27 Reacties
2 weken geleden
Heel herkenbaar hoor!
Als ons zoontje zijn zin niet krijgt dan is het altijd jammeren. Ik waarschuw dan 1x en benoem dat het niet altijd op zijn manier kan gaan. Gaat ie door dan zit ie op de trap. Slaan en met spullen gooien is direct op de trap. We zijn hier echt heel strak in want het liep wat uit de hand.. ondertussen gaat het veel beter!
Ik benoem dan als hij op de trap zit het gedrag wat ik wil zien of wat hij kan doen.. Hij weet het ondertussen en voor de enkele keer dat ie nu nog slaat gaat ie zonder morren op de trap. Hij vindt het nog steeds niet leuk maar tot nu toe lijkt het nog effect te hebben 🙈
2 weken geleden
Reactie op ESom34
Jouw zoontje slaat ook ? En dan jullie ook!?
Ja, sinds zijn zusje in augustus geboren is. Ze schelen net geen 2 jaar. Zal ook een stukje jaloezie zijn...
Hij slaat ons en zijn zusje en hij beet ons eerder ook (dat is er al af gelukkig...).
Heel herkenbaar dus wat je schrijft. Bij ons hielp het echt om duidelijk en consequent te zijn. Hij slaat nu echt nog maar af en toe, je merkt dan dat hij ook moe is bijvoorbeeld.
Nu klinkt het overigens alsof het echt een rot kind is, maar dat is echt niet zo 🙈😜 Hij is ook heel lief naar ons en zijn zusje maar heeft zo zijn momenten!
2 weken geleden
Reactie op Lottie96
Ja, sinds zijn zusje in augustus geboren is. Ze schelen net geen 2 jaar. Za ...
Ja dat zal inderdaad wel jaloezie zijn inderdaad. 😒 onze man heeft geen broertje of zusje dus waar komt het dan vandaan?
En hoe doe jij dat consequent zijn met die trap? Hoelang laat jij hem daar zitten? En wat doe je dan? Wij zetten hem ook wel eens op de trap, maar het doet hem echt niks haha.. maar is doe ik iets niet goed. 🫣
Ik herken wat je zegt hoor; soms denk ik ook; oh shit heb ik een rotkind? Doe ik iets verkeerd in de opvoeding 🫣
2 weken geleden
Reactie op ESom34
Ja dat zal inderdaad wel jaloezie zijn inderdaad. 😒 onze man heeft geen br ...
Oooh in het begin vond hij het bij ons ook leuk, het leek hem niks te doen. Tot op het moment dat hij iets deed wat hij leuk vond maar hij ons of zijn zusje pijn deed. Opeens vond hij het niet meer leuk.
In het begin gaf ik een keus "Of je gaat door maar dan ga je naar de trap, of je stopt nu en dan kun je rustig verder spelen", ging hij door dan zette ik hem dus op de trap. Stopte hij dan benoemde ik dat ik het fijn vond dat hij stopte. Nu weet hij dat hij van slaan en gooien met spullen naar de trap moet dus is die keus er niet meer, ik hoef hem soms alleen nog maar aan te kijken als het dreigt mis te gaan en dan maakt ie zelf al de goede keus, daar complimenteer ik hem dan ook weer voor.
Ik heb ooit gelezen dat je per levensjaar 1 minuut timeout kunt doen. Geen idee waarom maar voor ons werkt het. Ik laat hem soms maar 2 minuten op de trap zitten. Heeft bij ons al het gewenste effect.
Hij weet het donders goed want na die tijd wil hij altijd knuffelen en trekt ie een heel ondeugend koppie 🙈
2 weken geleden
Reactie op Lottie96
Oooh in het begin vond hij het bij ons ook leuk, het leek hem niks te doen. ...
Oh wat goed ! Dankje voor de tip. Ik ga dit ook toepassen. Het is echt soms zo moeilijk om je geduld niet te verliezen en rustig te blijven.
Ergens wel blij dat jullie dit ook hebben.
Zojuist kreeg hij zijn zin niet. Meteen met boeken gooien en gillen, dan weet ik zo niet wat ik moet doen.. Word er echt verdrietig van
2 weken geleden
Reactie op ESom34
Oh wat goed ! Dankje voor de tip. Ik ga dit ook toepassen. Het is echt soms ...
Ik denk dat ik zou zeggen "bij ons in huis wordt niet gegooid met spullen, in een boek hoor je te lezen" en vervolgens meenemen naar de trap. Of eerst meenemen naar de trap en dan dat zeggen. En erbij zeggen dat hij gegooid heeft met spullen wat dus niet mag en dat je hem straks weer komt ophalen als jullie samen denken dat het weer goed gaat in de woonkamer/keuken/....
Zo doe/deed ik het met mijn zoontje, echt gewoon heel duidelijk benoemen wat ik zie en wat ik van hem verwacht. Hopelijk kun je er wat mee!!
2 weken geleden
Reactie op ESom34
Ja dat zal inderdaad wel jaloezie zijn inderdaad. 😒 onze man heeft geen br ...
Kindjes van deze leeftijd kunnen nog lastig hun emoties reguleren en dat uit zich dan op deze manier. Is heel normaal 😊 je kunt bijvoorbeeld een alternatief aanbieden, bijvoorbeeld als je boos bent mag je hier op het kussen slaan. Of voordoen dat aaien wel mag. En afleiden..
