67 Reacties

één jaar geleden

Ik bedoel natuurlijk dat het ook niet helpt dat als mensen je tegenkomen de eerste vraag is of je baby al doorslaapt. Sorry, het is nacht haha

één jaar geleden

Drinkt je dochter overdag ook om de 2 a 3 iur?

één jaar geleden

Mijn meisje is bijna 14 weken en ik ben nu wakker omdat ik de fles moest geven. Hier ook geen doorslaper dus!🙋🏽‍♀️ Gelukkig komt ze vrijwel altijd maar 1x in de nacht, maar wie weet wat het volgende sprongetje voor ons in petto heeft..😅

één jaar geleden

Reactie op Druif109

Drinkt je dochter overdag ook om de 2 a 3 iur?
Nee dan vaak rond 3.5 - 4 uur

één jaar geleden

Misschien een idee om rond 19.00/20.00 wat meer te geven? Bijvoorbeeld 180 ipv 150. En dan wanneer je zelf naar bed gaat ook de fles geven, kan ook d.m.v. droomvoeding (ik geef het gewoon terwijl ze slapend in bed ligt, dus ik laat haar echt liggen, gelukkig geen reflux enzo). Vaak drinkt ze dan maar 60/90cc, maar dat zorgt er (denk ik) wel voor dat ze snachts maar 1x komt en daarna pas in de ochtend weer. Wellicht is het een waardeloze tip, maar baadt het niet, schaadt het niet🤷🏽‍♀️

één jaar geleden

Don't worry, je bent niet de enige en je doet niks fout. Hoe babies slapen, of niet slapen, is niet de fout of schuld van de ouders. Mijn zoontje krijgt borstvoeding, maar is sommige nachten ongeveer elk uur wakker voor een voeding 🙃

één jaar geleden

Nee hoor, je doet niets verkeerd 😊 Ons meisje slaapt soms heel lang door en soms komt ze 3x in een nacht. Ik koester elke nacht dat ze lang doorslaapt en op de andere nachten krijgt ze ook gewoon wat ze nodig heeft. De vraag met of ze al doorslaapt heb ik ook al heel vaak gehad. Dat is een beetje een dooddoener vind ik..

één jaar geleden

Reactie op babyydroom

Nee dan vaak rond 3.5 - 4 uur
Volgens mij doe je niks verkeerd hoor lieve Mama! Dat ze in de nacht nog voeding nodig hebben is heel normaal op deze leeftijd. Misschien kan je je dochter overdag elke 3 uur laten drinken en dan wakker maken?

één jaar geleden

Misschien niet op 19:00 in bed liggen. Aangezien je toch nog vaak heen moet om te zussen. Ik zou haar dan pas om 22:00 in bed leggen. Misschien helpt dat? Wij zaten ook eerst rond 22:00 naar bed maar ondertussen al doorgeschoven naar tussen 20:00 en 21:00z

één jaar geleden

Ik mag je de hand geven en vind het ook super lastig om te zien dat er al zo veel baby’s maar 1x voeding nodig hebben of slapen tot 7 uur. Bij ons gaat de baby tussen 6 en 7 naar bed. De ene keer slaapt hij dan door tot half 11 de meeste keren moeten we er wel 5 keer heen om hem foppie te geven of hij heeft krampjes of omdat hij gewoon onrustig is. Dan geven we hem voeding van 180 cc en dan slaapt hij weer tot half 2 om vervolgens 9 van de 10 keer elk uur wakker te worden. Soms moeten we er 3x in een uur heen om een foppie er in te doen of even te troosten. Heb hem ook bij me in bed genomen om te kijken of hij dan wel doorslaapt maar dat ook niet dus het is niet de nabijheid die hij mist want hij is dan net zo onrustig. Voeding is het ook niet want hij drinkt misschien net 40 cc en dan hoeft hij niet meer en de ochtend fles drinkt hij dan ook minder. Verder slaapt ons mannetje niet later dan 6 uur en eigenlijk begint meestal zijn dag om 5 uur al. Heel lang verhaal maar je bent niet alleen. Er komt een moment dat we een keer wakker worden en denken oh help gaat het wel goed met hem want ik heb hem niet gehoord 😨 ❤️

