11 Reacties
3 jaar geleden
Ik raad je aan om de Solid Starts app te downloaden, daar kan je ongeveer al het eten invoeren en staan er plaatjes hoe je het beste kan snijden. Er staat dan onder het kopje ‘How to serve’ nog een tekst over hoe je het kan uitleggen. Het moet ongeveer zo groot zijn als twee vingers naast elkaar.

3 jaar geleden
En hoe lang je het moet koken zeggen ze, je moet erin kunnen prikken met een vork. En hoe je het geeft, je zet je kindje in een veilige kinderstoel met ondersteuning onder z’n voeten (dit is erg belangrijk ivm kunnen afzetten als ze zich verslikken of moeten kokhalzen, want weer heel normaal is bij Rapley/Kleintjes). Dan leg je het voor hem of je geeft het aan in z’n hand. Je kan het dopen in wat moedermelk of een beetje prakken met een vork en dan wat moedermelk erbij en dan op een lepeltje en dan de lepel aan je baby geven.
Ik prak nu soms wel wat, voor mij gaat Kleintjes/Rapley over zelfstandigheid en dus zelf kunnen aangeven wat en hoeveel ze willen eten.
Laatste tip is om zelf ook wat te eten. Kinderen leren door na te doen. En praat over het eten (lekker, mmm, beschrijf het eten, etc)
Heel veel succes en plezier!
3 jaar geleden
Reactie op bettyboer
En hoe lang je het moet koken zeggen ze, je moet erin kunnen prikken met ee ...
We doen ook gebarentaal en we eten indd zelf ook meestal als we hem laten eten🤗 ik meng indd ook dingen met borstvoeding en hij vind het geweldig om een lepel vast te houden en in zn mond te doen😂
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Zouden jullie dit stukje dan door 2e of door 3e snijden?

Richtlijn is stukjes zo breed als 2 vingers van een volwassene. En gaarheid: je moet het kunnen pletten tussen duim en wijsvinger.
Zie ook @rolinde_opdegroei
3 jaar geleden
Reactie op Mikjej
Zouden jullie dit stukje dan door 2e of door 3e snijden?

Liever te groot dan te klein.