13 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zelf wel twee flesjes in huis gehaald. Gewoon voor de zekerheid. Als je ook wilt gaan kolven heb je ze dan toch nodig. Een hele voorraad zou ik niet doen 😊

4 jaar geleden

Ik merk in de gezinnen(ik werk als kraamverzorgster) dat het fijn is als er een flesje aanwezig is, voor het geval er bijgevoed moet worden en er geen voedingsspuitjes bij de hand zijn. Het wil soms voorkomen dat de borstvoeding wat langer duurt om op gang te komen, maar de kleine na 2 dagen wel honger begint te krijgen. Maar een fles uit zo'n gratis pakket is dan ook al handig, als je er nu nog niet al te veel geld aan uit wilt geven

4 jaar geleden

Ik zou van tevoren 1 flesje aanschaffen. De eerste 5 weken werd geadviseerd om geen fles te geven als dat lukt met bv. Ik heb toen 1 fles gekocht en later meerdere, want wat bleek mijn dochter pakte niet alle flessen 🙈 dus zou na die 5 weken eens een flesje proberen en lukt het kan je altijd meerdere flessen aanschaffen. Daarbij vond ik kolven niet altijd heel prettig, dan gaf ik liever zelf voeding in plaats van de kolf, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb wel 1 pak flesvoeding gekocht. Mocht het niet lukken of mocht je kindje meer voeding nodig hebben dan jij kan maken dan hoef je niet dat dan te kopen (bij mij was het de 1e week midden in de nacht 😅 Ging toen met een theelepeltje).

4 jaar geleden

Ik heb in een zwangerschapsdoos een gratis flesje + speen zitten. En ga nog een paar portieverpakkingen kv halen. Vind het zelf een erg fijn idee dat ik dag en nacht als het nodig is kan overstappen of bijvoeden.

4 jaar geleden

Bij de oudste lang borstvoeding gegeven en ik had dr brown brede hals geadviseerd gekregen. Met de prematuren speen. Aan het einde van de kraamweek geoefend met een flesje, gegeven door papa. 🥰

4 jaar geleden