19 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben er morgen 29 en ik heb het ook zo goed als de hele dag. Weet wel niet echt als het kwaad kan

3 jaar geleden

Ik herken het ook, ben 28 weken. De hele dag harde buiken. En dat terwijl in eigenlijk grote deel van de dag in rust ben. Verder is met de baby alles prima, kwestie van pech hebben denk ik 🫠

3 jaar geleden

Ik ben 31 weken zwanger en heb dagelijks harde buiken. Zowel tijdens werkdagen als tijdens vrije dagen. Ook wanneer ik opsta van bv bed. Ze trekken snel weg maar soms duurt het iets langer. Ik heb het aan de vk gevraagd zei gaf aan dat wanneer ze geen pijn doen en geen bloedverlies hebt het niet zo erg is.

3 jaar geleden

Ik heb er ook last van en ben 31 weken zwanger.. ze kwamen zomaar vaker toen ik de 30 weken bereikte.. wanneer ik moet plassen wanneer zij beweegt in mn buik..hoort erbij blijkbaar 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Warme douche nemen. Als het dan niet afzakt, gelijk je verloskundige bellen! Dan zou je bevalling begonnen kunnen zijn.

3 jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Trekt wel altijd weg binnen een paar minuten. Gelukkig geen pijn

3 jaar geleden

Ik ben 32 weken vandaag en heb ook de hele dag een harde buik. Volgens de verloskundige pech, het kindje doet het verder goed.

3 jaar geleden

Ik ben nu 29 weken en had vorige week ook ineens meer harde buiken, toen urine ingeleverd bij de huisarts en bleek beginnende blaasontsteking te hebben dus kuurtje voor gehad en nu bijna geen harde buiken meer (af en toe, wat voor mij nu normaal is). Dus misschien voor de zekerheid dat ook checken?

3 jaar geleden

Ik ben 31 weken en had ook enorm veel last van harde buiken die niet weggingen! Urine staal ingeleverd en had een blaasontsteking, na medicatie was het weg & de harde buiken waren ook weer "normaal"!

3 jaar geleden

Reactie op tbd

Ik ben nu 29 weken en had vorige week ook ineens meer harde buiken, toen ur ...
Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Bedankt voor de tip!
Hoe is het nu met je?

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Hoe is het nu met je?
Vanochtend urine ingeleverd bij de huisarts!

3 jaar geleden

Hoe is het met je?

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Hoe is het met je?
Ik heb geen blaasontsteking... Heb ook geen weeën... Toch nog steeds mega vaak harde buik. Verloskundige zei me geen zorgen te maken. Probeer er maar mee om te gaan door zo vaak mogelijk kort rusten voor zover dat gaat met een 2- jarige. Heb jij er zelf ook last van?

3 jaar geleden

Ik heb geen blaasontsteking... Heb ook geen weeën... Toch nog steeds mega v ...
Fijn dat er geen aanwijzingen zijn voor vroeggeboorte. Ik heb wel vaker last van harde buiken nu. Bij eerste merkte ik het nauwelijks. Maar nu toch drukker ook thuis met een dreumes. En afgelopen week flink verkouden. Na hoestbui gegarandeerd een harde buik. En ook op werk trouwens, lichamelijk intensieve baan, iets teveel doen en knoertharde ballon in mijn buik.... Het schijnt erbij te horen

3 jaar geleden

Ik merk ook wel echt toename in harde buiken hoor, het wordt echt door van alles getriggerd; als ik naar de wc moet, als de baby beweegt, als ik op mn rug ga liggen. Maar zolang het snel weer wegtrekt en geen pijn doet zal t wel goed zijn 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Kan het trouwens zijn dat je een harde buik niet voelt? De vroedvrouw was laatst hier die zei dat ik een harde buik had. Dit heb ik wel regelmatig dat mijn buik steenhard aanvoelt maar ik dacht tot nu toe altijd dat dat de baby was die dicht tegen de buitenkant ligt. Want buiten dat het hard aanvoelt, voel ik niets anders speciaal.

3 jaar geleden

Reactie op Oscarlien

Kan het trouwens zijn dat je een harde buik niet voelt? De vroedvrouw was ...
Ja hoor, hoeft zeker niet pijnlijk of gevoelig te zijn

3 jaar geleden

Het hoort er bij tot zo ver ik heb al harde buiken vanaf 13 weken en werk dus ook al minder sinds dat termijn omdat harde buiken uit eindelijk vroeg geboorte kunnen veroorzaken het betekent gewoon dat je het echt rustiger aan moet doen. Sinds ik minder werk ook minder last van harde buiken ze zijn er af en toe nog wel maar is echt beter. Nu ik wat verder kom worden ze weer ietsje meer maar het word natuurlijk ook zwaarder allemaal.