11 Reacties

3 dagen geleden

Wil je een eerlijk antwoord? Neem een slaapcoach. Dit zijn vaak problemen waar "wij" je niet goed mee kunnen gaan helpen.

3 dagen geleden

Wat gebeurt er als je niet op het gepiep reageert? Hier zetten we bij veel lawaai de babyfoon uit.. 🙈 Gehuil en geklets horen we wel maar gepiep is dan niet meer hoorbaar.. Elke avond een zetpil zou ik persoonlijk niet doen, aangezien het niet echt helpt. Snap wel dat je dat probeerd! Hier ook wel eens gedaan om die reden...

3 dagen geleden

Hoi hier herken ik het voornamelijk bij het in bed leggen.. het lijkt bij ons een stukje verlatingsangst te zijn. Wij hebben hier ons bedtijd ritueel verkort. Eerder zongen we een liedje kreeg ze heel wat kusjes en legde we haar neer. Sinds we daar gestopt mee zijn gaat het in slaap vallen beter en lijken de nachten ook rustiger te verlopen. Overigens is het denk ik wel goed om een medische noodzaak uit te sluiten. Hier werd er ook vaak gehuild in de nacht bij oorpijn en doorkomende kiezen. Onze oudste was altijd een stabiele slaper, had nauwelijks last van tandjes en bij oorpijn huilde hij alleen bij het naar bed gaan (en daarom was het ook lastig te herkennen)

3 dagen geleden

Denk iets met verlatingsangst? Ik vermoed geen pijn, dan zou de zetpil wel hebben gewerkt. Zou dus ook stoppen met de zetpil omdat als je die echt nodig hebt als je kindje ziek is, deze lang niet meer zo goed werkt omdat het lijfje er aan gewend is.

3 dagen geleden

Als je nu even wacht en niet meteen heen gaat? Hier word onze dochter ook vaalt even jammerend wakker. En als je dan wacht valt ze van zelf weer in slaap. Als we meteen heen gaan wil ze allen maar dat je bij der blijft. En gaat ze elke keer jammeren. Hier gebeurt het vaak dat ze einde van der slaap cyclus zit en dat ze dan beetje wakker word en dit gebeurt.

3 dagen geleden

Bedankt voor alle reacties!! Ja we laten hem meestal wel eerst even liggen! En soms lukt dat dus wel en val ‘ie weer in slaap. Maar vaak begint ie harder te huilen en na een paar minuten is het echt wel hard. Onze oudste wordt dan ook wakker dus dat is weer het nadeel. Hebben inderdaad babyfoon al uit zodat we niet continu wakker worden.. maar dat lijkt dus niet te helpen. We horen hem echt gelijk en worden ook echt allebei wakker 😔

2 dagen geleden

Als onze kinderen dat soort periodes hebben slapen ze vaak bij ons in bed🤷🏻‍♀️ Dan hoeven we er niet steeds heen en slapen we uiteindelijk allemaal beter. Werkt hier meestal prima. Na een paar nachten is dan de negatieve sleur weer gebroken en gaat het vaak wel weer goed in hun eigen bedjes. Als naast zijn hem zitten al voldoende is zou ik denk ik eens kijken of het helpt als je zijn bedje bij jullie op de kamer zet.

2 dagen geleden

Ik zou ook proberen bij jou in bed of een matras naast zijn bedje, en zou het kunnen dat hij honger heeft?

2 dagen geleden

Wat bij ons uiteindelijk goed werkte was bij ons op de kamer slapen. De oudste deed dit namelijk ook, heel veel huilen snachts. Het jammeren sloeg ze vaak over 😅. We hebben echt vanalles geprobeerd, lampje, witte ruis, liedje, bij blijven zitten, oppakken, juist niet oppakken, eventjes laten huilen, knuffeltje dat ik eerst bij me droeg een dag, etc. Etc. Niks hielp. Uiteindelijk legden we haar altijd in haar eigen kamer op bed rond 19:00, maar als ze dan snachts begon ging ze naast ons bed in het campingbedje. Dan sliep ze de rest van de nacht door. Met 2 jaar hebben we een open bed voor haar gehaald en dan legden we een matrasje naast ons bed ipv het campingbedje. Als ze dan snachts wakker werd kwam ze zelf omgelopen en sliep ze op het matrasje naast ons verder. Toen ze 3 jaar was is dit ergens vanzelf opgehouden en sliep ze vanaf dat moment elke nacht gewoon in haar eigen bed! Ik hoop dat jullie snel iets vinden wat werkt en bij jullie past!

2 dagen geleden

Phoe hier ook hoor weer zon periode.. als ik bij dr zit is het prima maar ze weet gewoon wanneer ik de kamer verlaat. Het is nu meer jammeren maar dat gaat meestal gelijk over naar huilen en praten etc. Hier ligt het naar mijn weten niet aan kiezen, honger etc, eerder soort van verlatingsangst ?… heel vermoeiend

één dag geleden

Ik lees in je beschrijving niet of je wat je hebt getest op het gebied van eten/drinken/honger/dorst?