17 Reacties
3 jaar geleden
3 jaar geleden
Reactie op Eline1629
Ik vries alles per soort in, eerst in ijsblokjes, daarna in zakken. Dan kan ...

Jup dit deed ik ook totdat ik ontdekte dat ik een mega collectie ( wel plastic) bakken heb die ik kan invriezen. Die gebruik ik nu voor de blokjes. Scheelt ook weer plastic zakjes kopen.
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil
Weet iemand goede stikkers die geen plakzooi achter laten op de bakjes? Had ...

Ik gebruik schilderstape. Voor bakjes in de vriezer, voor op mijn gekolfde flesjes en etc. Werkt perfect, blijft goed plakken in de koelkast/vriezer en trek je er zo af! Nog goedkoop ook
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil

Wij hebben gewoon etiketten van de action. Als ze uit de vriezer komen zijn ze er juist super makkelijk af te halen zonder lijmresten.
3 jaar geleden
Reactie op Dvhil

Schilderstape! Van die oranje van de action. Ik heb een rol in de keuken en gebruik hem voor alles wat de diepvries ingaat maar ook voor bijvoorbeeld gekolfde melk in de koelkast.
3 jaar geleden
Ik hou over het algemeen erg van duurzaamheid maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook werk met ijsblokjes vormen en ziplock zakjes. Maar ik zit dan ook nog in de prakjes fase... Wil binnenkort echte maaltijden maken en dan zou een potje ook wel fijn zijn. Misschien glazen potjes die je leeg hebt van bijv. pesto/ beleg spread/ appelmoes hergebruiken? Die kunnen ook makkelijk in de vriezer. Maar ja qua ruimte ook niet ideaal natuurlijk 🙃 misschien blijf ik toch bij m'n vertrouwde ikea zakjes
3 jaar geleden
Ik gebruik nu deze en stop er meerdere ijsblokjes (gecombineerde groente) bij elkaar. Kook voor 2 maanden blokjes en heb elke dag zo makkelijk een groente of fruithapje. Ze worden straks wat te klein dus wellicht koop ik nog een grotere variant. Ik neem ze ook mee met snackje voor onderweg.