18 Reacties

3 jaar geleden
Vitamine D is ook voor de botaanmaak van de baby. Ik zou vragen aan de arts hoeveel tekort je hebt, als het een klein beetje is, zou je het zo kunnen laten. Heb je een groot tekort, dan zou ik bijdrukken.

3 jaar geleden
Vitamine d is juist gevaarlijk voor jou en je kind als je een tekort hebt. Wat is je waarde ? Neem sws een vitamine d op olie basis.. ik kan je week
Op weg helpen , ben onderhand ervaringsdeskundige 🥲🥲

3 jaar geleden
Volgens mij heeft iedereen wel een vitamine D tekort in Nederland als zwangere.. Ik slik gewoon de D van het kruidvat, maar ik hoor veel goede dingen over die op oliebasis van de natuurwinkel. Een tekort is juist schadelijk. Het is geen medicijn/pijnstilling, dus ik zou me geen zorgen maken over dat je iets moet innemen.

3 jaar geleden
Hoi CII,
Bij mij uitte het vitamine D tekort zich vooral in vermoeidheid. Mijn waarde zat op 42, terwijl rond de 80 gewenst is. Ik snap dat je zo min mogelijk in wil nemen, maar houd wel in je achterhoofd dat je jezelf en je eigen lijf hiermee vooral tegenwerkt.
Ik gebruik vooral supplementen die uit de natuurwinkel komen. De merken die ze daar verkopen bevatten minder synthetische bestanddelen en worden beter opgenomen door je lichaam dan merken als Davitamon of huismerk DA/Etos/Kruitvat.

3 jaar geleden
Hier ook een groot tekort aan vitamine D
Ik starte met 38 in november moest toen 60mg als ik het goed heb om de dag slikken.
Na een maand opgelopen naar 40 dus nog veelste laag vanaf begin januari elke dag 60mg geslikt en na 6á7 weken niet voor uit gegaan.
Met de huisarts overleg gehad en moet nu elke dag 80mg slikken dus het lijkt mij geen kwaad kunnen
Zeker omdat de huisarts het zelf heeft aangegeven.

3 jaar geleden
Ik slik naast een multivitamine ook extra vitamine D. In totaal 50mcg, merk dat ik me ook echt fitter voel sinds ik hier mee gestart ben. Vitamines zijn volgens de verloskundige altijd goed voor de baby.

3 jaar geleden
Ik moest deze innemen van de arts ❤ ik ben er heel goed mee, is voor dagelijkse inname zodat je zeker geen kunt verveten

3 jaar geleden
Sowieso heeft elke Nederlander vitamine D tekort in de winter. Ik slik zodra de R in de maand zit een dubbele dosis. En zit qua waarde dan meestal rond de 80. Gewoon van lucovitaal. Dat zijn van die glazige capsuletjes (olie basis). Weet je wat je waarde is?
Je moet elke dag 1,5 uur onbeschermd met je gezicht bloot in de zon wil je genoeg op doen. Ik raad het iedereen aan om bij te slikken zodra de R in de maand zit, tenzij je elke dag buiten werkt. Het komt ten goede van je gemoedstoestand, helpt tegen vermoeidheid maar ook je weerstand op peil te houden :)

3 jaar geleden
Vitakruid is echt een aanrader. Mijn vitamine D is daardoor al meer dan een jaar goed, en nu ook tijdens de zwangerschap. Sowieso ben ik fan van Vitakruid, het is duurder, maar ook echt wel beter.