67 Reacties

één jaar geleden

Je doet niks fout, ik heb hetzelfde. het valt me op dat heel veel mensen het idd zeggen en ook vragen naar het doorslapen… geeft naar mijn idee een verkeerd beeld. Ik pas me aan op mijn kleine ❤️ Tip is eventueel om je kindje overdag genoeg te geven (evt nog een tweede borst) omdat ze alles inhalen als ze het overdag hebben gemist. Als die van mij goed heeft gedronken komt hij minder in de nacht

één jaar geleden

Reactie op Niens3

Hoi, ik zie dat jij je baby wel om 22:00 in zijn bedje kan leggen maar niet ...
Niet echt. Mijn zoon kan gelukkig goed zelf in slaap vallen. Alleen die krampjes maken de avonden wat lastig, ook omdat mijn oudste zoon in de kamer ernaast ligt en we die niet wakker willen maken. Rond half 10/10 uur geef ik de laatste bv en daarna leggen we hem in de cosleeper. Meestal wel wakker omdat hij wakker wordt zodra hij ergens anders neergelegd wordt. Maar met even kort rommelen valt hij gelukkig zelf in slaap. Heb je al iets van een muziekknuffel geprobeerd? Dat samen met een duidelijk slaapritueel (schone luier, pyama aan, bv en later boekje) hielp bij mijn oudste heel goed die niet zelf makkelijk in slaap viel.

één jaar geleden

Ik geef bv en mijn zoontje komt ook nog minimaal 2x per nacht, soms ook vaker. Met 2 maanden sliep hij het eerste stuk wel 5 tot 6 uur, maar nu komt hij weer om de 2 a 3 uur. Ik heb me hier ook onzeker door gevoeld, maar ik heb ergens gelezen dat ze de nachtvoeding nodig hebben voor ontwikkeling + dat ze zich er geborgen en veiliger door gaan voelen. Sinds ik dat heb gelezen geef ik met liefde meerdere nachtvoedingen :) Ik heb wel het geluk dat hij max 10 minuten drinkt en na een voeding over het algemeen vrijwel direct in slaap valt in de co sleeper.

één jaar geleden

Ik ben zo blij dat ik dit topic heb geopend, bedankt voor alle reacties en de bevestiging dat ik niet alleen hierin ben! Het is zo stom want ik WEET dat ik niet alleen ben, maar ik kijk vooral snachts op 24Baby en hier lijkt het wel of dus iedere baby doorslaapt 🥲 en dan zakt de moed mij soms in de schoenen, zeker omdat we echt alles al uit de kast hebben gehaald

één jaar geleden

Reactie op suzan771994

Ik mag je de hand geven en vind het ook super lastig om te zien dat er al z ...
Ik heb inderdaad ook geprobeerd om haar dan maar bij ons in bed te leggen, op of naast mij, maar dit wilt ze ook niet; dus is ook niet het probleem 😂 terwijl ze overdag het liefst de hele dag knuffelt

één jaar geleden

Je doet niks verkeerd. Mijn dochtertje is nu 16 weken en wil niet meer dan 120/150 drinken en komt ook vaak in nacht. Nu ze verkouden is helemaal. Het komt wanneer zij klaar voor is.

één jaar geleden

Ik had iets gepost waarin je veel info kon krijgen. Eigenlijk voor bijna alle vragen in topics. Helaas is dit verwijderd vanwege "reclame" alleen is dit gratis. Het had veel kunnen helpen bij veel vragen. Hierin staat dat het normaal is dat baby's onder de 6 maanden niet doorslapen. Baby's gemonitord qua slaap, waarin je ziet hoe slaap werkt. Geeft tips en houvast. Lieve mama, je doet dus niets fout. Sensitief zijn. Je baby leren dat je er bent. In veiligheid zelf leren slapen uiteindelijk met positieve ervaringen aan slaap (pavlov reactie).

één jaar geleden

Reactie op babyydroom

Ik ben zo blij dat ik dit topic heb geopend, bedankt voor alle reacties en ...
Ik snap je helemaal! Soms krijg ik hetzelfde gevoel bij her lezen van het forum. Onze zoon krijgt borstvoeding en ik voed hem 3 tot 8 keer per nacht. Het is een fase en het hoort er nu eenmaal bij. Succes!'

één jaar geleden

Reactie op babyydroom

Ik ben zo blij dat ik dit topic heb geopend, bedankt voor alle reacties en ...
Je bent zeker niet alleen en je doet niks verkeerds. Nachtvoedingen zijn echt heel normaal. En ook nog ritme zoeken. Daarnaast zorgen groeispurten, sprongen, prikjes enz enz ervoor dat ze in de nacht vaker wakker zijn Ik word ook lichtelijk geïrriteerd van al die topics: waar is mijn goede slaper of waarom slapen ze niet door? Het zijn baby's! Ooit op een dag haha Mijn zoontje sliep pas door met 2.5jr oeffff En dochtertje van bijna 4mnd heeft nog 2 nachtvoedingen. Slaapt gelukkig wel tussendoor. Sterkte!!

één jaar geleden

Wat een herkenning. Hier dochtertje totaal geen doorslaper, pas slapen rond 23.00 (daarvoor overprikkeld en spoken) en komt vervolgens elke 2 uur. Ons zoontje was ook al zo'n slechte slaper dus zijn het wel gewend, maar vraag me soms af hoe dat toch kan dat al die baby's op dit forum wel rustig klokje rondje slapen . Ik weet dat het gros van de baby's helemaal niet doorslaapt maar toch vind ik het vreemd dat ik op 24baby juist altijd wel over de doorslapers lees. Dus heel fijn dit topic. Gedeelde smart is halve smart. Sterkte iedereen in de nacht!

