19 Reacties
2 jaar geleden
Zou me er geen zorgen over maken. Kan vast voor één keertje geen kwaad. Zijn vrouwen die de gehele zwangerschap door roken of drinken..
2 jaar geleden
Reactie op mamavanidrislouay
Zou me er geen zorgen over maken. Kan vast voor één keertje geen kwaad. Zij ...
Het gevaar met alcohol is dat die ene keer juist wel de boosdoener kan zijn.
Je kunt er achteraf weinig mee maar de mogelijkheid dat het kwaad kan doen is er wel degelijk.
2 jaar geleden
Je kunt er nu helaas niks meer mee.
Gelukkig proefde je het snel, dus waarschijnlijk heb je bijna niets binnen gekregen.
2 jaar geleden
Reactie op mamavanidrislouay
Zou me er geen zorgen over maken. Kan vast voor één keertje geen kwaad. Zij ...
Hier zou ik me niet persé aan vasthouden want die kinderen houden er vaak wel iets aan over 😅 Vooral alcohol kan redelijk snel het FAS-syndroom als gevolg hebben.
Maar tja, vroeger werd een tijd langs zelfs aangeraden elke dag een glaasje pleegzusterbloedwijn te drinken en die mensen hebben ook niet allemaal FAS gekregen. Dus de kans is wel heel klein. Vooral als je nog pril zwanger bent want dan heeft de baby nog het vruchtzakje als voeding. Weet niet hoe ver je bent?
2 jaar geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Hier zou ik me niet persé aan vasthouden want die kinderen houden er vaak w ...
Ben momenteel 39 weken… morgen toevallig voor controle naar het ziekenhuis dus dan bespreek ik het nog even
2 jaar geleden
Ik neem aan dat je na 1 slokje dit al hebt opgemerkt en hierna hebt laten staan, simpelweg overmacht. Is een fout die zijn niet hadden mogen maken, maar die jij niet had kunnen overzien. Let it go 🤎
2 jaar geleden
Ben momenteel 39 weken… morgen toevallig voor controle naar het ziekenhuis ...
Oh ik dacht je bent pas een paar weken, dat ze in het restaurant niet aan je zagen dat je zwanger bent maar dat lijkt met met 39 weken onmogelijk 🙈 Wel heel slecht zeg, mag hopen dat je die ijskoffie niet hebt hoeven betalen 😅
Verder denk ik ook echt dat het in deze kleine hoeveelheid geen kwaad kan hoor! En alle organen enz zijn al aangelegd en klaar dus mocht het al bij de baby terecht komen richt het niet meteen schade aan lijkt me.
2 jaar geleden
Reactie op Mari3k3
Bij kleine hoeveelheden is die kans bijna nihil.
Ja weet ik.
2 jaar geleden
Ik heb 14 jaar geleden , toen ik niet wist dat ik zwanger was een glas malibu 7 up op op vakantie .
maar bij terugkomst in nederland kwam ik er dus achter dat ik zwanger was .
Nou ik heb een hele gezonde knul van 14 jaar .
Probeer je er maar niet teveel zorgen om te maken .
Al snap ik dat het je niet lekker zit .
2 jaar geleden
Ik heb met 20 weken een alcohol vrije cocktail besteld, later op de bon stond er geen alcohol vrije cocktail op maar eentje met alcohol. Het is gebeurd en ik kan er weinig aan veranderen, wel aan het personeel laten weten dat ik er echt niet blij mee was.
2 jaar geleden
Je probeert het natuurlijk te vermeiden, een klein hoeveelheid kan geen kwaad. Niet te veel zorgen maken.
Bij mijn eerste zwangerschap wist ik wat later pas dat ik zwanger bleek te zijn, maar wel een weekeind met vrienden weg geweest en drankjes gedronken, ik ben zowiezo niet van heeel veel drinken en echt meer in gezelligheid, bij thuiskomst getest en bleek zwanger te zijn, dolgelukkig want het kindje was meer dan welkom.
Ik was de eerste weken ontzettend bang dat het toch mis zou gaan vanwege het drinken, inmiddels is mijn zoontje 1,5 en kern gezond, en mag hij hopelijk binnen nu en 2 weken grote broer worden. 🩵
2 jaar geleden
Gelukkig zijn de onderzoeken waarop gebaseerd is dat alcohol tijdens de zwangerschap slecht is uitgegaan van zes glazen per week en niet van eenmalig een paar slokjes. Dus je zult vast wel goed zitten, zeker nu alles wat aangelegd moest worden al aangelegd is.
Maar ik zou zelf ook echt niet blij zijn met deze fout van het restaurant.
2 jaar geleden
Reactie op SMONN
Absoluut goed om te benoemen maar niet tegen iemand die zich al kut voelt d ...
Ze kan er natuurlijk niks meer aan doen maar de vraag van het topic is of het kwaad kan. In de eerste comment wordt er desinformatie gegeven.
Ja, de kans is nihil maar ook die ene keer kan kwaad.
2 jaar geleden
Reactie op Mama1512
Ze kan er natuurlijk niks meer aan doen maar de vraag van het topic is of h ...
Ik ben ook meer voorstander van feitelijke informatie. We zijn allemaal volwassen toch, dan kun je zelf nog zien wat je ermee doet.