19 Reacties
9 maanden geleden
Jaa herkenbaar! Heb een dochtertje gekregen in augustus 2022. Dat was gelijk raak en nu sinds oktober bezig maar nog niet gelukt.
Ik probeer nu alternatieven middelen zoals accupuntuur en hou mijn ovulatie goed bij. Dat doe ik nu pas sinds Januari
9 maanden geleden
Herkenbaar, hier een moeder welke volgende maand 39 wordt.. tik tok..
2 hele vroege miskramen na onze eerste gehad en nu 31 weken in hele blijde verwachting van de 2e.
Ik wilde ook zo graag dat ik vorig jaar juni een soort van alles op alles heb gezet. Ik heb eerst een 21 daagse Detox gedaan met 3 darmspoelingen. Echt het reinigen van m'n lijf. Daarna enkele bezoeken gedaan bij de osteopaat er moest tenslotte ook ruimte zijn fysiek.
En daarnaast echt blijven geloven.
En prompt zwanger.
Lieve Moeders veel sterkte ik weet hoe zwaar het is.
9 maanden geleden
Hier is het ook niet gelukt. 2 jaar proberen we nu drie maand en heb vorig jaar IUI behandelingen gehad en afgelopen maand een operatie aan een cyste in mijn eierstok. Ivf is de laatste optie, maar we hebben besloten om dat niet te doen. Het vraagt te veel van ons en fysiek kan ik niet tegen hormonen. Wordt er enorm ziek van en functioneer niet meer. Ik kan er dan ook niet zijn voor onze dochter. Zij is ook van augustus 2022.
Het gaat nu steeds op en af.. maar het is een rouwproces zoals het voelt. Elke keer die teleurstelling. Wij zijn nu op een punt beland dat we er niks aan doen om een zwangerschap te voorkomen, maar gaan er ook vanaf nu vanuit dat we niet meer kinderen mogen krijgen.
Bij mijn man is alles in orde en heeft steeds goede zaadcellen gehad in grote aantallen. Ik heb zelf endometriose.
Van mijn dochter was ik bij de eerste poging in verwachting.
Het is ontzettend moeilijk en het doet keer op keer pijn als het weer niet in gelukt. Mocht je behoefte hebben aan 1 op 1 contact dan mag dat altijd!
9 maanden geleden
Bij ons hetzelfde.. in augustus 2022 een dochter gekregen waarbij het de eerste maand raak was. Vorig jaar april een miskraam gekregen (was ook eerste keer raak) maar sinds toen dus al bijna een jaar aan t proberen en elke maand een teleurstelling 😔
Ik twijfel nu om contact op te nemen met de huisarts, maar nog niet gedaan..
8 maanden geleden
Hier ook de wens voor een tweede. Zoontje van augustus 2022 wil nog steeds graag borstvoeding, ik vermoed dat het daarom niet lukt. Dus nu besloten om toch echt te gaan stoppen met de borstvoeding, alleen even zoeken hoe...
8 maanden geleden
Hier ook maar helaas van de week te horen dat ik al in de overgang zit. Veels te vroeg ben 38 jaar. Ik zie nu wel ons meisje als het mooiste kado. We hebben lang moeten wachten op haar. We hebben veel zorgen om haar zoveel zorgen misschien daarom is het wel goed zo. Hoe verdrietig en moeilijk ook
8 maanden geleden
Hier was het bij onze eerste ook gelijk raak.
Toen onze dochter 1 werd, wilden we beginnen voor een tweede. Bij ronde 7 waa her eindelijk raak, maar dat werd helaas een miskraam met 10 weken. Uiteindelijk hebben we er een jaar over gedaan voordat we blijvend zwanger werden. Over 3 weken nu uitgerekend 😊
Hopelijk mag het voor jullie straks toch ook een keertje raak zijn!
8 maanden geleden
Reactie op AmyK.
Testen jullie op de eerste dag dat een test betrouwbaar is of wachten julli ...
Ik wacht mijn menstruatie af en als ik een aantal dagen overtijd ben doe ik soms een test omdat je dan uiteraard nieuwsgierig wordt.
7 maanden geleden
Hier hetzelfde, zo herkenbaar. Zoontje van augustus 2022 waar ik na een half jaar zwanger van was. Toen hij 1 werd heb ik m'n spiraal eruit laten halen. Dan na 7 maanden zwanger, dat was april 2024. Helaas een miskraam na 6 weken en daarna lukte het niet meer. Naar de huisarts gegaan en kregen een verwijzing naar het ziekenhuis. April dit jaar (een jaar na m'n miskraam) hadden we onze eerste afspraak. 5 dagen nadat we die brief kregen testte ik positief en inmiddels ruim 15 weken zwanger. De afspraak dus geannuleerd.
Wat ik die ronde anders heb gedaan. Ik twijfelde altijd over accupunctuur en ergens voelde ik dat ik dat nog wilde proberen voor we eventueel een traject zouden starten. Ben met accupunctuur begonnen 1 week na m'n menstruatie en ben elke week gegaan voor een behandeling. Na 4 weken werd ik niet ongesteld en had ik een positieve test. Ook heb ik gewerkt met castor olie packing op m'n buik/baarmoeder, Google dat maar eens.
We zullen natuurlijk nooit weten of dit het verschil heeft gemaakt maar ik vind het zelf wel toevallig dat na 1,5 jaar teleurstelling en 11 maanden na de miskraam ik na deze veranderingen zwanger raakte.
Wie weet heeft iemand iets hieraan, al is het maar erin verdiepen en doen wat goed voelt voor je. Ik hoop dat we allemaal gauw van een 2e wondertje mogen genieten ❤️
7 maanden geleden
Reactie op Klaas-Janbaby
Hier ook de wens voor een tweede. Zoontje van augustus 2022 wil nog steeds ...
Even voor jou ter bemoediging ons zoontje kreeg ik nog borstvoeding toen we besloten er weer voor te gaan (was ook meteen raak) Vanaf dat hij 18 maanden was werd ik weer ongesteld maar totaal niet regelmatig. Ondertussen is de 2e precis 16 weken.
Bij ons heeft het 4 jaar geduurd voordat de 1e kwam en zaten ook in het ivf traject uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden. En wonder boven wonder nu dus wel meteen raak. En word volgende maand ook al weer 39 dus de verbazing blijft.
5 maanden geleden
Hier nog 1 hoor! Als was het met onze eerste (en nu enige) al een gelukstreffer daar deden we ruim 4 jaar over. Maar ik wil het niet met behulp van de wetenschap. Dat voelt voor mij niet oké.
Waar ik nog de meeste moeite mee heb zijn de constante vragen of ik zwanger ben?! Ik heb niet eens een buikje 😅
4 maanden geleden
Hier ook een grote wens voor een 2e. Na 1,5 jaar eindelijk weer zwanger wat helaas een miskraam is geworden met 12 weken (het hartje van het kindje was gestopt na 8 weken, week na de eerste goeie echo) nu wachten op de eerste menstruatie en dan hopelijk snel weer zwanger