45 Reacties

één jaar geleden

Oh wat vervelend. Snap dat je hem niet met een gerust hart achter laat. Ik ga weer werken als hij 5 mnd is en dan gaat hij naar opa en oma. Bij ons gaan ze alleen naar de peuterspeelzaal als ze 2 zijn en uit school naar de bso.

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat vanaf volgende week 3 dagen naar de gastouder. Hij is dan bijna 16 weken. Opa's en oma's wonen langer dan een uur rijden en werken zelf onregelmatig, dus daar kunnen we geen gebruik van maken. Ook is het voor ons financieel niet toelaatbaar om minder of niet te gaan werken. De wenochtenden gingen heel goed. Samen met mijn zoontje heeft de gastouder dan 4 kindjes, waarvan 1 baby.

één jaar geleden

Mijn zoontje ging pas toen hij 1,5 was. Heel bewust. En dochtertje gaat nu begin januari starten, dan is ze 4mnd. Ook bewust. De oudste vindt het zo ongekend leuk daar, dat ik baal dat we hem niet eerder heen hebben gedaan

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Dat is echt niet hoe het hoort. Getsie wat naar dat ze baby's maar laten huilen

één jaar geleden

Als hij bijna 5 maand oud is. Met 4 maand oud voor het eerst een wendag.

één jaar geleden

Helaas moest ik mijn baby met 10 weken al 1 dag in de week naar de opvang brengen. 1e dag was drama qua slapen daar. 2e week al een stuk beter en gisteren voor de 3e keer geweest en heeft de hele dag lekker geslapen daar. Zelf ook een goed gevoel bij de leidsters. 1e keer hem ook veel op de arm gehad. Het is wel echt belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt. En wanneer je iets niet prettig vindt het uit te spreken. Over het algemeen willen ze allemaal het beste voor je kind

één jaar geleden

Mijn oudste ging al met 3 maanden, moest wel ivm werk. Nu hebben we het zo geregeld dat of papa of mama thuis is. Minder inkomen nemen we voor lief tijd is veel kostbaarder. Helpt wel dat mijn man nu zzper is met eigen zaak waardoor dit ook kan. Het lucht mij enorm op dat er geen opvang nodig is, al had ik bij de opvang van de oudste weinig klagen en hele lieve juffen. Straks gewoon peuterspeelzaal om te wennen richting school.

één jaar geleden

Als hij ongeveer 5 maanden oud is. Over 1,5 week gaat hij voor het eerst wennen.

één jaar geleden

Mn dochtertje ging met 4,5 maand naar de opvang. Ik vond het ook lastig, zeker omdat mn 1ste dochter ik wel een jaar thuis heb kunnen houden. Wel scheelt het voor mij omdat ik zelf op de opvang werkt en dit hele lieve collega s zijn. Daardoor breng ik haar met veel vertrouwen.

één jaar geleden

Mijn zoontje is vorige week begonnen (net 3 maanden toen). Nu was ik er zelf wat geruster in omdat grote broer tot vorige maand naar dezelfde crèche ging en vaak boos was als ik hem kwam ophalen. 😂 Gestart met 2 uurtjes, dan 3 uurtjes, dan 4 en deze week 6 uurtjes

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Jeetje, nou dat is niet hoe het hoor te gaan😔 ik werk ook op een opvang en daar is er altijd 1 leidster speciaal voor de baby s en de andere leidster(s) voor de andere kinderen. Ik begrijp je gevoel, dat wil je niet voor je kindje die zoveel zorg en liefde nodig heeft. Is er de mogelijk om hem naar een ander kinderdagverblijf te brengen?

één jaar geleden

Met 14 weken zijn 1e dag gehad. Hij gaat (samen met zijn broer van 3 jaar) 1 dag in de week. Ik werk zelf als leidster bij het kdv en zij zitten op de groep naast mij dus ik ken ook de leidsters door en door!! Ik ben héél blij met ze! Ook al had mijn baby daar ook moeite met slapen en drinken de eerste wendag, ik weet 1000000% dat de leidsters hem ook dan alle liefde, tijd en aandacht geven zoals ze dat bij elk ander kind ook doen! Ik vind het dan ook heel naar om te lezen dat ze zo met kinderen omgaan bij jullie opvang! Volg je intuïtie! Is die niet goed, probeer dan een oplossing te bedenken! Andere opvang, familieleden die iets kunnen opvangen, zelf een dag ouderschapsverlof opnemen??

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat met 18 weken naar de gastouder, dat is volgende week. Ik kon wat later beginnen met werken omdat ik nog 4 weken vakantie aan mijn verlof kon plakken. Vorige week hebben we al een wen-ochtend gehad, dat ging best goeda

één jaar geleden

Hier vanaf 3 mnd direct naar de opbang 24u per week ongeveer. Hier totaal geen problemen en hij doet het fantastisch dus het kan prima vanaf die leeftijd is mijn mening. 😊 Wij waren vanaf geboorte vrij makkelijk met veel op de arm bij anderen, wie weet heeft dat er ook wat mee te maken.en zal sowieso wel wat verschillen per kindje. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Mijn baby is deze week gestart met 13 weken. Ging bij ons gelukkig prima. En ik moet toch weer beginnen met werken dus niet de luxe om hem langer thuis te houden al zouden we dat willen.

één jaar geleden

Bij de eerste positieve zwangerschapstest gelijk aangemeld bij het kdv. Ze gaat hier met 4 maanden beginnen. (Ook een wachtlijst van 1 jaar).

één jaar geleden

Mijn dochter gaat met 1 jaar! ☺️

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Oh wat een nare ervaring!

één jaar geleden

Reactie op acajou74739

Het is een opvang in België waar ze gisteren 16 kindjes met 3 hadden (2 wer ...
Ik vind dat dit wel gezegd moet worden tegen alle ouders... Echt afschuwelijk! Babys krijgen hersenschade als ze blijven huilen in paniek... Volwassenen krijgen al hersenschade na 20 min chronische stress. Bij babys zal dat nog veel heftiger en sneller en ernstiger zijn😕

één jaar geleden

Mijn zoontje ging met 4,5 maand naar de opvang, nu voor de 3de week. Hij lijkt het erg goed te doen. Bij ophalen vaak aan het slapen of rustig aan het liggen. Foto’s van een relaxed ventje en in de avond gaat hij rustig naar bed. Hij zit in een verticale groep en schijnt lekker tegen alle kindjes te brabbelen en te observeren wat die aan het doen zijn. Drinken is nog iets minder dan gedacht, maar normaal bv en nu fles en einde dag drinkt hij duidelijk meer😅. Hier hebben ze vaak 2 leidsters plus een stagiaire en met baby’s houden ze Max 3 babies op 1 leidster aan, met iets oudere kindjes iets meer.