6 Reacties
3 jaar geleden
Wij zijn gisteren met een baby van 9 weken gevlogen.
De voeding had ik allemaal in de handbagage aangezien ze dieetvoeding heeft ivm een vermoedelijke allergie. Dit werd wel appart gecontroleerd maar wat geen probleem. Zelfs het warme water in de thermosfles mocht mee door de security. Voor de rest hadden we schone kleding bij ons voor zowel haar en onszelf en deze hebben we ook nodig gehad haha. Ook had ik wegwerpverschoonmatjes om haar te verschonen dat was ook echt ideaal.
Tijdens het stijgen en landen de fles gegeven dit ging erg goed geen gehuil.
3 jaar geleden
Wij zijn met 8nwken gevlogen naar Fuerteventura, ruim 4 uur.
Vliegtuig:
- iets lekkers voor je buren met een briefje er op in het Nederlands en Engels dat je reist met een baby en een schrale troost voor het eventuele ongemak. Leverde bij ons vele positieve reacties op.
Tips:
- Grote hydrofiele doek voor in et autostoeltje als je deze huurt. Lekker met hoofd op eigen doek
- zonnebrand
- thermosfles voor voeding
- draagzak
Heel veel plezier!
3 jaar geleden
Indien je een kinderwagen mee neemt, zou ik een goedkope 2e hands of van de kringloop meenemen.
Er word niet zo heel zuinig mee gedaan wanneer deze in het bagageruim moet.
Ik zou in elke koffer kleding, voeding en luiers verdelen. Overal wat (ook met eigen kleding)
Mocht dan wat kwijtraken heb je het nog in een andere koffer. Gewoon zodat je voor de 1e dag genoeg hebt, de rest kan je dan daar wel kopen indien je een koffer kwijt bent geraakt.
3 jaar geleden
Gevlogen met 8 weken-reiswieg-onderstel en maxicosy met ryanair mee. Bij starbucks heet water in thermosfles laten doen. Poeder mee. In ruim een volle pot en 1 pak luiers. Kopen meer op de bestemming, is universeel. Alvast zonnedoekje op de maxicosy voor bij aankomst. Voorin plek gekozen, terwijl achterin verschonen is, loop je net ff wat langer rechtop met je baby. Draagzak voor in de rij. Voeden tijdens stijgen en landen, pas op het laatste moment geven. Gewoon doen!!ik vond het ook spannend, maar het is echt super goed gegaan!
3 jaar geleden
Wij zijn nu op vakantie met 2 kids, 20 maanden en 7 weken. Vliegen ging super goed. Wij vlogen met Transavia:
Tips voor de kleine van 7 weken:
- kinderwagen inchecken in een prampack(van Stokke) of transporttas van Bugaboo. Wij hebben deze via Marktplaats goedkoop kunnen overnemen. Deze leverden we in bij ‘odd sized baggage’ en daar wordt niet gewogen. Wij hebben de tas daarom volgepropt met hydrofiele doeken, luiers, voeding en kleding(hierdoor was naast 2 extra koffertjes handbagage geen extra koffer meer nodig).
- de kleine slaapt hier in de kinderwagen, lekker geborgen en vertrouwd.
- voor op het vliegveld en in het vliegtuig een draagzak/draagdoek, want je moet nog best veel met ze lopen.
- flesje kunnen ze in het vliegtuig aubain marie klaarmaken, tijdens het opstijgen en landen gaven we haar speentje.
- neem genoeg speentjes mee, wij hadden er 4 en zijn er nu al 2 kwijt🙈
- voeding mag mee in de handbabage, wij hadden voor de zekerheid een grote poedertoren gevuld en de rest zat in de prampack. Als het nodig is kun je de voeding ook op locatie wel kopen.
Fijne vakantie! Geniet er lekker van😘
3 jaar geleden
Oooh en wat een kennis van me zei, ze is stewardess, neem een flesje water mee van het vliegveld (kopen).
In het vliegtuig hebben ze watertanks waarvan het water niet altijd ververst wordt😬
Als dat dan alleen iets opgewarmd word is t niet zo fris lijkt me, voor thee misschien prima als t gekookt word.
Of vraag gekookt water en doe er dan zelf wat koud water bij