68 Reacties
2 jaar geleden
Dit is zoo herkenbaar! Heb precies hetzelfde en toen ze klein was was ze ook inderdaad geen geweldige slaper. Ik heb een paar keer ook geprobereerd met de pick up put down methode, maar zonder succes. Aanstaande vrijdag ga ik beginnen met de slaapcoach, puur zodat ze self leert in slaap te vallen. Hopen dat het lukt
2 jaar geleden
Reactie op Lyla123
Dit is zoo herkenbaar! Heb precies hetzelfde en toen ze klein was was ze oo ...
Ik ben heel benieuwd of je verbetering merkt met de slaapcoach, zou je je ervaring dan willen delen? Ik hoop dat het gaat werken voor jullie!
2 jaar geleden
Mijn baby is van 9 augustus, wordt nog steeds elke 3u wakker voor melk. Heeeel soms 4u.. valt ook niet zelfstandig in slaap. Elke x dat ik hem neerleg wordt hij huilend wakker😅 mijn firstborn sliep met 8 maanden in 1x door. Het verschilt dus vooral echt per kindje, er is geen vaste schema waar een baby hoort door te slapen of dergelijke.. volg behoeften van je babytje 💚 ik ging mijn dochter altijd wel optillen en troosten, ik hoorde elke x “ja ze gaat wennen hieraan en nooit zelfstandig slapen” - ze sliep heerlijk door en viel zelfstandig in slaap na 8 maanden:)
2 jaar geleden
Dit is helemaal niet gek, hartstikke normaal baby gedrag. De ene baby heeft gewoon meer nabijheid nodig rond het slapen dan de ander. Ik raad je de podcast ‘Liefde van een moeder’ van harte aan. Hele fijne, wetenschappelijke info hierover. Als je er zelf geen problemen mee hebt om even te wiegen, dan lekker zo laten en niet je niet druk maken wat de omgeving ervan vindt.
2 jaar geleden
Je beschrijft precies mijn kleine monstertje. Voor gemak laat ik het nu gewoon bij wat het is. Ik weet zeker dat het op een dag wel gaat lukken maar voor nu doe ik het met plezier🙈😂
2 jaar geleden
Onze dochter moet je ook alllltijd wiegen en voor de avondvoeding voed ik haar aan de borst in slaap. Tuurlijk zouden wij soms willen dat het niet elke keer nodig is maar het is wat het is. De eerste maanden kon zij niet eens in de autostoel gaan slapen, inmiddels kan zij nu heerlijk zelf inslaap vallen in de autostoel. Elk kindje is anders, ik volg haar maar gewoon. Als ze eenmaal slaapt slaapt ze, behalve tijdens ziekte of sprong, hartstikke goed.
Maar nog even genieten van alle knuffels tot ze straks het niet meer willen!!
2 jaar geleden
Reactie op AtreeB
Dit is helemaal niet gek, hartstikke normaal baby gedrag. De ene baby heeft ...
Bedankt voor je berichtje! Geeft weer even vertrouwen dat het niet zo abnormaal is als wat de omgeving doet denken haha
2 jaar geleden
Je beschrijft precies mijn kleine monstertje. Voor gemak laat ik het nu gew ...
Haha toch fijn dat het herkenbaar is😋. Ik vind het wiegen ook niet zo'n enorm probleem nu het niet meer heel lang duurt. Ben wel met name beetje bang voor op de kinderopvang over 4 maanden. Ben beetje bang dat ze hem daar wel gewoon gaan wegleggen en laten huilen
2 jaar geleden
Hier hetzelfde. Hoef niet te wiegen maar ze valt wel tegen me aan op de stoel in slaap. In het begin moest ze echt slapen voordat ik haar weg kon leggen, nu zodra ze haar oogjes paar min dicht heeft. Ze slaapt wel regelmatig 10 tot 12 uur door, dus ik gok dat ze 's nachts soms wel zelf weer in slaap valt. Heb ook geen slaaptraining oid gedaan.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Wel merk ik dat hij steeds eerder weggelegd wil worden en niet altijd meer gewiegd wil worden.
