Zijn dit niet gewoon wat warmte vlekjes? Door het warme water gaat het bloed harder stromen en dan kan je dat zien aan de huid. Anders zou ik niet weten wat het is. Even aan het consultatiebureau vragen anders
Voelen de plekjes ook droog aan? Mijn dochter heeft dit ook als ze uit de douche of bad komt, omdat water de huid uitdroogt. We smeren haar onder de douche terwijl ze nog nat is in met huidolie van Inoli en drogen haar daarna af. Dan droogt haar huid minder uit.
Ik krijg zelf ook wel eens rode vlekken onder de douche als ik te warm douche bijvoorbeeld... als het daarna snel weer wegtrekt zou ik me geen zorgen maken
Is een lichte vorm van eczeem. Zoals iemand hier al zegt komt het door het douche. Het water droogt de huid uit. Probeer een keertje minder te douchen, minder warm en houd de huid goed vet met een olie of crème.
Mijn zoontje heeft dit ook, ziet er precies hetzelfde uit. Hij heeft lichte eczeem. Is goed onder controle, maar zodra hij in bad gaat (maar 1x per week) zit hij onder dit soort vlekken. Is niet van de warmte want zijn badje maak ik ook echt niet te warm.