één jaar geleden

Je doet absoluut niks fout! Ieder kindje is anders en heeft andere behoeftes! En op deze leeftijd hebben ze vaak ook gewoon 's nachts voeding nodig! Mijn dochtertje slaapt af en toe een nacht door maar komt meestal nog 1x voor de fles. Die late fles heb ik in het begin nooit gegeven en later een maandje als droomvoeding omdat ze te tijdelijk aan de pepti moest en dat is een stuk dunner. Later ben ik daar weer mee gestopt omdat ze overdag genoeg dronk en ze uiteindelijk maar 30cc weg dronk. . In de kraamweek kreeg ik de tijden waarop ik mijn kindje moest voeden ( bijvoeding via spuitje) en ik kreeg haar om 23 uur niet wakker. Ik compleet in paniek omdat ik bang was dat ze anders niet genoeg zou eten . Kraamverzorgster zei de volgende ochtend geniet er van dat je wat uren slaap krijgt. Vervolgens kwam ze in de nacht nog 3 a 4 keer. En langzaamaan heeft ze dat zelf afgebouwd naar 1x. Ik dwing niks af. Geef ook niet extra veel voeding bij de laatste fles maar laat haar bepalen wat ze nodig heeft.

één jaar geleden

Ik denk niet dat je iets fout doet. Ik heb drie kinderen en als je baby’s had kunnen dwingen in een ritme was dit bij mijn eerste gelukt… wat ik ook deed tot 6/7 maanden nachtvoeding en ik 05:00 klaarwakker… Mijn zoontje krijgt rond 19;00 een flesje… is rond 01:00 niet meer in z’n bed te krijgen e. Ligt dan bovenop mij, vanaf 04:00 erg onrustig steeds speen er in en er uit en krijgt dan om 06:00/07:00 pas z’n fles als hij klaarwakker is of huilt… omdat hij in de nacht niet huilt deed ik dit sinds een week niet maar ik denk dat ik vannacht een flesje ga proberen om 04:00 want daarna slaap ik gewoon niet omdat hij zo onrustig is… zo frustrerend. Dus in mijn geval is in de nacht Geen flesje niet doorslapen want ben alsnog in de weer

één jaar geleden

Je doet absoluut niks fout! Het lijkt soms idd alsof er al heel veel babys op deze leeftijd doorslapen. Maar het is eerder uitzondering dan regel😉. Onze kleine man slaapt ook niet door en komt altijd 1 keer voor zijn fles. Wat bij ons hielp is overdag meer voeding geven waardoor hij in de nacht eigenlijk geen fles meer hoeft. (Als je kijkt naar het aantal ml). Hierdoor is hij van 2 nachtvoedingen naar 1 gegaan.

één jaar geleden

Ik heb precies dezelfde onzekerheid als ik al die andere moeders hoor. Mijn dochtertje van 14 weken wilt niet eens in haar eigen bedje slapen. Ik ga dus al met haar mee naar bed rond 19u en dan slaapt zij de hele nacht bij mij. Zodra ik haar dan weg probeer te leggen wordt ze wakker en gaat ze huilen. Voor mij zou het al een enorm succes zijn als ze in haar eigen bed gaat slapen. Doorslapen heeft voor mij dan nog geen prioriteit 😅

één jaar geleden

Baby’s slapen nou eenmaal niet (vaak) door. Denk dat moeders wiens kinderen doorslapen dit vaker hier op het forum laten horen, dan de moeders die elke 2 uur hun nachtlampje aanklikken. Je bent echt niet de enige! En je kindje is niet stuk, het is gewoon een baby :) ik geef dan wel borstvoeding maar onze dochter komt vrijwel elke 2 uur. 3 uur is echt een luxe en soms laat ze er ook 1,5 uur tussen 😂

