Hoii iedereen!
Hoe zijn jullie begonnen met zindelijkheid?
Ik weet niet zeker of mijn dochter er al aan toe is hoor maar ik wil er wat meer mee doen.
Ze praat nog niet maar snapt wel heel veel. Ze gaat af en toe op het potje zitten met haar kleding aan. Afgelopen week kon ik haar 1x zonder luier er opzetten.
En ze heeft het boekje van Bobbie op het potje.
Benieuwd naar jullie tips!
Ik wacht ook nog heel even paar maanden. Dan snapt hij net ff nog wat meer en heb ik denk ik meer kans op succes dan dat het meer strijd word en niet leuk zeg maar.
Mijn plan is om een mand vol met cadeaus te halen (bij de action) en een soort stickerschema te maken. Einde van de rit een iets groter cadeau, na bijv een week geen ongelukjes of iets.
Wij hebben bij beide kinderen gewoon de luier uitgelaten en een onderbroek aan. Dan regelmatig naar de wc/het potje sturen en zo ging het hier verder vanzelf.
In theorie kunnen kinderen vanaf +/- 18 maanden zindelijk worden en in veel culturen is dit dan ook de norm. Dus 2 jaar is prima lijkt me!
Ik heb alle kinderen met hun 2e verjaardag zodra het uitkwam de luier uitgetrokken. We zijn nu 2w op weg met dit kindje en ze is zo goed als zindelijk overdag. Afgelopen 4 dagen slechts 1 ongelukje. Overdag slaapt ze ook zonder luier. S nachts nog wel luier.
Het is gewoon even zoeken naar wat werkt. Dit kindje wordt vet blij van stickers plakken nadien dus doen we dat. Maar ander kind vond het zo smerig die luier die was met 2w dag en nacht zindelijk puur uit eigen wilskracht zonder stickers etc. Dus vooral even kijken wat werkt
12 augustus 2 geworden en deze week gestart. Nog geen ongelukjes gehad en laten haar in haar blote billen lopen. Had al interesse voor het potje en als wij naar de wc gingen. Potje staat de hele dag in het zicht en ze rent er direct naartoe als ze moet.