6 Reacties

één maand geleden

Wij gebruiken een toiletverhoger, merk dat ze op de wc veel minder prikkels heeft. Zetten haar op vaste momente op de wc. Wil ze er wel binnen 5 seconden vanaf dan helpen we haar er ook af. Komt vanzelf dat ze het gaat begrijpen

één maand geleden

Wij zijn begonnen met spelen op het potje. Hij op het potje, en dan samen boekje lezen of iets anders wat hij leuk vindt. Zo raakte hij gewend aan het potje zonder dat hij er bewust op zat om zijn behoefte te doen, en dan hadden we af en toe een toevalstreffer. En dan klappen en juichen. Dit doen we al sinds januari. Nu zitten wij ook op het punt dat hij zelf zijn plas kan ophouden en kan aangeven als hij moet poepen bijvoorbeeld. Toch vindt hij het enorm spannend om het op het potje te doen. We hebben een boekje over het potje en dat vindt hij toch wel reuze interessant. Een beertje wat op het potje gaat, hij ziet het als een soort voorbeeld en dan wil hij ook wel. Ik volg voor meer tips, makkelijk is het echt niet! 😅

één maand geleden

ik kijk mee 🤪

één maand geleden

Herkenbaar. Wij houden die 5 seconden aan en bij toevalstreffer enorm juichen. Wat bij ons helpt is dat ze nu een pop heeft die ook een potje heeft. Dan gaan ze samen 10 seconden zitten ipv 5 seconden

één maand geleden

Bij de eerste hadden we zo'n trapje gekocht die je tegen de wc kan zetten met een wcbrilverkleiner er aan vast. (Mamaloes verkoopt die o.a.) Vond ze super interessant en kon ze zelf. We lieten haar daarnaast in de zomer met blote billen in de tuin rondlopen en een potje op een vaste plek. (Lees: mama liep de hele dag met een gieter door de tuin om plasjes weg te spoelen) Nu bij de 2e ook weer. 1e dag extreem veel mini plasjes her en der (ze moeten nog trainen dat ze het wat langer opsparen en niet telkens laten lopen) De 2e dag 2 mini plasjes op het potje en 1 x gepoept in de goal.. 🫣😅 naja ook een doelpunt dus. Derde dag vrijwel alle plasjes op het potje en zelfs 1x gepoept op het potje (hing wel helemaal over de rand maar hej! Ik keur het goed😅) Daarna was t regenachtig en is het eigenlijk "verwaterd" hier. Moeten even weer aan de bak. Zo zonde eigenlijk. Wij juichen ook trouwens als het goed gaat. Al las ik dat dat niet het beste is ivm prestatiedrang een volgende ronde. Dacht zeg het toch even, miss zijn er moeders die zich daar in verdiepen oid. Maar we juichen dus zelf ook gewoon knetterhard🫣😅 Oooh! En een boekje bij de wc en het potje neer leggen! Dan blijven ze net wat langer zitten als ze een boekje mogen lezen. En koop geen dure sticker kaarten. Check bol.com of waar je ze hebt gezien, kies er 1 uit waar zo'n 6 of 7 stickers op geplakt kunnen worden voor de 1e x (anders duurt veel te lang voor ze een kleinigheidje krijgen) maak een printscreen en print hem uit. Stickers genoeg bij de action. Scheelt je weer een duur pakket zindelijkheidstraining stickers en sticker kaarten. Oh en onze 1e vond het potje juist totaal niet aantrekkelijk, wou ze niks van weten. Ze heeft m toen zelf eerst mogen versieren met stickers. Good luck🍀

één maand geleden

Ik zet onze dochter op het potje als ik zelf ga plassen. Dat werkt heel goed eigenlijk en ze doet dat nu al een tijdje zelf. We zijn sinds gisteren wat actiever aan t oefenen en ze plast elke keer dat we haar op het potje of de wc zetten, poepen is nog wel moeilijk.