12 Reacties
6 maanden geleden
Hey. Mijn dochter zegt ook nog steeds weinig. Ze begint wel met woordjes maar dan moet ik het aanwijzen en dan zegt ze het wel maar vanuit haar zelf komt er niet veel. Ze is wel aangemeld bij kentalis maar daar is een lange wachtrij. We hebben zelf nog geen logopedie geprobeerd, maar wel verwijzijng (ook wachttijd).
6 maanden geleden
Mijn zoontje (wordt in augustus 3) zegt ook maar een 10 tal woorden. Ik versta ze wel maar een willekeurig persoon op straat ofzo zou er geen bal van snappen . Wij hebben een gehoor onderzoek bij Kentalis al gehad en heeft geen gehoor problemen. Wij zitten bij de GGz ook voor een vermoeden van autisme(waarschijnlijk gaat ons zoontje ook naar een medisch kinderdagverblijf gaan voor betere ondersteuning). En hebben logopedie gehad maar die kon ons geen verdere tips geven ( ook idd voorlezen, zingen, dingen benoemen enz. Deden we ook al veel )
6 maanden geleden
Reactie op BlackFairy
Hey. Mijn dochter zegt ook nog steeds weinig. Ze begint wel met woordjes ma ...
Wachttijden zijn enorm lang. Mijn zoon imiteert me helemaal niet helaas.. Hij begrijpt wel veel. Verder is hij heel intens in zijn gedrag
6 maanden geleden
Reactie op gleelover
Mijn zoontje (wordt in augustus 3) zegt ook maar een 10 tal woorden. Ik ver ...
Vermoeden jullie zelf autisme of ggz? En waarom denken ze of jullue dat? Vraag me ook af of er meer is
6 maanden geleden
Mijn dochter praat prima, maar haar broer van 5 jaar praatte op die leeftijd niet. Nu nog steeds weinig/niet goed verstaanbaar.
We hebben inmiddels de wegen al bewandeld van logopedie, pento, taaltrein enz en er is nu TOS vastgesteld.
Als je vragen hebt mag je me een berichtje sturen!
6 maanden geleden
Reactie op Mamvantwee
Vermoeden jullie zelf autisme of ggz? En waarom denken ze of jullue dat? Vr ...
Wij zelf. Ik heb een broer met autisme en herken in ons zoontje heel veel van hem van vroeger. Vooral het niet tegen verandering kunnen. ( Als ik beloof met hem naar de speeltuin te gaan en het gaat bijv. regenen en we gaan dan niet naar de speeltuin dan is het hek van de dam). Verder huilt hij erg bij geluid van de stofzuiger, magnetron, vaatwasser, wasmachine en droger. En hij doet heel erg aan hoofdbonken als hij boos is. En veel herhaalde bewegingen. Zoals "flapperen" met zn armen als hij enthousiast is. Of met de staart van zijn knuffelmuis friemelen als hij onrustig is. En zo nog wat meer dingen. De GGz vermoed denk ik ook wel autisme al hebben ze dat nog niet zo uitgesproken. Wel is duidelijk dat ons zoontje een algehele ontwikkelingsachterstand heeft ( al dan niet veroorzaakt door autisme ) en niet alleen een taalachterstand.
6 maanden geleden
Ons dochtertje praat ook nog helemaal niet. Ze wordt 3 in augustus. Haar ontwikkeling is sws globaal veel trager dan gemiddeld en heeft moeite met haar balans. Liep ook pas laat. Ze zit nu op de sint maartenskliniek op de peuter revalidatie, dat is een medische peutergroep die de kindjes enorm stimuleren tot ontwikkelen.
5 maanden geleden
Reactie op Kimss28
Ons dochtertje praat ook nog helemaal niet. Ze wordt 3 in augustus. Haar on ...
Dankjewel dat je jouw verhaal met me deelt.
Het is voor mij vooral moeilijk om te zien dat hij zo gefrustreerd is naar me toe en ook dat andere kinderen zoveel verder zijn terwijl ik zo hard mijn best doe om hem verder te helpen, het geen effect heeft. Slaap ook zo slecht maak me er continue zorgen over.. Haal me van alles in mijn hoofd
5 maanden geleden
Mijn dochter zit op een medisch kinderdagverblijf. Heeft een ontwikkelingsachterstand op alle vlakken. Praten doet ze bijna niet ze zegt wat woordjes. Verteld wel hele verhalen maar dan in een taal waar wij als ouders niets van begrijpen. Zelf denk ik ook dat mijn dochter autisme heeft maar welke vorm en welke mate durf ik nog niet te zeggen.
5 maanden geleden
Reactie op Hurmie134
Mijn dochter zit op een medisch kinderdagverblijf. Heeft een ontwikkelings ...
Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. Was bij jullie de babytijd ook heftig? Onze zoon was continue aan het krijsen douwde ons echt letterlijk weg als we hem wilde troosten. Heb me destijds e ht afgevraagd wat ik verkeerd deed en het doet me nog steeds veel pijn als ik daar aan terug denk. Vraag me nog steeds af of er niet meer speelt, maar zijn gedrag is wel flink verbetert. Al is hij nog steeds wel pittig
5 maanden geleden
Reactie op Mamvantwee
Dankjewel voor het delen van jouw verhaal. Was bij jullie de babytijd ook h ...
Nee dat deed mijn dochter niet krijsen of dergelijke. Ze was een hele rustige baby. Ook omdat ze hypermobiel was. Wel was ze soms ontroostbaar toen ze wat ouder werd en dan wilde ze helemaal niets. Nu soms nog steeds en dan bonkt ze met haar hoofd tegen de douchedeur aan. Ik vind het soms ook moeilijk. Als ze zo doet maakt me dat zo verdrietig. Ik zou haar zo graag willen begrijpen. Nu met de pictogrammen die we gebruiken gaat het wel beter maar nog steeds niet wat we precies willen. We hebben zoveel zorgen en dat maakt het soms echt dat het zwaar is.