28 Reacties

3 dagen geleden

Wat een nare gebeurtenis die jullie hebben meegemaakt, veel liefde en beterschap ❤️‍🩹 Onze dochtertje van bijna 16 maanden slaapt ook niet door. Wordt ook nog 1-2 keer wakker en als ik haar de borst geef ( geef nog steeds bv) dan wordt ze uiteindelijk wel rustig en valt ze in slaap. Ik denk dat ik moet stoppen om de borst aan te bieden maar moet nog de knoop doorhakken om het daadwerkelijk te implementeren. Helaas geen tips🥲

3 dagen geleden

Jeetje wat een verschrikkelijke tijd moet dat zijn geweest, en wellicht nog steeds. Hopelijk gaat het naar alle omstandigheden goed met je partner en met jou! Onze kleine man slaapt, niet iedere nacht, door sinds we hem tussen het avondeten en de fles melk nog een klein bordje pap aanbieden met een half banaantje erdoor. CB zei altijd hij eet genoeg overdag, maar hij heeft naar alle waarschijnlijkheid wel nog honger gehad ‘s nachts. Nu af en toe nog een slokje water en het speentje geven en dan slaapt die weer lekker verder tot de volgende dag. We gebruiken een meergranenpap van de AH. Aangelengd met water en een half banaantje erdoor. Wellicht het proberen waard. Succes! 🤗

3 dagen geleden

Reactie op KMBRLYY

Jeetje wat een verschrikkelijke tijd moet dat zijn geweest, en wellicht nog ...
Dankjewel! Ja wij hebben ook bambino geprobeerd voor het slapen in een fles met melk. Maar niet met banaan. Ik denk ook niet dat het honger is. Want hij eet ook genoeg. Het is wel een grote jongen vanaf dag 1 maar hij eet goed. Mijn kinderen zijn vanaf dag 1 geen speen kinderen. Dus dan werkt alleen een fles 🙈

3 dagen geleden

Hier slaapt ze ook nog niet door hoor. Meestal komt ze nog 1 of 2 keer per nacht. Ze heeft in haar leven 3x doorgeslapen.

3 dagen geleden

Reactie op Sunshine-

Hier slaapt ze ook nog niet door hoor. Meestal komt ze nog 1 of 2 keer per ...
Wat denk je dat het bij jullie is? En hoe gaat zij weer verder slapen?

3 dagen geleden

Ons zoontje wordt nog drie keer per nacht wakker en ligt naast mij, zodat het me zo min mogelijk energie en slaap kost. Hij krijgt nog borstvoeding, ook als hij wakker wordt in de nacht, daar vraagt hij dan ook om. Hij is niet te moe, eerder te wakker. Hij slaapt overdag maar 1 keer en in de avond wordt hij regelmatig na anderhalf uur weer wakker en dan valt hij pas om 24u weer in slaap. Ik was zelf ook zo’n wakker kind vroeger. Mijn enige tip is proberen of samen slapen voor jullie werken kan. En oh ja: af en toe een van jullie in de logeerkamer voor een nacht goed doorslapen.

3 dagen geleden

Mijn zoontje van 16m slaapt ook nog niet het klokje rond.. Hij wordt dan ook enorm hysterisch wakker. Ik geef ook altijd nog een flesje melk dan. Dat kalmeert hem wel MAAR is ook geen garantie dat hij verder gaat slapen. Hij wilt vaak gwn dat we de kamer uit gaan. Soms neem ik hem in mijn bed. Maar dat wil hij ook niet. Als we dan naar de woonkamer gaan is hij ineens stil en kan hij verder lachen.. Na halfuur probeer ik dan terug naar zijn kamer te gaan.. Soms is hij dan wel rustig en slaapt hij verder. Andere momenten begint het hysterisch huilen nog maar in de gang als hij door heeft dat we naar zijn kamer gaan. Ben ook dood op, op zulke dagen… En maakt me ook onzeker dat ik hem niet rustig kan krijgen in zijn kamer.