één jaar geleden

Je doet niks fout, het is heel normaal als je baby niet doorslaapt, en ja, ook jouw kindje zal uiteindelijk doorslapen!

één jaar geleden

Reactie op Mariek83

Wat een herkenning. Hier dochtertje totaal geen doorslaper, pas slapen rond ...
Mensen delen graag hun successen 😉

één jaar geleden

Reactie op Dvhil

Mensen delen graag hun successen 😉
Tja je hebt ze er tussen maar denk ook dat het er van af hangt wat je verstaat onder doorslapen, wat je gewend bent enz.. en oprecht denk ik dat de ouders waarvan de kindjes doorslapen ook zo hun twijfels en onzekerheden hebben… en ieder kind heeft zo zijn eigen ritme…. Ik heb drie kinderen waarvan alle drie verschillen in alle opzichten… eerste heb ik koste wat het kost geprobeeerd in een ritme te dwingen… kwam totdat ze 1 was 1-2 keer voor een voeding en de dag begon al om half 5 in de winter… met geen mogelijkheid wilde ze slapen… ja als ik Haar om 07:30 in de maxi cosi deed om haar weg te brengen en naar m’n werk te rijden..: nou ik kan je vertellen, dan kan je je kind echt de nek Omdraaien met alle slaap tekort die je hebt … Tweede wilde niet vroeg in de avond slapen maar juist uitslapen in de ochtend… heerlijk met een ouder kind dat naar school moet… zat heel lang nog op de 7/8 flesjes omdat ze onvoldoende per keer dronk… en kwam dus ook lang in de nacht totdat ze voldoende kon eten (hoera bijvoeding want dat ging er beter in dan de fles) En nu de derde zitten soms op 4 flessen. Klokt zo 200 ml naar binnen en kan dat na 2,5 uur alweer naar binnen klokken..Kan makkelijk 10-12 Uur zonder voeding maar zoekt wel de geborgenheid en Nabijheid bij mij… dus 19;00 uur laatste fles en volgende fles Pas ergens tussen 04:00 en 07:00 maar doorslapen? Nee hoor. Begint vanaf 01:00 te spoken en vanaf 03;00 eindigt hij bij mij in bed en vanaf 4 uur mag ik er elke 15 minuten een speen in stoppen omdat hij hem zoek is .. totdat hij wakker genoeg is en bedenkt dat hij een flesje wil..

één jaar geleden

Reactie op Ess_87

Ik denk niet dat je iets fout doet. Ik heb drie kinderen en als je baby’s h ...
O dit, exact. Helemaal hetzelfde hier!! Al komt ze wel nog eenmaal voor een flesje s nachts. Echt helemaal geen klagen maar dat tweede deel van de nacht is hier ook zo onrustig. En oh ja ik krijg haar al vaak niet in haar bed van bij het begin.

één jaar geleden

Vooral dit:jullie doen niks fout! Doet zo'n deugd deze reacties allemaal te lezen! Elk kind heeft z'n eigen ritme en tempo en ze komen er elk op hun manier!!! Wat het soms niet minder lastig maakt. Maar we mogen ons tegelijk niet laten ontmoedigen door de succes verhalen over door slapen want die hebben vaak wel ergens anders een scherp randje, denk ik dan. You are not alone!

één jaar geleden

Heel herkenbaar en idd je doet niks fout , maar volgt heel goed wat je kindje blijkbaar nodig heeft! Hier 4mnden 18u fles, 19:00 slapen, 22 fles , 01 spoken tot 3/4u , dan maar bij mij liggen of soms flesje bij huilen en dan standaard 5u wakker 🥴

één jaar geleden

Zo lief allemaal jullie 🥺 nogmaals echt blij met deze reacties! Ook ‘blij’ dat er herkenning is voor meerdere mama’s. Belangrijk is dat we dus weten dat we niks fout doen, maar soms ben ik ook gewoon bang dat ik iets over het hoofd zie… dan denk ik echt: meisje wat is er toch ☹️ Ik zie echt mega veel typfouten in m’n openingsbericht 😝 ik bedoel natuurlijk o.a. niet de snelst langslopende baby maar doorslapende baby 😂😂😂

één jaar geleden

Reactie op Dvhil

Mensen delen graag hun successen 😉
Een topic openen om te vragen hoe lang jouw baby doorslaapt en vanaf hoeveel weken is in mijn ogen ook onnodig. Hierop durven ook alleen maar moeders te reageren met baby’s die van 19.00 tot 09.90 slapen! Andere moeders worden of kunnen hier dan weer onzeker van worden. Ik ben blij voor die mama’s hoor, echt. Maar ik snap de meerwaarde er niet van.

één jaar geleden

Ik denk niet dat je het fout kunt doen, elke moeder is er voor haar kind. Ook romantiseer je het misschien een beetje, dat bedoel ik overigens niet vervelend. Ik heb een baby die over het algemeen van 20 tot 7 slaapt, maar daar staat tegenover dat overdag slapen niet goed lukt. Als ik geluk heb slaapt hij overdag 30-60 minuten en dat is niet fijn. Veel huilen door oververmoeidheid en ouders die hem proberen te troosten en in slaap te wiegen, het is erg intensief dus ik ben blij dat hij ‘s nachts doorslaapt zodat wij ook een beetje bij kunnen komen ☺️

één jaar geleden

Ik geloof eerlijk gezegd niet helemaal dat er babys zijn die nooit wakker worden snachts. Mijn baby kan ook 2 weken volledig doorslapen om vervolgens weer wekenlang te spoken snachts👻 Ik kan in een goede week ook op een forum zetten dat mijn baby goed doorslaapt terwijl het de week erna mischien weer helemaal anders is! Maar dat lees je dan niet meer.