67 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Sinds een maand nog slechter. :(
Ah nee echt? Ik moet zeggen dat mijn ‘beter’ betekend dat ze niet meer iedere 2 uur kwam. Maar deze nacht was hier ook weer een drama. Ieder uur krijsend wakker, lijkt wel verlatingsangst ofzo 😵‍💫 overdag ook heel onrustig.

één jaar geleden

Bij ons slaapt ze pas alleen (!) en sinds 19:00 (!) sinds 2 weken. Ze is nu 4,5 maand. Ik snap er ook niets van eerlijk gezegd, dus denk echt dat iedere baby zijn eigen ritme en tijd heeft. Overdag drinkt ze overigens wel nog steeds om de 3 uur, soms zelfs eerder. Overdag slapen gaat ook niet echt fantastisch. Dat gaat dan misschien bij jou 'beter'. Zo hebben we allemaal wel wat geloof ik.. Al doen sommige moeders natuurlijk of het bij hun perfect gaat. Achteraf hoor je dan opeens de echte verhalen..;)

één jaar geleden

Waarom zijn het perse succesverhalen als je baby doorslaapt? Of minder vaak drinkt op een dag? Ieder kind is anders en kijk vooral naar wat fijn is voor jouw kind en voor jou. Laten we ook vooral niet je eigen “ouderschap-skills” meten aan het gedrag van je kind. Of straks de prestaties op school of in zijn/haar verdere leven. Ik vind dat je een goede ouder bent als je luistert naar wat je kind nodig heeft, en niet hoe snel die doorslaapt/loopt/praat/leert op school enzovoorts.

één jaar geleden

Reactie op Linndaa

Waarom zijn het perse succesverhalen als je baby doorslaapt? Of minder vaak ...
Eens! Ieder kind is anders! Heeft niet zoveel te maken met jou als ouder. Geloof me, als dit zou uitmaken zou het mij bij mijn eerste gelukt zijn. Wat ik wel niet uit geprobeerd heb om haar te laten slapen en in een ritme te krijgen! Achteraf gezien echt zielig en zinloos maar tja, was 25 en iedereen om me heen had een slapend kind en wist het wel beter… Hier derde kind grotendeels qua opvoeding en gedrag alles hetzelfde maar kinderen zijn heel verschillend. Oudste slaapt slecht, hoe laat ze ook slaapt slaapt niet uit. Eenmaal wakker is wakker. Middelste uitslapen als ze het nodig heeft. Slim genoeg maar te lui om te leren Jongste is net 4,5 maand maar slaapt op moment zo goed als de twee meiden nooit geslapen hebben voor hun 3e jaar…

één jaar geleden

Onze kleine drinkt zo slecht, was paar weken terug ook afgevallen. Hij heeft speciale voeding ivm koemelkallergie (aangetoond met provocatietest), omeprasol vanwege ontstoken slokdarm gaatcgelukkig nu beter en medicatie voor zijn darmen vanwege verstoppingen. We rommelen flink en heb ook geen problemen om er voor de kleine te zijn, maar het ontroostbaar huilen in mijn armen geeft me enorm veel stress, dat ik kan meejanken. Nu heeft hij vorige week ook medicatie moeten krijgen voor een flinke luchtweginfectie, dus we gaan ook van het 1 naar het ander, een ritme is er gewoon niet meer en de nachten breken op.. :(

één jaar geleden

Onze dochter krijgt al vanaf week 9 geen nachtvoeding meer. Maar ze slaapt ook zeker nog niet door. Ergens tussen 19:00 en 20:00 gaat ze naar bed, dan maken we haar rond 23:00 wakker voor haar laatste fles. Ze slaapt dan vrij snel weer, meestal rond 23:30. Vanaf dan word ze meestal om de 2 uur even wakker omdat ze haar speen uitspuugt, we stoppen dan haar speen terug en ze slaapt gelukkig direct verder. Meestal word ze tussen 5:30 en 6:30 wakker. Afgelopen week steeds rond 5:00 of zelfs daarvoor al. Als ze voor 5uur wakker is leg ik haar tegen me aan in bed en slaapt ze nog even door tot een uur of 7. Dus we mogen zeker niet klagen, maar doorslapen is ook nog niet aan de orde.

één jaar geleden

Wat jammer dat je het doorslapen bij anderen als succesverhalen ziet. Dat je kindje nog wakker wordt is helemaal normaal en je doet niks verkeerd. Elk kind is anders. Ik heb ook een hekel aan die doorslaapvraag. De westerse drift naar zelfstandigheid bij de kleinste babies snap ik niet. Mijn oudste sliep bij 4.5 jaar pas door. Jaar ja. En mijn jongste nu van bijna 5 maanden heeft hele wisselende nachten. Soms moet ik 1 a 2x eruit, Soms wel 6x. Ene keer knuffek of aai over de bol, andere x de borst. Frustrerend soms? Jazeker. Maar het is wat het is. Het wordt beter en je gaat merken dat je meer kan dan je denkt op weinig slaap. Rustig aan, volg jullie eigen ritme en probeer niet te vergelijken met anderen of uit de boekjes.