31 Reacties
één maand geleden
Zelf met een dochter dat doorslaapt ben ik gesloopt en doodop. Denk dat je gewoon nooit rust hebt als mama waardoor je echt uitgeput bent tegen de avond.
één maand geleden
Reactie op MissDanike
Zelf met een dochter dat doorslaapt ben ik gesloopt en doodop. Denk dat je ...
Ja het is het mooiste wat er is maar tegelijkertijd ook echt het zwaarste wat er is. Ik kan me niet voorstellen hoe ik dit überhaupt ooit zou overleven mochten een tweedje kindje ons gegund zijn in de toekomst 🙈😂
één maand geleden
Hier een zoon die inderdaad ook veel jammert en huilt overdag, slaapt gelukkig 's nachts wel heel goed.
Ben nu bijna 19 weken zwanger van de tweede.. ik zie er wel wat tegenop, maar ik vond de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. We vinden onze weg er wel in.
Nou moet ik zeggen dat ik gelukkig een heel erg betrokken man heb en heel veel lieve familie en vrienden die ons helpen waar nodig.
Misschien kan je de kleine een keer een nachtje ergens laten logeren?
één maand geleden
Reactie op Paulinex93
Hier een zoon die inderdaad ook veel jammert en huilt overdag, slaapt geluk ...
Ja dat willen we opzich wel. Vinden het wel spannend omdat we hem eigenlijk nog nooit langer dan een paar uurtjes bij een oppas hebben gelaten. De oma’s staan te trappelen hoor mbt logeren. Maar zeker met gebroken nachten, willen we hun dat ook niet aandoen… we voelen ons dan schuldig
één maand geleden
Hier hetzelfde, ook doodop en durf bijna niet voor een tweede te gaan. Killing vind ik het.
Partner die veel weg is en niet zo'n groot sociaal vangnet voor oppas. Met iedere slechte nacht raak ik voor mijn geval al uit balans.
Ik probeer wel iedere week in het weekend iets voor mezelf te doen (al is het maar een uurtje). Geen tips dus eigenlijk en vooral benieuwd naar de reacties !
één maand geleden
Reactie op verjaardagscadeautje
Ja dat willen we opzich wel. Vinden het wel spannend omdat we hem eigenlijk ...
Ik snap je gevoel, maar het is voor hun 1 gebroken nacht.. daar komen ze wel weer boven op. Ze zullen je vast met alle liefde willen helpen!
En het is ook heel goed voor de band tussen opa's, oma's en kleinkinderen.
één maand geleden
Hier ook een mama die dood op is... onze dochter is vanaf het moment een slechte slaper en is veel wakker. De nachten wat ik doorgeslapen heb is op een hand tellen.. en dan overdag aan moeten staan moeten werken en dan ook nog het huishouden... het is gewoon af en toe niet meer te doen Ik vraag me ook vaak over andere dit doen! Onze dochter heeft nu sinds donderdag last van kiezen die doorkomen echte drama dus ik krijg er ook vier tegelijk super zielig maar dit betekent dat ik misschien 3 uur per nacht slaap.. ze 's avonds weer niet niet in bed te krijgen is... ik er echt bij lopen als een wandelend lijk...
Mij ook vaak afvragen of ik iets verkeerd doe. Zeker als je moeders in je omgeving ziet die alles fluitend doen en al het is zo leuk en zo makkelijk overal nog tijd voor hebben nog even sporten met vriendinnen afspreken winkelen blablabla... mijn lieve bestaat alleen maar uit kind werk en huishouden! En al die ballen zijn niet hoog te houden dus nu maar besloten om te stoppen met werken.. want ik ben op!
één maand geleden
Heel herkenbaar idd! Ik ben vandaag nog uit mijn vel gesprongen om iets op mijn werk, gewoon omdat ik 0 reserve heb. Hoe ik ermee omga? Kijken aan welke knoppen ik kan draaien: kind een dagje (of nachtje!) bij opa en oma, of een extra dagje opvang, een dag vrij op mijn werk, partner die een weekje wat meer doet, of ook wel eens een dagje ziek melden op mijn werk of vragen om een weekje alleen lichte taken te hoeven doen. Zoals je ziet krijg ik veel steun in mijn omgeving. Hoe ik het zonder zou moeten doen, geen idee!
