7 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou nog wachten denk ik. Misschien is ze er niet 100% aan toe? Of er zit een angst achter dit kan psychisch zijn. Misschien overleggen met de huisarts?

3 maanden geleden

Wellicht dat boekjes/videos over op het potje gaan wat kunnen helpen. Mijn zoontje begreep uiteindelijk dat het heel normaal was om daar op te gaan. We namen hem ook vaak mee naar de wc als we zelf gingen en welke met een beloningssysteem van stickers elke keer als hij succesvol op het potje was geweest

3 maanden geleden

Ik zou het even een maandje helemaal loslaten en dan opnieuw proberen. Kan dat ze er nog net niet aan toe is.

3 maanden geleden

Zou het nog even loslaten, mijn zoontje begon vlak voor zijn tweede verjaardag aan te geven als hij had gepoept en moest poepen. Maar wilde nog niet op het potje. Boekje gekocht over een potje, 2 keer gelezen en na de tweede keer lezen zei ik: wil je op het potje? Hij zei enthousiast ja en ging zo ineens zitten poepen en plassen. Denk dat ze er ook “klaar” voor moeten zijn, niet teveel forceren.

3 maanden geleden

Dochtertje net een maandje 2 jaar en sinds 3 dagen gebruiken we geen pampers meer, alleen tijdens haar slaapje en snachts nog. Mijn advies is om hey potje op een duidelijke plek te laten staan zodat ze er zelf aan kan wennen. Heeft hier echt wel even geduurd maar uiteindelijk helemaal gelukt!

3 maanden geleden

Volg

3 maanden geleden

Wij hebben veel het boekje Bobbi op het potje gelezen. Als hij zijn luier uit ‘moest’ en een onderbroek aan, wilde hij dat soms niet. Dan zeiden wij iets van “wil je een onderbroek, net als Bobbi?” En dan wilde hij wel!