25 Reacties

3 jaar geleden
Hier zwanger van de derde en ook heel zwaar. Met 16 weken zware bekkeninstabiliteit en ben er zo klaar. Daarnaast had ik ook nog een epileptische aanval gehad:( ik waggel ook hoor en veel denken dat ik bijna moet bevallen, wegens mijn enorme buik en ben 29 weken zo irritant. Bloeddruk is heel laag bij mij waardoor ik heel moe ben. En je komt ect niet zeurderig over hoor, het hoort erbij maar alles komt uiteindelijk goed❤️💋💋

3 jaar geleden
Ik herken dit zo erg! Bij mijn eerste nergens last van. Nu alles wat je maar kan bedenken😅 heel bijzonder hoe anders het kan zijn.

3 jaar geleden
Ik herken dit zo erg! Bij mijn eerste nergens last van. Nu alles wat je maa ...
Misschien ook omdat je natuurlijk veel met je eerste kindje bezig bent. Dus ook constant schoonmaken en onwijs veel bukken om alles weer op te ruimen.. maar pffff

3 jaar geleden
Herkenbaar! 3e zwangerschap en het voelt zo zwaar! Zou zo mijn verhaal kunnen zijn. Veel harde buiken, moe, slaap al sinds week 8 van de zwangerschap slecht (inmiddels 23 weken), bekkenklachten, enorme dikke spataderen en zonder steunkousen is alles ondraaglijk, maagzuur, kortademig en dan niet eens te beginnen over die mega buik en op het vliegveld (zijn nu op vakantie) continue de vraag krijg hoeveel weken zwanger ik ben… dood en dood vermoeiend en ben 1,5 week geleden ook al in het ziekenhuis geweest met een hoge bloeddruk. Dus bij deze; je bent niet de enige en zeurt zeker niet! Zwanger zijn is helaas niet altijd fijn!

3 jaar geleden
Ja heel herkenbaar! Hier ook zwanger van de tweede. Vorige keer helemaal nergens last van en nu... mijn rug werkt niet mee, weerstand is mega laag en energie is veeeeeeeeeer te zoeken geweest al de hele zwangerschap. Ik ga nu bijna mijn 3de trimester in, maar ik kan niet wachten tot het augustus is 😅.

3 jaar geleden
Ik fietste bij mijn oudste zoon ook zo door de zwangerschap heen. Voelde me toen geweldig. Maar ik vind de tweede zwangerschap ook erg zwaar. Ik heb nu ook overal last van en veel dingen werken niet mee. Het is helemaal geen gezeur. Het is goed dat je dit soort dingen gewoon gaat delen. Erover praten lucht op. Je krijgt nu steun van mede zwangere die je echt wel begrijpen. Soms gewoon lekker je gevoel eruit gooien is gewoon nodig en fijn 💕💕

3 jaar geleden
Hier ook tweede zwangerschap. Ik had ergens de hoop dat het zou meevallen want er zit 7 j tussen... Maar niets is minder waar. Al enkele weken helse pijn van mijn bekken. Ik ben nog niet geminderd met werken. Donderdag naar gynaecoloog... Afwachten wat zij zegt. Maar het wordt zo zwaar. Ik snap het helemaal. Ik klaag ook super veel. Maar de pijn is dan ook zo lastig...
En we moeten nog zooo vreselijk lang volhouden. Ik ben wel blij te weten dat onmiddellijk na de bevalling deze pijn weg is...

3 jaar geleden
Oh zo herkenbaar! Natuurlijk wel normaal met een peuter van 16maanden waar ik de hele dag mag achter lopen denk ik 😅

3 jaar geleden
Ik ben bijna 26 weken zwanger van de 2e, en mijn jongste is net 10 maand. Ik vloog echt door de weken, en mocht zeker niet klagen. Maar nu.. sinds 2 dagen vind ik het zwaaar 😮💨. Ik ben moe, heb veel harde buiken, en last van me bekken. Word nog leuk straks als t ook nog 25+ graden wordt 🥲

3 jaar geleden
Ik vond de tweede zwangerschap ook veel zwaarder. Waar ik bij de eerste nog de kerstperiode in de slijter hele dagen stond, extra werkte en dozen tilde hoogzwanger, was ik nu met de 27 weken op en ben met de 30 weken de ziektewet in gegaan. Je hebt natuurlijk ook al een kindje waar je voor moet zorgen. Dat maakt het ook anders.

3 jaar geleden
Heel herkenbaar helaas. Nu 23 weken zwanger en het valt zoveel zwaarder vergeleken met de eerste. Drukke baan en peuter helpt natuurlijk niet maar heb we echt het idee dat de zwangerschap zelf ook gewoon veel zwaarder is. Mijn energie is zo laag en ben nu al heel kortademig. Even de trap op en ik ben volledig buiten adem. Ik kom s’ochtends amper mijn bed uit en om half 9 lig ik er alweer in. Ik ben ook nog steeds misselijk, niet overgeven gelukkig maar wel continu kokhalzen. Heb de hoop wel een beetje opgegeven dat het nog beter gaat worden. We doen het er maar gewoon mee. Als die kleine straks in mijn armen ligt was het het allemaal waard.

