7 Reacties

17 dagen geleden

Ik weet niet of er nu al wat aan te doen is? Zo niet dan zou ik alles inzetten op rust reinheid en regelmaat. Kindjes met autisme hebben dit hard nodig en zo creeer je misschien al wat rust in het koppie van hem

17 dagen geleden

Je zou kunnen kijken of er in jouw gemeente ook sterke start is. Die kunnen observeren en handvatten geven

16 dagen geleden

Heb je voorbeelden van situaties?

16 dagen geleden

Reactie op MvN22

Heb je voorbeelden van situaties?
Als de dop van zijn beker er niet op zit zo hard gaan huilen dat zijn haar nat wordt van het zweet en hij echt niet gaat drinken. Of als hij niet op de gang mag blijven spelen op de opvang heel hard met zijn hoofd op de grond te slaan. Als hij ‘s nachts wakker wordt en hij er uit wil (en aan al behoeftes voldaan zijn) gewoon 4 uur lang schopt, slaat een huilt tot hij in slaap valt door oververmoeidheid. Als hij gefrustreerd is gaat hij fladderen met zijn armen en op zijn tenen lopen. We nemen hem dan bij ons en dan gaat het beter anders blijft hij dit wel vaak en lang doen

15 dagen geleden

Reactie op Saartje ^.^

Als de dop van zijn beker er niet op zit zo hard gaan huilen dat zijn haar ...
Ik wilde namelijk zeggen: wellicht is het de peuterpubertijd. Maar deze voorbeelden gaan inderdaad wel iets verder dan dat. Mijn dochter kan ook vreselijk driftig worden en iets in haar hoofd hebben dat perse zo moet en niet anders en ze kan het ook lang volhouden maar het fladderen, hoofd bonken en schoppen herken ik bijvoorbeeld niet.

15 dagen geleden

Kinderpsycholoog hier; bij die kleintjes kan je evt wel al laten testen, maar dat zou ik pas doen als je zelf niet goed weet hoe je hem ‘t beste kan begeleiden. Zo klein geven ze veelal nog niks therapeutisch voor ‘t kind zelf want daar issie simpelweg nog wel erg klein voor. Handvatten en ouderondersteuning kan altijd :) tip; kijk even naar t boek van Colette de Bruijn; Geef me de 5.

14 dagen geleden

Geen idee waar je woont maar er zijn verschillende plekken waar jonge kinderen waarbij een vermoeden is van ASS terecht kunnen. Vaak verwijst het consultatiebureau of huisart door als zij de zorgen (h)erkennen. Kan dan eventueel diagnostiek worden gedaan maar ook alleen ondersteuning voor jullie als ouders worden ingezet. Afhankelijk van jullie wensen en vragen.