13 Reacties

3 jaar geleden

Ben je allergisch voor wespensteken? Dan even de dokter bellen. Anders even aankijken hoe je voet zich Houdt

3 jaar geleden

Als je niet allergisch bent kan het denk ik niet zoveel kwaad.

3 jaar geleden

Staat niet dik enkle wat rood maar voel het wel

3 jaar geleden

Reactie op lafere tiffany

Staat niet dik enkle wat rood maar voel het wel
Dan zou ik me niet zo druk maken. Vervelend is het wel natuurlijk. Gewoon in de gaten houden.

3 jaar geleden

👍

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu ?

3 jaar geleden

Steek kan erg vervelend zijn en een flinke bult geven maar kan geen kwaad als je geen allergie hebt. Je geeft aan dat de angel eruit is, was de angel in je voet blijven steken? Want dan is het een bij geweest, wespen laten de angel niet los. Wat helpt tegen jeuk en brand bij een wespen steek is een koude doek met azijn (geen schoonmaak) erop houden, dit neutraliseert het gif.

3 jaar geleden

Reactie op Ymke248

Steek kan erg vervelend zijn en een flinke bult geven maar kan geen kwaad a ...
Idd hebben we gedaan en heb niks meer aan de voet ik voel het wel nog maar geen verdikking en ook niet rood bedankt iedereen voor dz reacties

3 jaar geleden

Reactie op Ymke248

Steek kan erg vervelend zijn en een flinke bult geven maar kan geen kwaad a ...
Foute info hoor, hier vorige zomer 2x geprikt door een wesp en die laten wel angel Los. Bij eentje had ik alegische reactie dus moest naar spoed. De brandweer die enkel een wespennest weghaald zij het ook wespen prikken en laten Los. Ze sterven wel erna een bij kan prikken maar gaat niet stralen in het lichaam

3 jaar geleden

Reactie op Keshia89

Foute info hoor, hier vorige zomer 2x geprikt door een wesp en die laten we ...
In het tegenovergestelde van bijen hebben wespen geen weerhaken waardoor de angel niet loslaat. Ze kunnen ook meermaals steken en niet sterven na een steek. Vandaar dat wespen ook agressiever geacht worden. Waarbij bij een bij er weerhaken op de angel zitten, zodat de angel incl gif al blijven zitten en de bij hierdoor na 1 keer gestoken te hebben overlijd. Het kan het wel zo zijn dat in sommige gevallen afbreken door plotse beweging of als je op de wesp gestaan hebt.

3 jaar geleden

Reactie op lafere tiffany

Idd hebben we gedaan en heb niks meer aan de voet ik voel het wel nog maar ...
Het zal nog even vervelen en binnenkort flink gaan jeuken 😅 komt wel goed als ik het zo hoor 😊

3 jaar geleden

Au! Het kan zijn dat je voet ook nog wat stijf wordt (als je het gif er niet direct uit gezogen hebt)

3 jaar geleden

Geen last van voet en ook niet van steek was men eerste wespensteek in men leven denk dat ik effe geluk heb 😁