39 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op Mvonk18
Ja! Vaak rond uurtje of 06:00-06:30
De Chinezen geloven in de orgaanklok, dat betekend dat je lichaam op elk tijdsbestek van de dag een orgaan reinigt. Tussen 05:00 en 07:00 is dat de dikke darm of je het nou gelooft of niet. Heel veel kinderen hebben tussen deze tijd dus last van de darmen of gaan poepen. Het is dus helemaal niet zo toevallig dat het tussen dit tijdstip de darmkrampjes plaatst vindt.

2 jaar geleden
Hier exact hetzelfde (ook het tijdstip)!
Vandaag hadden we toevallig een afspraak bij het CB en die gaf aan dat het inderdaad het ‘wakker worden’ van de darmen is en dat de kleine dat voelt en daar op reageert.
Waarschijnlijk dat wanneer de krampjes met 3 maanden minder worden dan zal dit ook over gaan.
Vanochtend heb ik haar met haar buikje op mij gelegd en had het idee dat ze daar iets rustiger van werd (wat tegendruk op haar buik).
Ik slaap toch niet als ze zo naast mij ligt te grommen.

2 jaar geleden
Hier ook ze is altijd rond 5/6 uur onrustig met dr benen strekken, dan probeer ik dr nog in slaap te krijgen maar dat lukt niet dus zit ik elke ochtend beneden brak🙃

2 jaar geleden
Wij zijn vandaag met onze dochter bij de osteopaat geweest en haar buikje/darmen staan onder super veel spanning. Hier heeft ze echt zichtbaar veel last van. ook zij gaf aan dat het jammeren in de ochtend echt door haar darmen komt die dan weer gaan werken na de nacht.
Ik heb het advies gekregen om de komende weken geen producten met koemelk of soja meer te eten om te kijken of dit haar helpt (ik geef bv) Niet ivm een mogelijke allergie, maar omdat die twee soorten eiwitten voor baby’s erg lastig te verteren zijn.
En over 2 weken hebben we een vervolgafspraak bij de osteopaat.

2 jaar geleden
Hier ook een 6 weken oude baby die iedere nacht/ochtend alleen rustig te krijgen is door op ons te leggen (waardoor een van ons dus niet meer kan slapen na 5 uur). Heel vermoeiend! Maar fijn om te weten dat het overgaat...

2 jaar geleden
Jullie hebben het alleen in de ochtend? 🥲 Hier sinds een paar dagen de hele dag en nacht door.
Maar zijn idd de darmen. Ik kreeg als tip om bij een osteopaat langs te gaan, de afspraak is nog niet geweest dus kan niet zeggen of het werkt, maar ik hoor goede verhalen.
Infacol, warm bad en op de buik op ons slapen helpen ook wel wat, maar dan slaap je zelf inderdaad niet meer.

2 jaar geleden
Reactie op Solanum
Jullie hebben het alleen in de ochtend? 🥲 Hier sinds een paar dagen de hel ...
Nou wel een lang blok met krampen in de vroege ochtend ja, tussendoor ook wel kramp hoor. Afspraak osteopaat is hier gemaakt maar niet alleen daarvoor.
Infacol mee gestopt want daar werd ze misselijk van met veel maagzuur. Verder helpt de kipkep wel redelijk voor eventjes! Gewoon even doorzetten helaas

2 jaar geleden
Hier ook altijd rond zelfde tijd.
Deze keer in de avond.
Eerste kindje altijd in de nacht

2 jaar geleden
Hier ook vanaf vorige week . Het begint rond 5 uur en is om 7 uur toch wel echt op een piek. Rond 8 uur gaan we dan toch echt uit bed omdat ik me realiseer dat we niet meer gaan slapen. Ja ik houdt altijd erg lang goede hoop 😂
Vroeg me ook af hoe het kwam. Hoop dat het binnenkort over is!

2 jaar geleden
Reactie op Sunshine-
Hier hetzelfde. Rond 6 uur veel geluid en vervolgens scheetjes of een poepl ...
Het wordt minder! Onze dochter is nu 10 weken en de krampen en scheetjes in de nacht zijn aanzienlijk verminderd.
Ons ritme in de nacht wbt borstvoeding is: +- 21.30 / +- 01.45 / +- 05.30 / +- 09.00
Dat is goed te doen, vooral omdat ik er na de voeding van 05.30 weer lekker naast ga liggen. De krampen zijn er nu soms nog tegen 05.00.