9 Reacties
3 maanden geleden
Ik zou dat van de rijksoverheid doorsturen.
Je moet dan wel het verlof van kindje 1 stop zetten en van kindje 2 in laten gaan.
Want het betaalde verlof hangt aan kindje 2.
Ik zou de tekst van de rijksoverheid doorsturen en anders contact openemen met rechtsbijstand of iets vergelijkbaars
3 maanden geleden
Volgensmij gaat het echt om je contract uren. En je krijgt een x aantal uur per kind. Eerst dus dat betaald en daarna onbetaald. Je kunt nu dus eerst het betaalde van kind 2 opmaken, dan weer verder gaan met het onbetaald van kind 1 en daarna door met onbetaald van kind 2. Maar het is idd flink ingewikkeld!
3 maanden geleden
Je hebt recht op betaald ouderschapsverlof 9 weken tegen 70% als je contract 40 uur is. Dus dat je 8 uur ouderschapsverlof gebruikt maakt daarvoor niet uit. Nu eerst het betaalde verlof opmaken dus voor baby 2.
Partner heeft idd 1 week, 5 weken en 9 weken betaald/deels betaald op basis van contract uren ook.
2 maanden geleden
Reactie op MvN22
Je mag inderdaad voor 40 uur inzetten mits je na al het ouderschapsverlof w ...
Interessant, dat klinkt alsof wat HR zegt dus wel klopt. En dat ze scherp zijn en vooruit kijken zodat je juist niet terug hoeft te betalen.
In plaats van kijken naar je werkuren van je contract (40 uur) kijken ze naar een gemiddelde over een bepaalde periode. Dit staat namelijk niet bij de website van Rijksoverheid helaas.
Ik heb het bij hun neergelegd en ze vragen het na bij hun juridisch bureau voor duidelijk antwoord - HR weten het namelijk ook niet 100% zeker.
Ik vind het in ieder geval erg onduidelijk allemaal - wij zijn toch niet de eerste mensen met een 2e kind!? :D