één jaar geleden

Je doet zeker niets fout en wat ik ervaren heb met mijn dochter is: alles op z’n tijd. Hoe frustrerend en vermoeiden het soms ook is.. het komt een keer goed. Ik heb deze mindset aangehouden (lukt ook niet altijd hoor 😅) en merk dat ik mij er dan ook minder druk om maak.. Ook veranderd het iedere keer. De enige continuïteit is verandering 😬🥴.. Mijn dochter krijgt nu om 18:00 uur de fles en dan om 22:00 uur weer.. hiertussen kan ze soms 3 uur slapen (19:00 tot 22:00), maar kan ook zomaar weer na 30/45 min wakker worden en niet te genieten zijn omdat ze toch nog wel moe is… daarnaast wordt ze gemiddeld 2 keer ‘wakker’ voor der speentje (vaak zelfde tijden) en als ze een keer niet ‘wakker’ wordt voor der speen, ben ik het wel 🤷🏻‍♀️.. en wordt tussen 5:30 en 6:30 wakker voor der fles.. Waar de een het ziet als doorslapen ziet de ander het als 2x wakker worden in de nacht, daarnaast heeft ze afgelopen weken een flinke groeispeurt gemaakt (mentaal en fysiek (waardoor ze snachts ook ‘weer’ voeding nodig had & dit uiteraard gewoon heeft gekregen!) Het is vermoeiend maar hou vol! Het wordt echt beter ❤️!

één jaar geleden

Je doet niets fout. Iedere baby is anders. En vergeet niet dat je vooral de succesverhalen hoort bij dat soort vragen. Mijn baby slaapt wel door vanaf 22:00 in de avond maar Ik kan hem echt nog niet om 19:00 in zijn eigen bed leggen, dan schreeuwt hij het hele huis bij elkaar. Ook dat komt vanzelf. Elke baby volgt nu eenmaal zijn eigen weg en uiteindelijk gaan ze allemaal een keer doorslapen maar ik denk dat je nu nog meer mensen gaat vinden waarbij de baby niet doorslaapt dan wel hoor. Ik zou persoonlijk niet teveel gaan rommelen met voedingen e.d. Mijn oudste zat ook lang op elke 3 uur en ineens liet hij er langer tussenzitten.

één jaar geleden

Wat al word gezegd je doet niks fout! Wat jij beschrijft hebben wij precies zo. Wij hebben ook met een slaapcoach gesproken die zei toen veel mensen zeggen dat baby’s doorslapen, maar slapen eigenlijk helemaal niet door. Zo gaf een vriendin van haar aan dat ze een baby had wat doorsliep, omdat hij niet voor de voeding kwam. Maar ondertussen moest zij wel honderd keer de speen bij de baby in doen, want anders begon die te jammeren. Door slapen is in principe van 19:00 tot 07:00 en dan echt slapen. Komt allemaal wel goed! ❤️🥱

één jaar geleden

Reactie op Morriver

Je doet niets fout. Iedere baby is anders. En vergeet niet dat je vooral de ...
Hoi, ik zie dat jij je baby wel om 22:00 in zijn bedje kan leggen maar niet om 19:00. Heb jij hier nog tips/trics voor? Mijn dochtertje laat zich namelijk helemaal niet wegleggen

één jaar geleden

Je doet zeker niks fout! Voordat ik een baby had dacht ik altijd dat het heel normaal was dat baby’s niet doorsliepen en je dus sowieso ervan uit kunt gaan dat je slaap tekort gaat hebben, voor een lange periode. Dat is gewoon iets wat erbij hoort, en dat is prima. Totdat we ons zoontje kregen en ik ineens op 24Baby allerlei verhalen las over baby’s die hele nachten doorsliepen😂… Ik werd daar eerst ook onzeker van, maar inmiddels kan ik het allemaal weer relativeren. Het is heel normaal voor een baby om nog wakker te worden voor bijvoorbeeld een voeding. Ik lees idd verhalen van ouders die zich in alle bochten wringen om hun baby weer te kunnen laten doorslapen, want dat deden ze eerst wel en nu ineens niet meer… tja, het is een baby, ze zijn nog zo jong en ze maken zoveel ontwikkelingen mee, dus hun slaapritme veranderd nou eenmaal regelmatig en slaap tekort hoort daar nou eenmaal bij. Dat is het leven met een baby denk ik dan. 😁 Ons zoontje heeft in het begin heel even doorgeslapen, en inmiddels meld die zich weer ‘s nachts… en dat is helemaal prima, daar heb ik me op ingesteld.