10 Reacties

2 maanden geleden

Dat doet mijn dochter ook ( augustus 2 jaar), toont wel interesse en snapt wat er op potje gebeurd en bij de wc. Zegt ze ook plassen en idd geluiden erbij en dat ze papier wil. Maar nog geen duidelijke wil en ook per ongeluk nog niet gelukt. Denkt dus dat ze er nog niet aan toe is dus doe t nu vooral laagdrempelig . Zoals: - mama gaat naar de wc ga je mee? - soms vragen moet je plassen, als ze dan ja zegt zet ik haar erop..maar dan gaat ze meteen weer staan 😅 Denk gewoon nog even wachten, geven t vanzelf wel aan, 2 is best jong ook nog

2 maanden geleden

We zijn op aanraden van de school op 18 maand begonnen met aanbieden. Hij heeft 2x kaka gedaan voor de rest helemaal niets.. Waarschijnlijk was hij toch nog te jong of is het echt een werk van lange adem 🙃

2 maanden geleden

En als je ze iedere keer direct na slapen, voor het slapen, eten, etc erop zet. Een boekje erbij pakt en rustig gaat lezen. Mijn dochter plast al vanaf dat ze 1 is op het potje, dus ik heb dit gedrag niet gehad. Maar wij zaten op het begin soms ook een lange tijd op het potje. Misschien een wc verkleiner ipv een potje?

2 maanden geleden

Hier 2 meiden van 2🤗 boekjes over zindelijkheid vinden ze extra interessant. Dat willen ze dan naspelen op het potje. Verder denk ik inderdaad dat het vanzelf komt. Tegenwoordig is het vroeg om te beginnen bij 2, maar vroeger was iedereen bijna zindelijk met 2. Dus ze kunnen het wel!🤞👍( Moet er niet aan denken om al die luiers te moeten wassen)🙈 Succes!

2 maanden geleden

Bijna alle kinderen moeten plassen direct na het slapen en direct na het eten. Ik zou die momenten eens proberen te pakken wie weet heb je succes En eventueel een brilverkleiner ipv een potje? Jij plast ook niet op het potje he. Wellicht klikt heter beter als ze hetzelfde moet doen als mama. Potje moet je straks ook weer afleren dus zo handig is het sowieso niet , bij de oudste was dat echt een ding. Nr 2 en nu nr 3 zitten direct op de wc met verkleiner.

2 maanden geleden

Wat Ilona zegt: pak een moment waarop de kans dat ze plast groot is! Zet haar op het potje en ga wat leuks doen samen. Een boekje lezen, krentjes eten, iets wat zij leuk vindt en haar even kan boeien. Een momentje samen. Doe dit elke dag op een vast tijdstip. Er komt een moment dat zij (wellicht zonder dat ze het doorheeft) een gelukstreffer heeft. Benoem het en juichen/applaudiseren. Als dit werkt, kan je de frequentie ophogen. Oftewel vaker per dag op het potje zetten. En inderdaad helpt het om haar mee te nemen als je zelf naar het toilet gaat. Letterlijk het goede voorbeeld geven. Succes!!

2 maanden geleden

Hier is het ook drama. Ze heeft een potje en een wcbril-verkleiner. Ze wil er alleen op zitten wanneer zij wil, maar trekt de halve dag zelf haar luier uit en dat is nooit op de goede momenten. Wanneer ik haar op ‘goede’ momenten neer wil zetten wil ze niet, dus per saldo zitten we 6x per dag op de wc zonder dat ze iets doet. Ze geeft namelijk aan dat ze moet wanneer ze net is geweest. Met de luier uit laten lopen heeft ook geen nut en leidt tot frustratie. Urghhh kunnen we deze stap overslaan 😩 boekjes werken hier ook niet echt

2 maanden geleden

Reactie op JChristine

Hier is het ook drama. Ze heeft een potje en een wcbril-verkleiner. Ze wil ...
Zo herkenbaar! Vind het echt verschrikkelijk deze fase. Zit ook met een baby en het is ook altijd wanneer ik bezig ben met de baby dat hij op het potje moet en als ik hem te hulp snel dan is het.. te laat 🙃🙃

2 maanden geleden

Reactie op acajou74739

Zo herkenbaar! Vind het echt verschrikkelijk deze fase. Zit ook met een bab ...
Ja vervelend! Hier is het nog niet te laat want ze geeft het sowieso te laat aan. Maar hoevaak de baby op de badmat heeft gelegen kan ik ook niet meer op twee handen tellen 😅

2 maanden geleden

Och dames zindelijk maken van kindje is indd een hele strijd he! Hier ook 3x doorstaan en poe. We hadden 1 kind wat met 2w dag en nacht zindelijk was echt ongelooflijk. De ander poepte nog ruim 5 maanden lang enkel in haar broek durfde niet anders en dit 3e kind doet al 2 maandje exact hetzelfde. Continu poep in broek. Man man man. Verder is ze volledig plaszindelijk dus dat gaat echt top maar telkens weer die poep 😆 Wij hebben wasbare luiers gehad. Wetende dat deze zindelijk worden fase eraan kwam heb ik altijd gelachen om mensen die zeiden dat ze nooit met hun handen aan zoiets zouden willen zitten 😈😈😈 hehe als ze toen eens wisten over deze fase..