10 Reacties

2 jaar geleden
Je mag zo een andere neusspray (even zoeken welke de veilige is) gebruiken voor korte duur, dacht max 5 dagen. Werkt vaak een stuk beter dan een zoutoplossing, voel je je misschien even wat beter. Maar als het langer doorzet wel weer terug op zout water.
Wellicht even kijken of er nog wat veilige medicijnen of kruiden zijn die je helpend tegen het hoesten en de kriebel (check Lareb voor veilige substanties).
En als het aanhoud zou ik wel even een belletje geven aan je huisarts

2 jaar geleden
Even afspraak met de huisarts.
Je mag xylometazoline volgens gebruiksaanwijzing gewoon gebruiken tijdelijk.
Vriendin van me had verstopte neus de halve zwangerschap en die heeft altijd de kindervariant gebruikt op advies van huisarts.
Dus maak een afspraak daar!

2 jaar geleden
Heb je toevallig allergieën of astma? Kan het niet zijn dat iets op hol geslagen is in plaats van dat je echt verkouden bent? Je weerstand is wel lager, dat is gewoon echt wel merkbaar. 😅 ik krijg vandaag een luchtreiniger binnen voor de slaapkamer. Ik hoop dat ik daar mijn dichte neus en hoesten mee kan indimmen. Vooral die kriebelhoest is zo naar 🤯 Zeker met die weke bekkenbodemspieren 😂😂

2 jaar geleden
Reactie op Lilymy
Beetje hooikoorts maar dan. Heb ik altijd ander klachten 🙈 veder niet. Ja ...
Je hormonen en immuunsysteem zijn nu anders nu je zwanger bent. Je kunt minder klachten hebben, maar juist ook méér en anders. Dus.. ik zou het niet helemaal uitsluiten. Hooikoortsseizoen is deze maand wel echt weer begonnen. 🤔 het kan met een verkoudheidje zijn begonnen, maar door je lage weerstand kan de hooikoorts er bovenop zijn gekomen. 🤷♀️

2 jaar geleden
Ik modder ook al 4 weken met een verkoudheid. Ben dus niet de enige.. Begon als flinke griep, heb een week in bed gelegen. Daarna nog een week herstellen/ziekgemeld van werk. Toen weer een week gewerkt, weer koorts en griepgevoel in het weekend. Maandag weer gaan werken maar t gaat nog steeds niet van harte. Ik ben niet bekend met hooikoorts of andere allergieën. Volgens mijn zusje pik je als zwangere vaker dingen op door verminderde weerstand maar ben er nu wel een beetje klaar mee. M'n oren zitten nog altijd dicht, groen snot, verslijt megaveel pakken zakdoeken en hoest me gek, vooral snachts droge kriebelhoest. Pfff...

2 jaar geleden
Reactie op Aphrodite
Heb je toevallig allergieën of astma? Kan het niet zijn dat iets op hol ges ...
Pffff dat laatste echt hoor 😅