In de nacht wordt hij soms wel wakker en valt dan zelf in slaap🤷🏼♀️
Ik trok me ook veel aan van andere mensen maar heb dat nu toch losgelaten. Uiteindelijk gaan ze het zelf doen en blijkbaar hebben ze nu ons nog nodig ❤️
2 jaar geleden
Ik begrijp je gevoel van het niet laten huilen, maar wellicht is toch een gesprek met slaapcoach nuttig. Wij hebben een consult geboekt bij slaaptipsvoorbabys een paar weken geleden. En ja, zij adviseerde toch wel echt om te laten huilen (wel tussendoor even terug). We hebben dit gedaan en de 2e nacht sliep hij al zo goed als door! Het was heeeeel pittig. Ik heb mijn man de eerste nacht laten doen, omdat ik het echt heel zielig vond. Maar nu ben ik zo ontzettend blij met die stap, want hij valt nu zonder hulp en huilen binnen 5-10 min in slaap (ook overdag). Ik denk dat je altijd je eigen gevoel moet blijven volgen, maar als je wilt dat het gemakkelijker gaat, dan zal er waarschijnlijk toch iets veranderd moeten worden. Succes 🍀
2 jaar geleden
Ik begrijp je gevoel van het niet laten huilen, maar wellicht is toch een g ...
Waar ik dan benieuwd naar ben: hoelang heeft je kindje gehuild voor hij in slaap viel??
2 jaar geleden
Reactie op EllenV1992
Waar ik dan benieuwd naar ben: hoelang heeft je kindje gehuild voor hij in ...
Ik heb het namelijk uit wanhoop geprobeerd en na elke vijf minuten terug en in z’n bedje troosten, maar trok het na half uur niet meer: hartverscheurend heel m’n lijf deed pijn en eindstand kind verdrietig en mama verdrietig
2 jaar geleden
Ik begrijp je gevoel van het niet laten huilen, maar wellicht is toch een g ...
Bedankt voor je bericht. Fijn dat de slaapcoach voor jullie heeft geholpen! 😊 Ik hoor / lees het inderdaad vaker dat het soms zo goed werkt voor mensen. Zorgt er ook voor dat ik ga twijfelen om het te doen, maar het stukje huilen houd me toch tegen.
2 jaar geleden
Eerst even een vraag terug aan jou: is het voor jullie zelf een probleem om in slaap te wiegen en te knuffelen? Los van wat de rest denkt he. Want als dit voor jullie prima werkt en iedereen in het gezin voelt zich er prima bij, dan is er denk ik geen probleem toch? 😊
Doorslapen hoeft op deze leeftijd nog niet. Het is fijn als je kindje daar al toe in staat is maar de meeste baby's worden nog wakker en/of hebben nog een nachtvoeding nodig.
2 jaar geleden
Laten huilen is ook niet mijn ding.. Maar weg leggen en spelen prima joh, uiteindelijk gaat ze liggen en slapen.. Ze kan nu zichzelf optrekken tot staan en dat is natuurlijk super leuk.. Dus het slapen gaat nu wat uitdagender. Zeker in d'r ledikant heeft ze veel sta mogelijkheden. We leggen haar nu steeds terug en zeggen "slaap lekker, het is tijd om te slapen" en dan terug op haar rug en deken over. Seconden later staat ze weer, en dan doen we het zelfde. Zolang ze niet overstuur huilt gaat ze niet meer uit bed. Gisteren gaf ze het na 10 minuten op. En is ze lekker gaan slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Solanum
Eerst even een vraag terug aan jou: is het voor jullie zelf een probleem om ...
Nee, in principe vinden we het zelf niet een heel groot probleem aangezien het nier meer zo veel tijd kost.
Al vind ik het wel lastig om de verantwoording voor het laten slapen bij iemand anders te laten. Daarom laat ik eigenlijk nooit mensen op passen, omdat ik bang ben dat anderen er niet genoeg tijd voor zullen nemen (of toch stiekem hun eigen mening van het laten huilen gaan doordrukken) En bv ook als hij straks naar de kinderopvang gaat, dan ben ik ook weer een beetje bang dat ze hem daar gaan laten huilen als ze kleinere baby'tjes hebben die logischerwijs meer hulp nodig zouden hebben.
Oh ja en ik ben 8 weken zwanger van de 2e, dus op zich zou het dan wel fijn zijn als het slapen dan wat minder tijd zou kosten, maar goed dat duurt dus nog wel even.😊
2 jaar geleden
Onze zoon kan ook nog niet zelf in slaap vallen. Daarnaast slaapt hij vaak bij ons of op schoot. Want als hij op zichzelf slaapt wordt hij standaard na een 0:30 min. wakker. Wij zijn sinds een week met de put down methode bezig maar er is nog weinig verbetering helaas.