66 Reacties

5 maanden geleden

Ach wat vervelend! Leef met je mee 😔. Hopelijk word je snel zwanger! Misschien overbodig, maar ben je onder behandeling van een gyneacoloog? Als het wat langer duurt kunnen zij altijd kijken wat ze kunnen betekenen voor je. Wij zijn ook bezig voor nummer 2. Bij de eerste gelijk zwanger en nu ervaar ik hoe het is om wat langer te wachten. Zitten momenteel in ronde 5 en vind het iedere maand weer spannend 🤭

5 maanden geleden

Hi, Wat vervelend dat het voor een tweede zo lang duurt. Helaas wel herkenbaar. Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te raken van onze dochter. Nu inmiddels in ronde 5. Ik vind het vooral lastig om te bedenken dat het ons blijkbaar niet gegund is dat we snel zwanger raken. Ik hoop dat het bij ons niet weer 2 jaar gaat duren, maar we wachten het rustig af. You are not alone!

5 maanden geleden

Hi! Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk en oneerlijk voelt om zolang te moeten wachten terwijl het bij anderen direct / heel snel raak is. Bij mij is de menstruatie nog niet eens op gang gekomen na de bevalling (in augustus 2022)... En er zijn vast meer mama's voor wie dat geldt! Hopelijk is het bij jullie binnenkort raak!

5 maanden geleden

Voor onze tweede hebben we 2 jaar moeten proberen. Voor de derde hebben we 7 jaar moeten wachten. Dit hield in dat we na 3 jaar extra hulp hebben ingeroepen (medicatie) en dan 3 jaar later zijn gestart met IVF. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar de weg is soms niet zo eenvoudig. Ik wens je alvast veel succes x

5 maanden geleden

Je bent niet alleen. Van onze eerste waren we heel snel zwanger, maar nu bij de tweede duurt het ook langer. Momenteel in afwachting of ronde 3 ‘geslaagd’ is🙂 en anders gaan we weer verder! Ik herken wel de ontmoediging als anderen in je omgeving wel zwanger zijn, had het vanmorgen nog. Maar elk lichaam is anders en het komt zoals het komt. Helaas hebben we weinig invloed op de slagingskans

5 maanden geleden

Ik herken je gevoel. Wij zijn nog niet zo lang bezig maar in oktober wel een miskraam gehad, waardoor ik het ook pijnlijk vind om van alles te lezen over vrouwen waarbij het wel goed gaat (ondanks dat ik het iedereen gun). Ik zat ook al in de geboorteclub. Vervelend dat het nog niet is gelukt bij jullie, zijn jullie de eerste keer wel spontaan zwanger geraakt? Kun je nu (weer) aan de bel trekken bij de huisarts?

5 maanden geleden

Voor mij is het ook pijnlijk om te lezen, al heeft dat een andere reden. Ik heb een sterke wens voor een tweede kindje, maar mijn partner absoluut niet. Ik gun het alle dames die opnieuw zwanger zijn maar het voelt allemaal heel zwaar. Ik hoop dat jullie geluk hebben en binnenkort ook weer een kleintje mogen verwelkomen ☺️

5 maanden geleden

Reactie op AnnM93

Je bent niet alleen. Van onze eerste waren we heel snel zwanger, maar nu bi ...
Ik vind dit wel een beetje een gevoelige uitspraak. Ik weet hoe ellendig wachten is en dat dit lang duurt. Maar je zit pas in ronde 3 🙈

5 maanden geleden

Reactie op JChristine

Ik herken je gevoel. Wij zijn nog niet zo lang bezig maar in oktober wel ee ...
Hier in oktober ook een miskraam gehad. Wel een vroege miskraam, dus ik was nog niet ver. Bij de eerste hadden we net een afspraak staan bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Dezelfde maand waar in de afspraak stond, raakte we zwanger. Ik wil opzich wel gecontroleerd worden alleen om de knop om te zetten om daadwerkelijk naar het ziekenhuis te gaan vind ik lastig. Ik wil het in dat opzichte dan wel liever nog even (zelf) proberen.

5 maanden geleden

Reactie op Saartje ^.^

Voor mij is het ook pijnlijk om te lezen, al heeft dat een andere reden. Ik ...
Dat lijkt mij ook enorm lastig zeg! Misschien dat hij toch nog bij draait?

5 maanden geleden

Reactie op Suusje669

Ik vind dit wel een beetje een gevoelige uitspraak. Ik weet hoe ellendig wa ...
Klopt, dat is nog niet lang. Maar voor ons is dat een gekke gewaarwording omdat ik van de eerste al zwanger was voordat ik bij wijze van spreken met m’n ogen had geknipperd. Nu dus niet en ook al zijn we nog maar 3 maanden aan het proberen, voelt het voor ons al best lang. En ja, ik weet dat er vrouwen zijn die jarenlang op een kind moeten wachten, die heb ik zelf in mijn eigen nabije omgeving. Ik kan me daarom gewoon goed voorstellen dat zo lang wachten echt heel zwaar is en dat wilde ik zeggen met mijn eerdere post. Snap niet helemaal wat daar precies ‘gevoelig ‘ aan was…

5 maanden geleden

Reactie op AnnM93

Klopt, dat is nog niet lang. Maar voor ons is dat een gekke gewaarwording o ...
🤷‍♀️

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu met iedereen? Bij ons was de eerste na 1 keer al raak, maar we zijn nu voor de tweede al meer dan een half jaar aan het proberen. Zijn er meer moeders waarbij de tweede op zich laat wachten?

2 maanden geleden

Wij zijn ook bezig ! In januari miskraam gehad . Nu in de ronde na de miskraam . Wens is wel groot! Wel met behulp van traject .

2 maanden geleden

Oh dames ik twijfel zooo erg. Partner wilt heel graag een 2e. Ene moment denk ik ja graag. Het is zoo leuk. Maar andere moment vind ik het goed zo. Eerste heeft ook 2 jaar op zich laten wachten dus ik voel nu tijdsdruk pff.

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Hoe gaat het nu met iedereen? Bij ons was de eerste na 1 keer al raak, maar ...
Hier een beetje hetzelfde, bij de eerste ook in 1 keer raak, nu in ronde 5 voor een tweede. Hopelijk gaat het snel lukken!

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Hoe gaat het nu met iedereen? Bij ons was de eerste na 1 keer al raak, maar ...
Ik heb vorige maand miskraam gehad . Dat was ronde 1 . Nu in ronde 2 . Wel via fertiliteit traject

2 maanden geleden

Wij hebben besloten er vanaf mei/juni weer voor te gaan🥰

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Hoe gaat het nu met iedereen? Bij ons was de eerste na 1 keer al raak, maar ...
Bij ons was de eerste ook in 1 keer raak. Nu in ronde 8 voor de tweede…

2 maanden geleden

Nou, wie van de dames zijn ook nog niet weer zwanger?