12 Reacties

24 dagen geleden

Oh wij geven ons zoontje ook regelmatig vega paté van kips, vind hem zelf ook wel lekker eigenlijk 😅

24 dagen geleden

Waarom raden ze dat niet aan, weet je dat? Sinds ik haar het 1x heb laten proeven, wil ze bijna iedere boterham ermee belegd. Vandaag zit ze op 2,5 boterham ermee😅

24 dagen geleden

Ik wist ook niet dat dat niet aangeraden werd, mijn zoontje vindt hem ook heerlijk

24 dagen geleden

Reactie op Bysaa

Waarom raden ze dat niet aan, weet je dat? Sinds ik haar het 1x heb laten p ...
Het kwam op Google voorbij wou opzoeken of ik het zelf mocht eten omdat ik zwanger ben. Maar als eerste kwam kind/baby naar voren. En daar stond dit

24 dagen geleden

Reactie op kayleiighhx

Het kwam op Google voorbij wou opzoeken of ik het zelf mocht eten omdat ik ...
Nou moet ik ook zeggen dat elke site wat anders zegt 🤷🏼‍♀️

24 dagen geleden

Reactie op kayleiighhx

Het kwam op Google voorbij wou opzoeken of ik het zelf mocht eten omdat ik ...
Als ik dit lees is vega smeerworst, kipfilet, knakworst en ham prima. Maar het stuk tussen de haakjes, de normale smeerworst en paté niet.

23 dagen geleden

Van de ggd mag het op de kinderopvang gegeven worden gezien de richtlijnen daar streng zijn maak ik mij er niet zo'n zorgen iver

17 dagen geleden

Mijn zoontje eet dit zelfs altijd op de opvang. Volgens mij gaat je stuk tekst niet over de vega variant

14 dagen geleden

Hoe denken jullie over zoutgehalte in dit soort voedingsmiddelen? Ik had laatst een keer opgezocht in de schijf van vijf wat goed broodbeleg is, en bijvoorbeeld notenpasta was al 'niet goed' omdat het teveel zout zou bevatten. Het wordt je dan wel erg moeilijk gemaakt zeg 😅

13 dagen geleden

Reactie op Miriamlisanne

Hoe denken jullie over zoutgehalte in dit soort voedingsmiddelen? Ik had la ...
Wij hebben vanaf het begin Rapley gedaan en in dat boek stond een vuistregel dat je alleen producten aanbiedt met maximaal 1,0 gram zout per 100 g. Ik vind dat zelf wel een makkelijke, omdat hij goed te onthouden is. Buitenshuis gaan we er losser mee om.

13 dagen geleden

Reactie op Miriamlisanne

Hoe denken jullie over zoutgehalte in dit soort voedingsmiddelen? Ik had la ...
Wij vinden het ook lastig. Door dit topic weer even opgezocht wat het Voedingscentrum adviseert. Dan mag kipfilet wel, maar harde kaas niet ivm zout. Terwijl kipfilet bijna net zoveel zout bevat als jonge harde kaas. Tenzij het Voedingscentrum niet het broodbeleg maar de kipfilet bedoelt die je zelf moet bakken, maar dat vonden we ook een beetje raar. We voeden onze zoon dus ongeveer vegetarisch op omdat zoveel vlees bewerkt is en dus veel zout bevat

13 dagen geleden

Reactie op Miriamlisanne

Hoe denken jullie over zoutgehalte in dit soort voedingsmiddelen? Ik had la ...
Ik probeer er wel op te letten maar verbied het niet. We koken zoutloos, op uitzonderingen na. Ze eet geen chips oid dus dat ene broodje smeerworst dat ze dan eet, tsja. Ze vindt het echt lekker ook en dan eet ze het brood tenminste 😂