13 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zelf wel twee flesjes in huis gehaald. Gewoon voor de zekerheid. Als je ook wilt gaan kolven heb je ze dan toch nodig. Een hele voorraad zou ik niet doen 😊

4 jaar geleden

Ik merk in de gezinnen(ik werk als kraamverzorgster) dat het fijn is als er een flesje aanwezig is, voor het geval er bijgevoed moet worden en er geen voedingsspuitjes bij de hand zijn. Het wil soms voorkomen dat de borstvoeding wat langer duurt om op gang te komen, maar de kleine na 2 dagen wel honger begint te krijgen. Maar een fles uit zo'n gratis pakket is dan ook al handig, als je er nu nog niet al te veel geld aan uit wilt geven

4 jaar geleden

Ik zou van tevoren 1 flesje aanschaffen. De eerste 5 weken werd geadviseerd om geen fles te geven als dat lukt met bv. Ik heb toen 1 fles gekocht en later meerdere, want wat bleek mijn dochter pakte niet alle flessen 🙈 dus zou na die 5 weken eens een flesje proberen en lukt het kan je altijd meerdere flessen aanschaffen. Daarbij vond ik kolven niet altijd heel prettig, dan gaf ik liever zelf voeding in plaats van de kolf, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik heb wel 1 pak flesvoeding gekocht. Mocht het niet lukken of mocht je kindje meer voeding nodig hebben dan jij kan maken dan hoef je niet dat dan te kopen (bij mij was het de 1e week midden in de nacht 😅 Ging toen met een theelepeltje).

4 jaar geleden

Ik heb in een zwangerschapsdoos een gratis flesje + speen zitten. En ga nog een paar portieverpakkingen kv halen. Vind het zelf een erg fijn idee dat ik dag en nacht als het nodig is kan overstappen of bijvoeden.

4 jaar geleden

Bij de oudste lang borstvoeding gegeven en ik had dr brown brede hals geadviseerd gekregen. Met de prematuren speen. Aan het einde van de kraamweek geoefend met een flesje, gegeven door papa. 🥰

4 jaar geleden

Daar twijfelde ik zelf ook enorm over! Wij hebben nu wel flesjes gekocht (zagen een heel goede aanbieding) en ik heb er ook eentje uit het prenatal pakket geloof ik. De flesjes kunnen ook later gebruikt worden voor eventueel gekolfde melk. Ik ga zelf nog even zoeken naar een kleine verpakking /portie verpakkingen kunstvoeding. Het lijkt me stressvol als het voeden ineens niet lukt en je hebt geen alternatief bij de hand.

4 jaar geleden

Je hoeft geen flesjes te kopen. Deze kun je indien nodig makkelijk in huis halen, zelfs op zondag. Zeker als je borstvoeding wil geven, geven de meeste kraamverzorgsters dat de eerste dagen veel tijd.

4 jaar geleden

Reactie op Pipo092

Daar twijfelde ik zelf ook enorm over! Wij hebben nu wel flesjes gekocht ( ...
Nutrilon heeft een verpakking met 3 zakjes voeding voor de start :)

4 jaar geleden

Wij hebben 1 flesje uit een zwangerschapsdoos en haal voor de zekerheid melk in huis voor als het echt niet lukt met borstvoeding. Kreeg als advies te wachten verder met flesjes en dan een kolf apparaat aan te schaffen na bevalling waar je direct in het flesje kan kolven dan heb je alles bij behorend. Dus dat gaan wij doen.

4 jaar geleden

Ik had bij mijn dochter dr brown brede hals aangeschaft, helaas kon ze daar niets mee worden. Daarom advies, zorg dat je 1 flesje hebt, indien nodig kun je zo meer bestellen/ophalen. Zonde van het geld als je hele set aanschaft die. Ier gebruikt kan worden.

4 jaar geleden

Ik heb zelf wel een flesje aangeschaft. Mocht ik moeten bijvoeden of wanneer de borstvoeding nog niet op gang komt bijvoorbeeld. Altijd fijn om achter de hand te hebben 😊

4 jaar geleden

Ik heb zelf flesjes van dr. Brown. Erg tevreden over bij de eerste. Mocht het niet lukken, kan ik altijd nog kolven en met de fles geven

4 jaar geleden

Ik wil ook borstvoeding geven en het liefst gelijk combineren met kolven, als dat lukt, zodat mijn vriend ook een flesje kan geven en de kleine dan ook gelijk went aan een flesje. Ik heb wat flesjes van Tommy Tippee gekocht samen met een handkolf (complete set incl. magnetron sterilisator en zoogcompressen ed.) Deze schijnen veel op een natuurlijke borst te lijken. Voor de zekerheid heb ik een doosje met 3 zakjes kunstvoeding van Nutrilon (kun je bij de Kruidvat kopen) in huis.