Hoi allemaal, ik hoop zo dat iemand dit herkent en ons kan helpen. Mijn jongste (15 maanden) is als baby altijd een goede slaper geweest. Maar sinds, ongeveer een half jaar denk ik, is hij elke nacht alleen maar aan het jammeren. Soms lijkt hij te slapen, soms niet. In het begin dachten we tandjes en/of sprong. Maar het is al een half jaar zo. Dus dat lijkt niet meer aan de orde. Soms piept/huilt/jammert hij maar drie keer per nacht en hebben we een super nacht. Maar de meerderheid komt hij echt meer dan 20 keer. Dan lig je net en begint hij weer.. hij huilt niet gelijk maar meer een piep of schreeuw. Soms hoor je dan niets meer, maar meestal is het een teken dat ie meer en langer begint. Hij huilt dus ook niet echt zoals hij normaal doet als er echt wat is. Als je z’n kamertje in gaat en hem een aai over z’n bol geeft is ie meestal weer stil. Hij heeft 9/10 keer zijn speen ook gewoon in. Maar zodra je weggaat begint ‘ie weer na een paar minuten. Mijn man heeft vannacht een half uur naast hem gezeten, tot hij helemaal diep in slaap was. En natuurlijk, eenmaal terug in bed begon ie weer.
We doen er tegenwoordig bijna elke nacht een zetpil in, in de hoop dat ie dan iets beter slaapt. Maar dat lijkt me ook geen oplossing en goed voor hem. We hebben voor mijn gevoel alles geprobeerd. Verschillende pyjama’s, slaapzakken, om kou en warmte uit te sluiten. Wel een lampje, geen lampje. Etc etc. Ik weet het echt niet meer 😩 iemand die het herkent en dé oplossing heeft? Ik ben nu meer moe dan in de baby periode!