6 Reacties

2 maanden geleden

Jouw kind, jouw regels. Als je niet wil dat ie filmpjes kijkt is dat je goed recht. Dan kan je zeker bij je moeder aangeven dat je dat niet wil hebben. Haar verplichten uit bed te gaan kan natuurlijk niet, dus dan zal je inderdaad zoals je zelf zegt je kindje zelf uit bed moeten halen. Als ze daar boos om zou worden zou ik zeggen dat ze pech heeft.🫣

2 maanden geleden

Eens met _zkb. En hoe kan je haar haar ochtend met jouw zoontje ‘ontnemen’ als ze zelf gaat slapen als hij bij haar is? Dan krijgt ze ook niets bewust iets van zijn aanwezigheid mee. Je overdrijft zeker niet. Ik zou hier ook absoluut niet blij mee zijn. Ik zou ook stellen óf je zoontje heeft ‘quality time’ samen met oma ‘s ochtends of ik zou hem ook zelf uit bed halen. Misschien kan hij je dan helpen met het aangeven van luiers, flesjes voor de baby’s of alvast ontbijt eten terwijl jij de kleintjes uit bed haalt en klaar maakt?

2 maanden geleden

Je overdrijft sowieso niet: jouw regels inderdaad. Zou wel even goed nadenken of je het nadeel van tijdelijk schermtijd groter vindt dan het voordeel dat je nu ‘s ochtends ondervindt. Lijkt me namelijk zelf wel pittig alleen opstaan met een jonge tweeling en peuter (ik vind peuter en 1 baby al wel aanpoten haha)

2 maanden geleden

Reactie op newmama123

Je overdrijft sowieso niet: jouw regels inderdaad. Zou wel even goed nadenk ...
Dit.. Choose your battles.. Hier een situatie gehad waarbij ik echt de hulp van mn ouders nodig had zodat ik een dag rust in de week voor mezelf had. Echter werden ze daar die dag compleet volgestopt met suiker, van begin tot eind. Ik maakte me zooo boos, het past totaal niet bij onze kijk op de opvoeding. (Destijds de oudste bijna 2 en de jongste een half jaar) Ook als ik er iets van zei, werd er zelfs om gelachen. Moest ook de keuze maken; of kids niet meer brengen en "ontnemen" of voor mezelf kiezen en die ene dag maar (tijdelijk) voor lief nemen. Ik heb voor mezelf (moeten) kiezen, kon niet anders, had hun hulp nodig. Nu gaat het weer wat beter en heb ik het heft zelf weer in handen genomen. Maar wat ze allemaal zeggen: jouw regels! Volg je gevoel, wat past het beste bij jou, én bij je situatie

2 maanden geleden

Ik snap je heel goed wat je bedoel, alleen ik zou blij zijn als ik zo iets ontlast kan worden. Ikzelf zet tijdens het ontbijt de kinderen achter de tablet zodat ik na het ontbijt nog even dingen kan doen(denk aan wasmachine aanzetten, bedden rechttrekken, gordijnen open doen, raam open doen, eventueel was van de lijn halen, etcetera. Gewoon even me handen vrij, oudste loopt de hele dag anders achter me aan en vraagt alles dus dan denk ik even 15 a 20 minuten even de handen vrij.

2 maanden geleden

Nee ik zie het precies zoals jij zegt. Als je niet ok bent met de manier waarop je hulp krijgt en overleggen (heb je al gedaan) heeft geen effect, dan zul je of moeten accepteren of zelf de zorg weer terug overnemen. Neemt niet weg dat het best wat storend is dat je moeder jouw wensen niet respecteert.