We zijn sinds mijn zoon zijn 2e verjaardag (2,5 week geleden) begonnen met de zindelijkheidstraining van m'n zoontje. Hij doet het heel goed en vindt plassen op het potje of de wc maar wat leuk. Tuurlijk gaat het zo nu en dan nog wel eens fout omdat hij te druk bezig is met spelen, maar vaak zijn het dan slechts een paar druppels voor hij aangeeft dat hij moet plassen. Poepen is nog wat lastig, maar dat schijnt nogmaal te zijn en vaak zou dit vanzelf moeten volgen in een week of 3.
Nu worstel ik alleen een beetje met de samenwerking tussen de opvang en ons. We zijn de training begonnen tijdens een week vakantie, maar bij terug komst liepen we al direct tegen een spreekwoordelijke muur aan bij de opvang.
Zo wordt er aangegeven dat onze zoon nog niet zindelijk is zolang hij niet zelf naar de wc loopt en z'n broek uit en aan weet te trekken. Of dat ze echt geen tijd hebben om eventuele poep ongelukjes op te ruimen. Ook vinden ze dat hij veel te jong is en zouden ze hem het liefst weer in de luier stoppen.
Nu heb ik m'n voet stijf gehouden en afgesproken dat m'n zoontje 2 weken zonder luier mag proberen, ongeacht de hoeveelheid ongelukjes. En dat hij samen met de andere zindelijke kindjes meedoet aan de wctreinen.
Hij heeft tot nu toe maar 2 poep ongelukjes gehad van de 6 dagen dat hij op de opvang is geweest, maar ze doen nog steeds moeilijk en geven aan dat ze hem vanaf a.s. maandag weer een luier om willen doen....
Ook heb ik het idee dat ze liegen over z'n ongelukjes. Zo kreeg ik gisteren maar 1 vieze poepbroek mee, terwijl er gezegd was dat hij ook 2 plasongelukjes zou hebben gehad, maar waar zijn de vieze broeken dan?
Zit een beetje met m'n handen in het haar. Iemand tips?