3 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar, maar wel vooral als we allebei thuis zijn. Als papa alleen met hem is, is het allemaal prima, maar als mama ook in de beurt is moet mama alles doen. We proberen dus veel quality time met papa en zoon te plannen en dat lijkt wel wat te helpen. Ook probeer ik alles wat mijn man voor hem doet enorm op te prijzen. "Oh heeft papa jouw boterham gesmeerd? Wat lief van papa!" Ik vind het ook echt sneu voor mijn man, het is al ooit voorgekomen dat hij ons zoontje aan het voorlezen was en toen ik de kamer binnenkwam duwde ons zoontje z'n vader letterlijk weg en riep hij:"dag papa, mama lezen!" Hij snapt natuurlijk nog niet dat dat kwetsend is, maar ik vind het zelf wel lastig om die teleurstelling op m'n man z'n gezicht te zien.

2 maanden geleden

Ja herkenbaar en denk dat jullie het goed doen hoor. Ik lees soms verhalen van een bijna overspannen moeder die vervolgens alles zelf doet omdat kind echt papa niet accepteert. Daarom denk ik toch altijd: blijven doorzetten papa. Want op een dag accepteren ze papa wel, omdat ze het gewend zijn Hier had het bij alle 3 tijd nodig. Alle 3 mega mama's kindjes, kregen ook nog een de borst dus dan is mama ook nog eens warme melkfabriek. Maar de oudste is nu echt een papa's kindje. Tweede blijft meer mama's kindje en derde begint nu (bijna 2) papa ook goed te accepteren.

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, onze beide kinderen willen graag bij mama zijn maar het zijn maar fases. In het ziekenhuis zeiden ze dan heb je als ouder een goede hechting met je kindje als ze echt een voorkeur hebben.