14 Reacties

3 maanden geleden

Ik wacht ook nog heel even paar maanden. Dan snapt hij net ff nog wat meer en heb ik denk ik meer kans op succes dan dat het meer strijd word en niet leuk zeg maar. Mijn plan is om een mand vol met cadeaus te halen (bij de action) en een soort stickerschema te maken. Einde van de rit een iets groter cadeau, na bijv een week geen ongelukjes of iets.

3 maanden geleden

Reactie op suzan771994

Ik wacht ook nog heel even paar maanden. Dan snapt hij net ff nog wat meer ...
Jaa het moet sowieso leuk blijven geen strijd. En het heeft ook totaal geen haast hoor!

3 maanden geleden

Wij hebben bij beide kinderen gewoon de luier uitgelaten en een onderbroek aan. Dan regelmatig naar de wc/het potje sturen en zo ging het hier verder vanzelf.

3 maanden geleden

Reactie op Apie

Wij hebben bij beide kinderen gewoon de luier uitgelaten en een onderbroek ...
En dan op standaard tijden of gewoon wanneer jullie dachten we sturen hem/haar nu naar de wc?

3 maanden geleden

Reactie op Apie

Wij hebben bij beide kinderen gewoon de luier uitgelaten en een onderbroek ...
Onderbroeken zijn nog steeds te klein voor mijn dochter, ze zit nog in maat 74/80

3 maanden geleden

Reactie op AniekkM

En dan op standaard tijden of gewoon wanneer jullie dachten we sturen hem/h ...
Sowieso altijd voordat we ergens naartoe gaan en ongeveer 15/20 minuten nadat ze iets heeft gedronken.

3 maanden geleden

Reactie op AniekkM

Onderbroeken zijn nog steeds te klein voor mijn dochter, ze zit nog in maat ...
Romper kan natuurlijk ook gewoon :) Als ze dan naar de wc gaan even de romper boven een van de schouders vastmaken

3 maanden geleden

De app en het boek; ready for potty! Heel erg leuk om samen mee bezig te zijn op die manier

3 maanden geleden

In theorie kunnen kinderen vanaf +/- 18 maanden zindelijk worden en in veel culturen is dit dan ook de norm. Dus 2 jaar is prima lijkt me! Ik heb alle kinderen met hun 2e verjaardag zodra het uitkwam de luier uitgetrokken. We zijn nu 2w op weg met dit kindje en ze is zo goed als zindelijk overdag. Afgelopen 4 dagen slechts 1 ongelukje. Overdag slaapt ze ook zonder luier. S nachts nog wel luier. Het is gewoon even zoeken naar wat werkt. Dit kindje wordt vet blij van stickers plakken nadien dus doen we dat. Maar ander kind vond het zo smerig die luier die was met 2w dag en nacht zindelijk puur uit eigen wilskracht zonder stickers etc. Dus vooral even kijken wat werkt

3 maanden geleden

Reactie op AniekkM

Onderbroeken zijn nog steeds te klein voor mijn dochter, ze zit nog in maat ...
Trek je toch gewoon een maat groter aan? 😅

3 maanden geleden

Reactie op Ilona15

Trek je toch gewoon een maat groter aan? 😅
Ik bedoel te groot 😅

3 maanden geleden

Reactie op AniekkM

Ik bedoel te groot 😅
Dacht al 😆

3 maanden geleden

Reactie op Ilona15

Dacht al 😆
Hahah snap ik! Ik had waarschijnlijk 2 zinnen in mijn hoofd haha. Bedankt voor de tips!

3 maanden geleden

12 augustus 2 geworden en deze week gestart. Nog geen ongelukjes gehad en laten haar in haar blote billen lopen. Had al interesse voor het potje en als wij naar de wc gingen. Potje staat de hele dag in het zicht en ze rent er direct naartoe als ze moet.