5 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben het eens met je huisarts. Het is veel te vroeg om zoiets te ontdekken.
Laat je meisje lekker kind zijn en let er niet te veel op. Ze is waarschijnlijk iets later met een aantal dingen dan een ander. Die van mij brabbelt ook nog steeds met af en toe een woord. Een kind gaat dit ook rond deze tijd pas goed ontwikkelen. Het komt juist niet vaak voor dat kinderen zo snel al gaan praten. Je hoort alleen wel meer over omdat het knap is.
Als de mijne ergens enthousiast over is. Dat gilt ze hard “jaaaa”
Alles wat je beschrijft bladeren in boekjes, rondjes draaien, heen en weer lopen etc. Hoort ook bij het kind zijn en ontdekken.
(Heb zelf een autistische broer. Bij hem zagen ze dat er iets was, maar toen hij onderzocht werd, werd er gezegd dat hij geestelijk gehandicapt was. Tot zijn 27e werd dit gezegd, totdat er een nieuw rapport kwam en er kwam autisme uit)
Ik wil hiermee zeggen zolang er niks duidelijk is, geniet! Het komt wel uit wanneer het zo is. Zo niet dan is er niks. En is ze wat later. Of gewoon optijd.
4 maanden geleden
Hoi! Heb je reden om extra zorgen te maken of op te letten?
Veel van de kenmerken die je noemt komen ook veel voor bij kindjes zonder autisme van deze leeftijd en lijken mij op zichzelf geen redenen om zorgen te maken. Zo bladeren veel kindjes nog boekjes door, flapperen met de handjes bij enthousiasme, kunnen nog lang niet altijd praten, etc.
Bij wat ik hier kan lezen sluit ik mij denk ik aan bij je huisarts, tenzij je andere gegronde redenen hebt om extra op te letten. Maar het blijft dan sowieso afwachten hoe je dochter verder gaat ontwikkelen!
Het blijft ook moeilijk om een ouder te zijn en je zorgen te maken! Hopelijk raak je een beetje gerustgesteld na de reactie van de HA en anderen!