13 Reacties

vorig jaar

Ik zou als ik jou was wel even contact leggen met een huisartsenpost. Mijn dochtertje heeft toen zij 1,5 jaar oud was heel ernstig de waterpokken gehad. Op een gegeven moment had zij ‘s nachts 40.2 graden koorts, maar had ze 4 uur geleden een zetpil gehad. Ze heeft toen uiteindelijk een halve koortsstuip gehad, waarbij de ambulance moest komen. Ze had de hoge koorts achteraf gezien door een combinatie van waterpokken en een dubbele oorontsteking. Ik wil je hiermee uiteraard niet bang maken. Maar denk wel dat het verstandig is om even advies in te winnen. Ook omdat onze kleintjes nog onder een jaar zijn! Beterschap!!

vorig jaar

Onze zoon heeft net ook de waterpokken gehad en heeft ook 1 of 2 dagen koorts gehad, waarvan sowieso 1x ook 39.6 gemeten.

vorig jaar

Opzich is hoge koorts bij kindjes veelvoorkomend maar zou wel bellen idd. En over dat tevaak bellen naar hap/huisarts geen zorgen maken. Onze huisarts staat als frequent contact in m'n telefoon naast m'n vent🤭

vorig jaar

Onze zoon van 8 maanden had vorige week 3 dagen 40.5. Bij de huisarts geweest en zo lang hij goed at, dronk en vrolijk was, was het in orde! En de plasluiers natuurlijk.. Hij had een virale infectie en daarop kon dit de reactie zijn. Onze dochter van 2 heeft nu ook de waterpokken en elke dag 39.7. Na zetpil zakt het wat en na zo’n 5/6 uur is hij weer terug op dezelfde hoogte. Je kan altijd even bellen maar het lijkt nog goed te gaan zo te horen :)

vorig jaar

Hier onze dochter ook 40 graden koorts die niet veel zakte met zetpil. Vandaag, dag 6, nog steeds 38,5 verhoging die nu wel goed zakt met zetpil. (Ik geef nog zetpil omdat ze anders echt nog wel afziet en veel huilt anders…)

vorig jaar

Opzich geen zorgen, zolang de koorts onder de 42 graden blijft en hij goed blijft drinken en plassen en goed op je blijft reageren (dus niet suf is). Als de koorts langer dan 5 dagen aanhoudt of terug komt nadat hij 24uur koortsvrij is geweest dan wel de huisarts bellen. En als je het niet vertrouwd of je zorgen maakt ook gewoon bellen natuurlijk! Vertrouw op je moedergevoel. Jij kent je zoontje het beste. De zetpillen eerst maar door blijven gebruiken, 3 keer per dag zodat hij een spiegel opbouwt. En hem vannacht niet te warm inpakken. Hij moet z'n warmte kwijt kunnen. Liever te vaak de huisartsenpost bellen dan te weinig trouwens. Ze vinden het echt niet vervelend. Zeker bij baby's/ kinderen niet. Een ongeruste ouder is altijd reden voor een afspraak... Je kan ook op thuisarts.nl kijken en op waterpokken zoeken. Daar staat overzichtelijk waar je op moet letten en wat alarmsymptomen zijn. Heel veel beterschap! Groetjes, een doktersassistente 😊

vorig jaar

Dank voor alle reacties! Fijn om iig ook herkenning te lezen van de hoge koorts (arme kindjes wel!). We kijken het nog even aan 😊. Wel was hij ook aan het kokhalzen steeds, echt heel naar voor hem. We hebben inderdaad zetpil gegeven weer voor het slapen en heeft alleen een romper met korte mouwen aan en zo’n slaapzakje zonder mouwen van hydrofiel. Is eigenlijk voor de zomer gezien mijn kinderen erg gehecht zijn aan slapen in een slaapzak (zelfs als de mussen dood van het dak vallen). Laten we hopen dat alle kindjes met waterpokken op dit moment weer snel opknappen!

vorig jaar

Nog even stomme vraag. Maar die in zijn ooghoek, is dat normaal of aan het ontsteken? Oogje is ook wat dikker eronder dan andere kant maarja waterpokken zelf zijn ook dik 😜.

vorig jaar

Reactie op Nienetjuhh

Nog even stomme vraag. Maar die in zijn ooghoek, is dat normaal of aan het ...
Onze dochter had er ook een paar die enorm rood errond zagen. Nu aan het minderen. Misschien even in de gaten houden, maar voor nu lijkt mij (geen medisch advies, gewoon persoonlijk) het nog ok…

vorig jaar

Reactie op julie83

Onze dochter had er ook een paar die enorm rood errond zagen. Nu aan het mi ...
Haha bedankt! Ja ik merkte net dat ik gewoon extreem overbezorgde modus in ga en me helemaal gek maak waars 🙈. Mijn oudste had met net 1 jaar waterpokken en echt stukken milder verloop (wel helemaal onder). Bedacht me dat mijn oudste rond deze leeftijd met wat begon als “onschuldig griepje” bijna op de IC belandde en sowieso een week in het ziekenhuis lag. Misschien dat ik daarom nu compleet in de stress schiet bij alles 😅. Oh well, elke gek heeft zijn gebrek 🙃. Bedankt iig allemaal! Over een weekje waars allemaal weer goed op wat ingedroogde waterpokken na.

vorig jaar

Reactie op Nienetjuhh

Nog even stomme vraag. Maar die in zijn ooghoek, is dat normaal of aan het ...
De foto is niet heel duidelijk 🙈 maar het lijkt mij niet echt ontstoken. Toch zou ik hier mee wel ff langs de huisarts gaan, zo dicht bij z'n oogje... Misschien dat er voor de zekerheid dan een antibioticazalfje of anti-virale druppels worden gegeven.

vorig jaar

Ondertussen al wat beter? Onze dochter is al veeeel beter. Geen koorts meer. Alleen heel veel jeuk waardoor ze het heel lastig heeft en de hele dag huilt/hangt/…

vorig jaar

Reactie op julie83

Ondertussen al wat beter? Onze dochter is al veeeel beter. Geen koorts meer ...
Lief dat je het vraagt! Hier nog vol in de koorts en jeuk en prutogen 🙈. Denk dat Moederdag niet de geplande BBQ maar een kleef aan mama dag gaat worden 😅. Liefste natuurlijk zo snel mogelijk weer een blij kind (wat slaapt!!) Hoop alleen heel erg dat hij woensdag weer oké is voor de KDV want heb afgelopen week maar 1 dag kunnen werken. Als hij woensdag nog niet compleet ingedroogde blaasjes heeft mis ik weer bijna m’n hele werkweek (werk op maandag niet en dinsdag past mn moeder op en die geeft aan prima te willen oppassen).