3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik heb continu het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. Zo moe is mijn lijf de hele tijd en zoveel last heb ik van mijn rug en heupen. Ik slaap slecht omdat ik heel vaak moet plassen en dan ook nog wat iedereen ook al zegt de zorg voor de dreumes die ook nog rondhuppelt (en veel opgetild wil worden). Ik geniet intens van de momenten dat ik even rustig zit en onze kleine meid voel trappelen. Maar veel rustig zitten is er helaas niet bij. Deze ronde is wel een portie zwaarder dan de vorige. Ik ga straks ook eerder met verlof (6 weken ervoor ipv 4 wat ik de vorige keer deed) en onze dreumes gaat dan wel gewoon naar de opvang zodat ik die dagen bij kan komen. Dat vind ik een fijn vooruitzicht ☺️. Maar ik kijk ook uit naar augustus 🫢

3 jaar geleden
Ik vind het lichamelijk nu zwaarder maar dat is ook niet zo gek. Buiten het feit dat zo'n tweede zwangerschap wéér een aanslag is op je lijf heb je al een kind rondlopen en dat vraagt veel van je (zowel lichamelijk als mentaal).
Mentaal vind ik deze zwangerschap makkelijker. Doordat ik al een peuter heb en het nieuwe er ook vanaf is, merk ik dat ik er minder mee bezig ben en de weken voorbij vliegen. Ook merk ik dat ik een stuk relaxter ben omdat je toch beter weet wat je kunt verwachten.
Heb het geluk dat deze zwangerschap vooralsnog even voorspoedig verloopt als de eerste maar dat het desondanks pittiger is, daar was ik al voor gewaarschuwd door vriendinnen. Dat was voor mij ook een reden om niet gelijk weer zwanger te raken na de eerste. Had echt wel ruim 1.5 jaar nodig voordat ik me weer voelde zoals vanouds en voordat ik er ook mentaal weer klaar voor was om een pittige periode in te gaan.

3 jaar geleden
Hier ook herkenbaar. Hg is heftiger deze keer. Bij de eerste was het spugen over vanaf week 18. Bij de tweede gaat het gewoon leuk door tot nu toe 😮💨
Vanaf week 23 bekkeninstabiliteit erbij, had ik bij de eerste ook niet.
Krijg inmiddels elke dag 3 uur huishoudelijke hulp omdat ik echt niet veel meer kan.
Heb inmiddels wel geaccepteerd dat dit erbij hoort als ik zwanger ben. En geaccepteerd dat ik gewoon hulp moet aannemen. Na deze zwangerschap nooit meer 😅

3 jaar geleden
Reactie op Judith🌸
Heel herkenbaar! Ik heb continu het gevoel alsof er een vrachtwagen over me ...
Mag ik vragen hoeveel weken je bent ? Ik herken veel dingen in je verhaal zoals bijv. Vaak moeten plassen in de nacht, misschien is het een idee om je urine even te laten controleren door de huisarts? Je hoeft namelijk geen pijn te hebben bij het plassen en evengoed kan je dan een blaasontsteking hebben met de nare gevolgen van dien. Mijn huisarts heeft me 4 maanden door laten lopen met een blaasontsteking terwijl m'n ontstekingswaarde veel hoger was dan "normaal" zwangere en hij allang actie had moeten ondernemen, ook slecht van de verloskundige en gynaecoloog want hun kunnen de uitslagen ook zien.

3 jaar geleden
Ik ben echt heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik hoop dat het voor iedereen natuurlijk beter mag worden. Maar als dat niet zo is dan kijken we samen naar het einddoel van een prachtig baby'tje in ons armen!

3 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik ben 24 weken en stikkapot. Lage bloeddruk, peuter van 1,5 die continu ziek is en moordende bekkenpijn. Ik probeer nog wat in beweging te blijven want anders is het niet te doen. Pfff dit had ik zwaar onderschat. Mijn eerste zwangerschap ging super vlot. Wel fijn dat dit herkenbaar is voor velen.

3 jaar geleden
Reactie op Suusjee1993
Mag ik vragen hoeveel weken je bent ? Ik herken veel dingen in je verhaal z ...
Ik ben nu 25+5, ik ben inderdaad al gecheckt op een ontsteking maar dat is niet het geval. Het is ook meer dat ik vroeg in de ochtend wakker word omdat ik moet plassen, waarna ik niet meer in slaap val. Super irritant. Wel goed om scherp te blijven op een blaasontsteking. Wat jij omschrijft lijkt me echt heel naar! Ze zeggen toch niet voor niets dat je het moet behandelen omdat het gevaarlijk kan zijn voor de kleine.