27 Reacties

vorig jaar

Ik doe deze week een sapkuur van juilz om even te ‘resetten/detoxen’ daarna ga ik dat intermitting fasting doen. Dat je alleen tussen 12:00 en 20:00 eet. Hopelijk levert dat me iets op. Heb nu nog veel ‘honger’ aldoor dus hoop door die sapkuur een beetje van die honger af te komen en te wennen aan weinig eten.

vorig jaar

Heyhey! Pff.. ik ben heeel benieuwd naar de tips! Ik ben nu 2 maanden bezig met intermittent fasting (11 uur ontbijt 14 uur lunch 16 uur tussendoortje en max 19 uur avondeten) . Iedere dag minimaal 10.000 stappen en 2 keer per week iets aan sport. Ik ben 2 kilo kwijt geraakt na 1 maand maar nu staat het alweer 3 weken stil.. ik weet het ook echt niet meer
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Ik ben er ook mee bezig sinds 2 weken nu. Inderdaad een kcal te kort en probeer aan je eiwitten te komen! Helpt echt tegen het honger gevoel. Hoeveel kg wil je kwijt? Probeer in kleine stapjes te doen , dit motiveert bij mij veel meer dan bijv 20kg eraf willen. Ik ben nu in 2 weken tijd 3kg afgevallen en doe het met stappen van 5kg. Veel beter vol te houden voor mij dan. Probeer ook niet te streng voor jezelf te zijn, je mag heus wel een koekje binnen je kcal te kort☺️ Verder drink ik veel water en neem nu geen suiker meer in m’n drinken(scheelt ook al veel!) Gebruik je ook een app voor je voeding?

vorig jaar

Reactie op Mandyyyy98

Ik ben er ook mee bezig sinds 2 weken nu. Inderdaad een kcal te kort en pro ...
Oh fijne tips!! Heb je een voorbeeld van wat je op een dag eet?

vorig jaar

Ik drink elke ochtend nuchter een gembershot en verder ben ik enorm druk met een kleine van bijna 10 maanden en een peuter van 2. Ik probeer 1 a 2x in de week te sporten (kickbox zaktraining en circuit training.) Ik ben gelukkig weer een beetje de oude wil alles wel nog wat strakker hebben maar dat zal tijd nodig hebben. Ik eet verder eigenlijk waar ik zin in heb. Probeer beetje of vet en suikers te letten.en veel water te drinken

vorig jaar

Reactie op Sisi Jones

Oh fijne tips!! Heb je een voorbeeld van wat je op een dag eet?
‘s morgens 2 sneetjes brood of wasa delicat thin crisps (laag in kcal) met zuivelspread + zalm of kipfilet , rookvlees of smeerkaas , gekookt eitje wat jij lekker vind ( ik probeer wel mager vleeswaren) ‘s middags ongeveer hetzelfde en dan erbij proteïne toetje / kwark of Griekse yoghurt met fruit In de avond in principe onbeperkt groente, een goede portie aardappel (ik neem met schil voor de vezels) lekker stukkie vlees of vis. Soms een salade en dan neem ik er wat extra vlees bij of eieren. Rijst of pasta kan ook zeker, gewoon wat je lekker vind, je kan best wel alles eten hoor ☺️ En dan in de avond nog een stuk fruit, Lotus speculoos koekje en soms een toastje. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken maar ga mezelf echt niet al het lekkers ontzeggen! Maakt het echt zoveel makkelijker😊 ik heb nu niet het idee dat ik op dieet ben. oh en weeg je voeding, niet schatten want dat komt vaak niet overeen met wat je echt eet. Ook heb ik van esn een low calorie bak spray, als je olie of boter gebruikt loopt het nogal hoog op in de kcal.

vorig jaar

2 volkeren boterhammen met Light beleg en lekker veel groente erop voor ontbijt en lunch, tussendoor een vers gekookt ei ochtend en middag of een yoghurtje mager met fruit. En dan avondeten veel groenten, mager vlees, geen sausjes en miss een beetje aardappels of rijst. Miss savobds ook nog een ei of wat fruit bijvoorbeeld. Veel water thee en koffie zonder iets. Dat heeft mij veel geholpen, en als ik ergens heen ging bijvoorbeeld een verjaardag of een high tea deed ik wel mee (in kleinere porties of alleen eten wat je echt lekker vind) maar dat houdt je balans goed denk ik. Ook weer niet te streng. Én ook af en toe een glas witte wijn :)

vorig jaar

Met intermittent fasting (8 uur per dag eten en 16 uur niet) ben ik de meeste zwangerschaps kilo's kwijt. Nu eigenlijk wat vaker sporten om wat strakker in het velletje te gaan zitten. Succes iedereen!

