25 Reacties
4 maanden geleden
Hier ligt m’n zoontje nog in het ledikant. M’n dochter is met 2,5 naar een eenpersoons bed gegaan, dus dat is nu ook ongeveer de bedoeling. Het enige wat me nu nog tegenhoudt is dat hij dan zelf uit z’n kamer kan en dat vind ik nog spannend met de trap (we hebben geen traphekje).
4 maanden geleden
Wij wilde ook over aangezien de baby over 4 weken komt maar dit gaat nog niet van harte🙈 ons zoontje wordt deze maand 2 maar denk dat het toch nog te vroeg is voor hem. Hij vind het al lastig om te gaan slapen in zijn ledikant🤣.Peuterbed is voor hem nu nog een te grote stap van vrijheid.
4 maanden geleden
Wij zijn een week geleden overgegaan van het ledikantje naar een éénpersoonsbed. Ze is vandaag twee geworden. Ze was al weken woest als ze moest gaan slapen in het ledikantje. Ze ging steeds staan en aan de spijlen rammen en schreeuwde steeds ‘uit, uit!’. Ze blijft wonderbaarlijk goed liggen in het bed, als ze tenminste moe genoeg is. Het voordeel is dat wij er gemakkelijk bij kunnen liggen als het nodig is. Ze komt er eigenlijk niet zelf uit, behalve ’s ochtends als ze ons hoort en ook al wakker is. Ze is soms ‘s nachts haar speen en knuffel kwijt, omdat het bed een stuk groter is. Maar de speen willen we binnenkort gaan afleren. Dus tot nu toe blij met de overgang!
4 maanden geleden
Wij gaan over - hopelijk - als ze 2 is. Ze krijgt een nieuwe kamer en daarbij een groot, vloerbed. Niet dat ze er zelf heel duidelijk aan toe is ofzo, maar broertje komt en daarvoor is het wel zo handig. Belangrijkste reden is eigenlijk dat ze voor het slapen echt onze nabijheid nodig heeft (knuffelen, samen lezen) en dan kunnen we naast haar gaan liggen 🙂
4 maanden geleden
Wij hebben rond zijn eerste verjaardag al de overgang gemaakt naar een eenpersoonsvloerbed. Ik had verwacht dat hij veel moeite zou hebben maar dat ging zo goed! Eerst even wennen natuurlijk en ging hij ook even spelen in zijn kamer, maar al snel had hij door dat hij zijn bed in kon als hij moe was. Echt een aanrader! Nu ga ik strakjes ook weer zsm (ivm verbouwing) een vloerbed doen zodra de kleine kan kruipen. Wellicht even googlen hierover ☺️
4 maanden geleden
Vanaf twee. Ochtend één vonden we haar onder het bedje (????) en avond twee viel ze uit het bedje. Voor nu maar even een valhakje neergezet, zodat we haar niet een keer bovenop - of in - de kast vinden
4 maanden geleden
Onze zoon slaapt nog prima in zijn ledikant dus voorlopig laten wij het zo. Als hij er nog een jaartje in slaapt, helemaal top. Bij onze dochter (destijds 2.5) ging het vrij spontaan. Zodra ze van de speen af was, wilde ze geen middagdut meer en ze wilde ineens in het grote (logeer)bed slapen in de andere kamer. Ging met vlagen heel goed en soms even een periode wat minder, maar dat hou je toch wel met kleine kinderen.
4 maanden geleden
Er wordt aangeraden om te wachten totdat ze 3 jaar zijn (want dan snappen ze pas waarom ze in bed moeten blijven liggen), maar als het ledikant te klein wordt of ze gaan eruit klimmen, dan moet je wel eerder overstappen. Ik ga me daar ook maar aan houden. Ze is nu bijna 2 jaar en ligt nog prima in haar ledikant
4 maanden geleden
Net voordat ze 2 (27 juli) ging ze slapen in haar grote bed. Haar opa heeft het bed gemaakt en dat hebben we gedaan omdat we een wens hebben voor een 2e. In juni een miskraam gehad, maar we willen niet dat zij denkt dat ze uit haar kamer moet vanwege een baby. Ze slaapt er prima in. Geen een keer uit bed gegaan. Gelukkig is onze dochter geen moeilijke slaper, we leggen haar weg en ze slaapt. Denk dat het per kindje verschilt of ze er aan toe zijn of niet.
4 maanden geleden
Hier vannacht de eerste nacht in het grote bed.
Wij hebben zo een bed van de IKEA waarvan je de onderkant kan uitschuiven naar nog een bed.
Dus moest ze eruit vallen valt ze zacht.
Ook al hangt er een bedhekje.
Toen ik daarjuist opstond lag ze aan het voeteinde van haar bed wat me wel wat eng leek aangezien ze dan moest omrollen ze eruit ligt.
Dus ik denk nog wat na over hoe we dit gaan oplossen.
Ik heb de indruk dat ze goed geslapen heeft want ik heb vaak de babyfoon gecheckt dus ik ben wel een zombie.
Mijn dochter is nu nu 2 jaar en 2 weken.