ik benoemde dat ik zijn luier wilde verschonen. Ik houd hem elke luierwissel al even op de wc (als hij mee wil werken, dat is ook niet altijd) maar dan weer een luier omdoen is soms weer een drama. Dus nu ben ik van plan om komende week eens te starten met het oefenen van zindelijk worden. Ik heb het idee dat hij op deze manier aangeeft dat hij daar aan toe is

vorig jaar
Reactie op Klaas-Janbaby
Kan het ook zijn dat hij toe is aan een potje?
Mijn zoon is afgelopen week ...
Ik zou het echt niet weten, maar hij word in augustus pas 2.. Naar mijn mening iets wat te vroeg om zindelijkheidstraining te doen. Maar ik ga het wel proberen, we hebben al een potje thuis staan. Eerlijk gezegd heb ik daar niet aan gedacht..