2 weken geleden
Mijn zoontje van 2 slaat en gooit ook. Heeft driftbuien en gooit zichzelf op de grond. Alleen als hij zijn zin niet krijgt of moet stoppen met iets waar hij mee speelt omdat we weg gaan of iets dergelijks. Hij heeft geen broertje of zusje. Dus zeker geen abnormaal gedrag. Maar denk alle tips die hierboven genoemd zijn gewoon proberen wat voor jullie werkt. Op de trap zitten helpt bij ons niet want hij blijft niet zitten en wordt erger. Maar ik ben wel heel duidelijk dat het niet mag, want dat snapt hij wel en dat hij daarna sorry moet zeggen. Als hij echt te ver gaat dan zet ik hem in zijn triptrap stoel met zijn gezicht naar de muur voor een paar minuten. Geen of idee of het werkt allemaal maar goed we proberen allemaal maar wat 😂.
2 weken geleden
Hahaha dat met de Tripptrap naar de muur doen wij ook wel eens. 👍🏼 maar dan tijdens het eten want hij gooit ook met eten. Man man .. en dat sorry laten zeggen doen wij ook. Geen idee of dit helpt hoor en of hij het begrijpt wat hij zegt. Hoe vind en voel jij je erbij dat je zoontje zo doet? Maak ik het misschien ook te groot?
2 weken geleden
Reactie op ESom34
Hahaha dat met de Tripptrap naar de muur doen wij ook wel eens. 👍🏼 maar d ...
Ik weet dat het er bij hoort en dat we het moeten verdragen/consequent moet zijn, maar dit komt misschien ook doordat ik met een nog ingewikkelder doelgroep kinderen werk en het in vergelijking daarmee gewoon mee valt 😂😂. Dus ik heb er zelf niet echt last van en maak mij er ook geen zorgen over. Vind het ingewikkelder op altijd consequent te zijn, ook als mijn lontje korter is
2 weken geleden
Oh wat fijn die berichten. Hier ook een peuter met de buien die al beschreven worden. Sinds juli is hij grote broer en in het begin vond hij het wel leuk, maar nu ze steeds met wakker is, en dus aandacht verdeeld moet worden is het zo zoeken. Ik zie hem struggelen terwijl ik zo m’n best doe hem het gevoel te geven dat hij net zo belangrijk is. Zo zeg ik bv tegen zijn zusje: moet je eens kijken hoe knap x is, hij heeft een grote toren gebouwd! En dan straalt hij van oor tot oor, maar het is ook met momenten, zeker vandaag, een enorme uitdaging. Ik ben kapot!
2 weken geleden
Hier was het eerder heel pittig tot ik zijn middagdutjes ben gaan skippen. Driftbuien/huilbuien heeft hij nu niet zo extreem meer. Maar hij is wel erg opstandig en veel is nee. En oh gisteren.. even uit de wandelwagen gehaald om een jas te passen in de winkel. En wilde meneer daarna weer terug in de wagen? Nee hoor. Het was krijsen en schreeuwen en hield zich gestrekt in de wagen. Ik zag en voelde de oordelende blikken daarna op mij gericht 🫣 het was echt even een gevecht. Ik kan hem niet los laten lopen want ik was alleen en moest de wandelwagen besturen en dan kan ik niet continue achter een kind aanhollen die alle kanten op rent.. maargoed. Luier verschonen is ook vaak een strijd en als hij een keer nee te horen krijgt, laat ie zich heel dramatisch vallen op de knieën 😅
2 weken geleden
Reactie op Jool88
Hier was het eerder heel pittig tot ik zijn middagdutjes ben gaan skippen. ...
Ik herken het punt dat ze dan niet meer in de kinderwagen willen zitten en als ze dat niet wil dan is het of de kinderwagen vasthouden of mama een handje geven en op een gegeven moment wil ze toch weer in de kinderwagen maar het is dat moment even mama uittesten dan denk ik ja kind ga maar lopen dan.. misschien tijd voor zindelijkheid als hij de luier weigert? Hier is ze zindelijk met 2 en 2 maand, ik wilde die strijd ook niet meer 😅 nou dan maar de luier uit en mevrouw was binnen 2 weken zindelijk 😅😅... Ik probeer strijd te voorkomen en opties te geven maar wel op mijn manier en consequent te blijven.. bij ons scheelt het in iedergeval heel veel driftbuien.
2 weken geleden
Reactie op SharElaine
Ik herken het punt dat ze dan niet meer in de kinderwagen willen zitten en ...
Ik was eerst bezig met zindelijkheid en hij deed het al best goed, in ieder geval met plassen. Maar nu zit hij weer in een fase waarop hij niks van het potje wil weten en wil het hem ook niet opdringen, dus laat ik het maar even voor wat het is nu. Ik laat het wel gewoon in de woonkamer staan. Opties geven werkt vaak ook nog niet. Dan vraag ik wil je dit of wil je dat? Jij mag kiezen. En dan is het alleen maar "nee!" 😂 dus dat schiet ook niet echt op
2 weken geleden
Reactie op Jool88
Ik was eerst bezig met zindelijkheid en hij deed het al best goed, in ieder ...
Oh nou dat plassen is toch al heel wat! Misschien met stickers plakken belonen en als de kaart vol is klein kadootje of wat wij deden is een ijsje eten bij de ijssalon 😅. En die "nee" overal op jaa die kennen wij ook heel goed 😑 maar ze maakt uiteindelijk toch wel een keuze omdat we toch heel standvastig blijven, heeft ze ook echt nodig hoor.. als ze merkt dat ze 1 vinger kan krijgen dan is het ook meteen de hele hand willen 🥲
vorige week
Reactie op Jool88
Hier was het eerder heel pittig tot ik zijn middagdutjes ben gaan skippen. ...
Oh wat heftig hè!! Ik ben er ook zo mee aan. Maar wat grappig dat het beter werd toen je zijn middagslaapje er uit bent gaan halen. Wat zal dat zijn waardoor het dan beter is ? Heb jij een idee ?