3 dagen geleden

Ons zoontje van 16maanden slaapt ook niet door. Hij start de nacht in zijn eigen bed en wanneer hij wakker is komt hij bij ons liggen. Ik geef nog borstvoeding dus als hij wil drinken kan hij dat gewoon doen. Meestal is hij maar enkele minuten wakker, maar de voorbije dagen is hij vaak tussen 1 en 3 wakker.. ik ga ervan uit dat het weer een of andere fase is 🫣

3 dagen geleden

Reactie op Steffie1391

Wat denk je dat het bij jullie is? En hoe gaat zij weer verder slapen?
Ze is gewoon een slechte slaper. Daarnaast is ze al erg ver met praten en overdag heel vrolijk. Ik denk dat ze snachts ons ook gewoon nodig heeft om alles van de dag te verwerken.

3 dagen geleden

Reactie op Sunshine-

Ze is gewoon een slechte slaper. Daarnaast is ze al erg ver met praten en ...
Slaapt regelmatig verder bij ons in bed trouwens. Ik geef borstvoeding en dat hielp voorheen goed. De laatste weken werkt het juist averechts want ze jammert hier juist heel erg om.

3 dagen geleden

Reactie op Sunshine-

Ze is gewoon een slechte slaper. Daarnaast is ze al erg ver met praten en ...
Ja bij ons hetzelfde. Overdag ook vrolijk. En idd praten gaat ook goed hier.

3 dagen geleden

Bij ons hielp het om flessen water te geven in plaats van melk s nachts en een babymonitor met video . Op die manier konden we beter inschatten of het 'echt' wenen was, of meer voor aandacht.

3 dagen geleden

Reactie op Mischief

Bij ons hielp het om flessen water te geven in plaats van melk s nachts en ...
Ja water pakt die dus niet helaas🙈

2 dagen geleden

Hier ook een meisje van bijna 15 maanden die nog niet doorslaapt. Denk 1/2 keer per nacht wakker en als we geluk hebben slaapt ze een nacht door. Ik geef haar nog wel een flesje als ze in de nacht wakker wordt hoor… heb afgesproken met mezelf dat ik dat tot ze 2 jaar is doe 🙈 voor nu ga ik niet zo moeilijk doen, ben al blij dat ze daarna (vaak) in slaap valt

2 dagen geleden

Reactie op sterre8

Hier ook een meisje van bijna 15 maanden die nog niet doorslaapt. Denk 1/2 ...
Hoeveel melk en op hoeveel water geef je dan?

2 dagen geleden

Hier ook met 16 maanden…. Geen flesje maar in eigen bedje slapen lukt gewoon niet. Vreselijk vermoeiend en ik lees zoveel rond deze leeftijd met slaapproblemen 😫

2 dagen geleden

Jup hier ook.. als een flesje niet helpt neem ik haar bij ons mee in bed. Is ze ook helemaal gewend. In het begin ging dit prima maar de laatste tijd wordt dit ook steeds minder. Rollen, huilen, weer draaien, huilen. Soms een uur lang. Geen tips verder helaas..

2 dagen geleden

Hier ook eentje die misschien op een handje vol heeft doorgeslapen.. heel soms maken we snachts een flesje, maar over het algemeen is het speen erin en slaapt ze verder. Wij geven na het eten yoghurt, dit lijkt iets te helpen. Ze is van nature geen goede eter/drinker dus soms is die fles dan ook echt wel nodig..

2 dagen geleden

Zou het de kou kunnen zijn?

2 dagen geleden

Reactie op momenmomtobe

Zou het de kou kunnen zijn?
Ja had ik ook nog aan gedacht maar 16 maanden lang lijkt mij dat niet. En hij heeft een lange mouwen romper aan met zijn slaapzak. En hij voelt niet kiud