vorig jaar

Ik ben voor mijn eerste zwangerschap met intermittend fasting zo’n 12 kilo afgevallen, dat beviel mij echt wel goed. Ik at alleen tussen 12-20u. Je moet dan natuurlijk alsnog opletten dat je in die 8 uur niet veel eet en vooral gezonde dingen eten, maar ik was daardoor wel bewuster bezig met wat ik wel of niet at. En doordat je gewoon met jezelf hebt afgesproken dat het eten na 20u klaar is ging ik automatisch ook minder snacken. Inmiddels 4 jaar en 2 kinderen verder en er zijn wel weer wat zwangerschapskilo’s blijven hangen. Als ik gestopt ben met borstvoeding pak ik deze methode weer op. Icm met borstvoeding vind ik het zelf niet fijn.

vorig jaar

- geen alcohol! - focus op voedingsstoffen in plaats van kcal helpt denk ik op de lange termijn om gezondere keuzes te maken - savonds voor het slapen een rondje wandelen met je kindje:) - mealpreppen helpt mij om gezond te eten savonds na werk. Ik heb dan echt geen zin om nog te gaan staan koken - lage calorien snackjes in huis halen. Overdag eet ik alleen maar groente en fruit tussen de maaltijden door Ik probeer juist aan te komen (hg zwangerschap waardoor mijn honger nogsteeds niet terug is en bv). Ben heeeeel erg bezig met gezonde keuzes maken zodat ik “mooi” aankom als je begrijpt wat ik bedoel:) denk dat het hetzelfde is de andere kant op! Zo veel mogelijk bewegen en gezonde keuzes maken
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Wat mij echt goed helpt.. Klinkt misschien stom 😅 Maar ik stel echt mijn algoritme er op in. Ik volg gezonde influencers, die niet perse focussen op alleen afvallen maar op een geheel gezonde levensstijl! Zoals Joep Rovers, Ismee Pure Living, Iris de Goede. Heerlijk, en het inspireert enorm! Ook de kennis vind ik leuk om op te doen en zo maak ik structureel gezondere keuzes!

vorig jaar

Intermitting fasting is bijvoorbeeld heel populair, maar ik leer bijvoorbeeld dat het bij vrouwen specifiek het lichaam in de stress stand zet (bij mannen werkt dit anders). Je valt er wellicht wel van af, maar het is niet perse gezond. Zeker als je borstvoeding geeft niet!

vorig jaar

Reactie op Mominaugust

Intermitting fasting is bijvoorbeeld heel populair, maar ik leer bijvoorbee ...
Waar leer jij dat dan? Ik ervaarde die stress echt totaal niet.

vorig jaar

Ik ben 6 mei begonnen met het dieet 'Broodje Dunner' en nu zo'n 5kg afgevallen. Makkelijke en snelle recepten (want we hebben kleintjes, dus het moet niet te lang duren), met normale producten uit de supermarkt. Heerlijk eten en heel goed vol te houden

vorig jaar

Reactie op Amber1808

Ik ben 6 mei begonnen met het dieet 'Broodje Dunner' en nu zo'n 5kg afgeval ...
Ik volg haar ook op insta en twijfel om het aan te schaffen. Zeer persoonlijke vraag, dus voel je niet verplicht om te antwoorden, maar mag ik vragen wat je startgewicht was? Ik vraag dit omdat ik op haar insta zoveel goede succesverhalen lees, maar het voor mijn gevoel niet haalbaar is om zoveel kilo's af te vallen in korte tijd (wat zij voornamelijk deelt op insta!). Ik weeg zelf nu 78 kilo. Was 70 voor de zwangerschap.

vorig jaar

Hi! Ik combineer de lazyfitgirlmethode met calorieën tellen in de YAZIO app. In theorie val je af door een calorietekort maar ik wil dat wel doen door gezonde en voedzame dingen te eten. Die haal ik een beetje uit de lazyfitgirl methode. Maar daarnaast eet ik ook gewoon een stukje chocola of wat chipjes. Zolang ik de basis van maaltijden en tussendoortjes gezonde keuzes maak dan is dat voor mij een fijne balans! Ben nu 6 kg kwijt en ‘moet’ er nog 2,5 tot het gewicht van toen ik zwanger was. Maar ga kijken of het lukt nog meer af te vallen 😊

vorig jaar

Als je een weekje ofzo de app van het voedingscentrum (Mijn Eetmeter) invult, krijg je wat meer gevoel bij wat je eetgewoontes zijn en wat je kunt aanpassen om gezonder te eten. Dus je ziet de calorieen, maar ook of het binnen of buiten de schijf van vijf valt, en de reden waarom. Je kan ook een afvaldoel invullen maar dat hoeft niet.

vorig jaar

Ik volg het boek “Project Gezond” en dit helpt voor mij echt heel goed. Nu 2 weken bezig en 3kg kwijt (je zou 500gram per week moeten afvallen, dus ik neem aan dat het bij mij ook niet meer zo snel zal gaan nu🤪)

vorig jaar

Reactie op 2021decbaby

Ik volg het boek “Project Gezond” en dit helpt voor mij echt heel goed. Nu ...
Daar wil ik vanaf morgen ook weer mee beginnen!

vorig jaar

Reactie op Amber1808

Ik ben 6 mei begonnen met het dieet 'Broodje Dunner' en nu zo'n 5kg afgeval ...
Ik twijfel ook, ik ben bang dat dit te snel gaat, en dus een jojo effect volgt