één maand geleden
Ik herken je heel erg! En mijn dochter slaapt zelfs goed.. maar ik ben gewoon op. Ik let gewoon op de tijd wanneer mijn partner weer terug is. Hij is gewoon hele dagen aan het werk. Dus ik zorg veel alleen voor haar. En kamp ook met heel veel gezondheids problemen waaronder hartritmestoornissen waar ik veel vermoeid van raak.
Geloof me als je foto’s ziet of moment opnames lijkt iemand misschien fit of helemaal actief. Maar ik denk dat dat in veel gevallen ook echt niet zo is🥹
Het is gewoon heel zwaar 24/7 zorgen voor je kindje.
Vooral wanneer je kindje natuurlijk ook nog eens elke nacht een slechte nacht heeft.
Sterkte lieve mama!🌸
één maand geleden
Reactie op MissDanike
Zelf met een dochter dat doorslaapt ben ik gesloopt en doodop. Denk dat je ...
Precies dit! Ook onze dochter slaapt lekker door maar zelf ben ik elke dag van de week einde dag ben ik helemaal gesloopt. 🥲 als iemand de magische tip heeft, deel het graag!
één maand geleden
Je bent niet de enige! En je doet het niet verkeerd. Dit zijn super pittige tijden.
Onze dochter slaapt aardig door maar s nachts moet ik er 1 a 2 keer uit ondat ze overstuur is. En elke dag wakker om 06:00 tegenwoordig. Dat hakt er goed in. Verder is ze huilerig, grenzen aan het testen en vraagt gewoon veel aandacht. Om 11:00 heb ik het wel gehad met de dag 😅 Ik doe een dutje als zij slaapt, probeer avond eten koken te verdelen over mijn moeder, man en ikzelf. Heb minder hoge verwachtingen op gebied van huishouden en sociaal.
Maar erg leuk vind ik het momenteel niet. Ben hele dagen moe en maak maar het beste er van. Soms mag ze nacht bij mn moeder slapen zodat ik kan bijtanken.
één maand geleden
Herken t ook hoor! Ik werk onregelmatig en dat vind ik nu veel pittiger.
Ik ga sws altijd rond 21:30/22:00 naar bed en probeer 1 dutje vaak mee te pakken.
Vind ook mega ongezellig thuis. Ik ga tegenwoordig altijd eerder naar bed en mijn man komt altijd later.
Slik je vitamines? Dat helpt mij wel merk ik qua energie en toch gaan sporten want daar krijg ik weer energie van ☺️
één maand geleden
Er wordt veel van je gevraagd in de jonge jaren van je kinderen. Gebroken nachten helpen niet mee natuurlijk. Dat is pittig.
Maar je slaat de spijker op zijn kop met de zin: 'die elkaar dag top fit LIJKEN te zijn'. Wat je van mensen ziet is maar een deel. Ik ken zat moeders die er inderdaad fit uit zien maar waarvan ik weet dat ook zij moe zijn. Niet vergelijken met een ander en een beetje lief voor jezelf zijn in deze periode♥️
Sporten / bewegen en nu in deze maanden vitamine D bijslikken kan ook echt heel veel helpen.
één maand geleden
Mij is verteld in het woordje Moeder zit het woord Moe dus dat hoort er voor iedereen bij denk ik :)
Het komt allemaal weer goed moet je maar denken 🥰
Maar zeker heel herkenbaar, mn vriend zei laatst nog het is zaterdag en dan ga je om half 8 naar bed 🤔
10 min later lag hij er ook in :)
één maand geleden
Ik begrijp wat je bedoelt! M’n zoontje is nu 15 maanden en ben ook echt elke dag nog moe. Hij slaapt de nachten wel door maar is elke ochtend tussen 5 en 6 wakker 😴 het went wel maar dat vermoeide gevoel gaat nooit weg idd..
We zitten nu op Curacao op vakantie en hier slaapt die een stuk beter! Ik kan de vroege ochtenden ook veel beter aan met elke dag veeeel zon! Misschien toch maar emigreren? 😂