42 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op JetaxLeo
Ik weet wat je bedoeld ! Dat had mijn zoontje ook tot ik zelf had gevraagd ...
Thanks voor de tip! Ze is nu weer snotverkouden, dus ik vrees dat het over een week weer raak is.
Ze is ook gewoon een bikkel… laatste oorontsteking was waarschijnlijk al twee weken bezig. Want: korte dutjes, slecht slapen… maarja, we waren ook bezig met tandjes en sprong 6. En ze was verder gewoon heel blij.
Tot ze in één keer 40 graden koorts kreeg en we bij de HAP zaten omdat ze zo aan het hijgen was… ernstige dubbele oorontsteking. Muppet.
Ik laat me bij de volgende idd doorverwijzen. Thx!
5 maanden geleden
Hier nu de vierde dubbele oorontsteking… zondag bij de hap was alles schoon (uhuh). Maandagmiddag weer dikke koorts en dinsdag flinke dubbele oor- en keelontsteking. Dus nu antibioticakuur 4 in 2.5e maand.
Zonder kan ze ook echt niet… koorts was gistermiddag 41.5. Ze wilde niet drinken, niet eten, geen plasluiers… gisteravond vd hap een pijnstillingsplan gekregen voor 24 uur. Ze heeft zowaar een paar uur geslapen.
De huisarts vond het wederom geen verwijzing naar KNO-arts waard. Want: ‘het heerst’ en ‘kleintjes hebben hier nu eenmaal vaak last van’. Maar door mn slaapgebrek zat het me zo hoog, dat ik niet weg ben gegaan tot ik een verwijzing op zak had…
Iedere verkoudheid eindigt hier in dubbele oorontsteking. Ondanks ik direct haar neus spoel etc.
5 maanden geleden
Reactie op ciskamaria
Hier nu de vierde dubbele oorontsteking… zondag bij de hap was alles schoon ...
Wow, 4e kuur in 10 weken! En zulke hoge koorts.... Arm kleintje, en mama ook.
Goed dat je een verwijzing hebt, hopelijk kunnen ze je kindje helpen
5 maanden geleden
Reactie op SH1994
Wij hebben een verwijzing gekregen naar de KNO! Kunnen 5 juni terecht
Dat is beter! Ik half juli 😂 nu dus kijken naar ander ziekenhuis
5 maanden geleden
Reactie op SH1994
Woon je in de buurt van Gelderland? Dan rijnstate!
Nee, in Gouda! Maar viavia (op een hele bijzondere manier) kan ik as woensdag al terecht in Spijkenisse… dus helemaal blij mee.
Al is ze nu ook getest op kinkhoest en haar holtes blijven vol zitten… dus ik heen geen idee meer wat t nu allemaal is.
5 maanden geleden
Hier inmiddels de afspraak met de KNO-arts gehad.
Haar kuur voor de vierde ontsteking zat er net een dag op… die week meerdere keren bij de HAP en huisarts gezeten, omdat ze piepend ademhaalde en urenlange hoestbuien had. Maar ze had geen koorts meer, neusvleugelde niet en was blij en alert. Uit de onderzoeken kwam niets, behalve piepje in haar longen… en dus een virus. We moesten uitzieken.
Bij de KNO bleek dat haar beide oren nog steeds ontstoken zijn. Maar ook haar keelamandelen waren flink ontstoken. Wat gelijk verklaart dat ze geen stukjes (bv 8 maanden potjes en brood) wegkrijgt. Hij vroeg zich af of ze uberhaupt kan slikken…
Ze moet nu comfortabel gehouden worden tot haar eerste verjaardag. Ze moet nu 3 maanden aan de antibiotica. Eerst om te genezen, dan om nieuwe infecties te voorkomen. Daarnaast heeft ze een neusspray voor 2-jarigen… en moet ik haar twee weken een zetpil geven voor het slapen gaan.
Volgens de arts moet ze veel pijn hebben, maar er inmiddels ook al aan gewend zijn…
Na haar eerste dag AB sliep ze de nachten weer door, werd ze s avonds niet huilend wakker en hoestte ze zoveel minder. Dit heeft serieus maanden geduurd, terwijl ze vanaf 2.5e maand al doorsliep…
Dikke shoutout naar alle huisartsen die ik de afgelopen weken heb gezien. Dit was zo niet nodig geweest…
5 maanden geleden
Wij zijn afgelopen dinsdag naar de osteopaat geweest voor zijn oortjes. Vaak irritaties, ontstekingen en looporen gehad. Slaapt nu door tot half 6 in de ochtend voor het eerst…! Gaan volgende week weer, ben benieuwd hoe het daarna zal gaan… Iemand anders meer ervaring met een osteopaat bij oorontstekingen?
5 maanden geleden
Reactie op SH1994
Ah wat sneu dit zeg! Hebben ze het gehad over buisjes?
Ja, de antibiotica is ter overbrugging. Rond haar 1e verjaardag krijgt ze buisjes. Op haar tweede verjaardag worden waarschijnlijk haar amandelen verwijderd.
5 maanden geleden
Onze kinderarts (ik woon niet in NL) waarschuwt altijd voor risico op gehoorbeschadiging bij te veel oorontstekingen. Echt goed in de gaten houden en niet te lang mee doorlopen zonder te behandelen 😓
Snot als het veel is constant proberen uit te zuigen ipv dat het steeds terug die gangetjes in loopt, of als je je kindje laat huilen dat de traantjes de oortjes in lopen 😬😓 En in bad ook oppassen met te veel water, goed afdrogen... Zo zielig en pijnlijk, oorontsteking
4 maanden geleden
We zijn inmiddels doorverwezen naar de KNO-arts in Gouda (na nog een dubbele oor- en keelontsteking).
Ze heeft een spoedplaats gekregen op de wachtlijst en ze krijgt 5 juli buisjes. Ze is dan 10.5e maand…
Hopelijk is daarmee de ellende voorlopig even voorbij.