11 Reacties

4 jaar geleden

Ik begrijp je heel goed. Wij hadden altijd de naam Daan op 1, ondanks dat de beste vriend van mijn man zo heet. Maar onze buurjongen heet ook Daan, dus we hebben de naam nu toch maar laten gaan. Wordt zo ingewikkeld als je veel mensen kent die zo heten..

4 jaar geleden

Ik denk dat je beste vriend zich gevleid voelt. Je moet de naam geven die jij het mooiste vind. Vrienden komen en gaan. Dus waarom zou je daar rekening mee houden? Dat heb ik ook met de naam van mijn beste vriend "Jamie" vind het een mooie naam. Achternaam is toch anders. Dus het zal nooit helemaal het zelfde zijn 😊

4 jaar geleden

Persoonlijk zou ik het niet doen. Maar je moet doen wat voor jullie goed voelt ❤

4 jaar geleden

Een neefje van mij heet hetzelfde als de beste vriend van mijn broer en die voelde zich alleen maar gevleid. En iedereen vond het eigenlijk juist leuk. Was ook duidelijk dat het geen vernoeming is, maar gewoon omdat dit ‘de naam’ was voor de ouders en dan dit als een soort leuke bonus wordt gezien eerder dan als raar.

4 jaar geleden

Ik zou het lekker doen! Who cares! Je zoontje zal ook misschien in een klas komen met meerdere naamgenootjes. Als jullie dit de mooiste naam vinden lekker doen. Ik vind het wel anders als mijn broer of zus dezelfde naam zou kiezen puur omdat het familiewijs dan nog wel ingewikkeld wordt. 2 neefjes die Thijs heten bij wijze van. Dat is nu totaal niet aan de orde.

4 jaar geleden

Vrienden van ons noemden hun dochter net als onze dochter, vind dat nog steeds niet oke. Dit zorgt er wel voor dat wij nu heel veel mooie namen hebben afgestreept, ondat die al in onze omgeving gegeven zijn. Maar aangezien het een vriend van jullie is zou ik het eerst aan hem vragen. Open en eerlijkheid kan hij vast waarderen.

4 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook de naam van een vriend van ons gekregen. Hij voelde zich ergens wel vereerd. Kan me ook niks negatiefs bij voorstellen als iemand zn kind mijn naam geeft, is toch alleen maar een compliment?

4 jaar geleden

Ik zie geen probleem, alleen maar leuk !

4 jaar geleden

Ik Zou het wel doen. Moest mijn zoon een meisje geweest zijn was het Zoë wat bleek mijn nicht die 2 weken voor mij was bevallen noemde Zoë. Tjah gelukkig had ik een jongen of er waren 2 Zoë's geweest 😂 en dit is dan familie die we veel zien

4 jaar geleden

Toevallig! Wij willen ons zoontje ook graag Thijs noemen, en de vriend van mijn beste vriendin heet ook zo! 😄 We zijn ook nog vlak bij elkaar uitrekent. Toevallig allemaal!

4 jaar geleden

Ik zou dit gewoon doen. Ander verhaal als mijn zussen dezelfde naam willen geven. Weet ook welke namen mijn zussen mooi vinden dus die kies ik dan op mijn beurt niet. Maar met vrienden zou ik daar echt niet moeilijk over doen als ik de "perfecte" naam heb gevonden