30 Reacties
3 jaar geleden
Gewoon onze eigen van robijn. Als ze er niet tegen kunnen, kun je tijd nog overstappen. Het nadeel van apart wasmiddel is dat je eigen wasmiddel gewoon in de leidingen en het wasbakje zit, dus ze komen er hoe dan ook mee in aanraking. Tenzij je alles reinigt en het in een wasbolletje doet, maar anders zou ik eerst kijken of ze überhaupt er last van krijgen en die kans is heel klein
3 jaar geleden
Ik was gewoon met ons eigen wasmiddel van de jumbo. Een vraagje aan jullie, want ik merk dat ik het best ingewikkeld vind 🙈:
Ik heb hydrofieldoeken die maar op 30 graden mogen of rompers die op 40 graden mogen. Maar beide vind ik het zelf hygiënischer om op 60 graden te wassen. Al helemaal als erin gespuugd of gepoept is. Maar ben zo bang dat het dan lelijk uit de was komt gezien het wasvoorschrift.. Hoe doen jullie dit?
3 jaar geleden
Gewoon m'n eigen middel.
Als je namelijk alleen de babykleding in neutral wast en je knuffelt met de baby tegen jouw kleding aan, komt ze hiermee alsnog in aanraking. Plus ze kunnen best een beetje weerstand opbouwen.
Mocht er nou na de geboorte blijken dat er een allergie/gevoelige huid oid is, kan je altijd nog naar een neutraal middel. Maar daar moet je dan alles mee wassen
3 jaar geleden
Reactie op Ji
Ik was gewoon met ons eigen wasmiddel van de jumbo. Een vraagje aan jullie, ...
Hydrofiel is gewoon katoen toch lijkt mij dat het warmer mag
3 jaar geleden
Ik gebruik onze eigen wasmiddel. Net wat al genoemd is; het zit al in de leidingen dus heeft geen zin. En als de baby er niet tegen blijkt te kunnen, kan je alsnog overstappen.
3 jaar geleden
Reactie op Babynr3ontheway
Hydrofiel is gewoon katoen toch lijkt mij dat het warmer mag
Eerste keer wassen doe ik op 30 graden (en niet in de droger) om krimpen te voorkomen.
Daarna helemaal eens met jou: 60 graden als er gespuugd, gepoept of geplast is.
Tip overigens voor poepvlekken: doe de kleding direct in een emmer met koud water en biotex om in te weken; kan het later in de wasmachine op 60 graden (vooral chill als je midden in de nacht een “ongelukje” hebt meegemaakt en de volgende dag pas weer puf hebt voor een wasje)
3 jaar geleden
Reactie op mamaoumi
Deze is vegan en ruikt heerlijk. Alles mee gewassen😀

Goed om te weten, als ons voorraadje op is probeer ik deze ook eens, ik ben alvast fan ook van de poetsmiddelen van Marcels Green Soap